شنبه, ۱۰ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۴/۲۰م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
آیا ترامپ از ریاست جمهوری عزل خواهد شد؟
بسم الله الرحمن الرحيم

آیا ترامپ از ریاست جمهوری عزل خواهد شد؟

(ترجمه)

اکنون از هر زمان دیگر نزدیک‌تر است که ترامپ از پُست ریاست جمهوری عزل شود. در پروسۀ برکناری وی باید اکثریت اعضای پارلمان علیه وی رأی داده تا او به اتهام ارتکاب جرایم برای محاکمه در مقابل مجلس سنا معرفی شود. تحقیقات "مولر" تلاش می‌کند تا تبانی ترامپ و تیم انتخاباتی‌اش را با عناصر روس به تأثیرگذاشتن بر انتخابات ریاست جمهوری سال 2016م را به اثبات رساند و حزب دموکرات منتظر نتیجۀ این تحقیقات مستمر است تا ببیند این اتهام هم‌چنان به ترامپ نسبت داده می‌شود یا نه تا بتواند تصمیمات بعدی را اتخاذ کند. این هفته تحقیقات "مولر، پل منافارت، مایکل کوهِن، مایکل فلین مشاور سابق امنیت ملی امریکا و جورج بابادوبولس" را به فهرست طرف‌داران کمپاین انتخاباتی ترامپ اضافه نمود و در نتیجۀ تحقیقات مستمر، محکومیت‌شان به ارتکاب جرایم ثابت شد.

محکومیت‌های ترامپ، به‌خاطر ارتکاب اموری اشتباه در خلال کمپاین‌های انتخاباتی‌اش است. در واکنش به این "آل گرین" عضو کانگرس دموکرات‌ها گفت: «فکر می‌کنم که رئیس جمهور باید بداند که عملاً شمارش معکوس برای برکناری وی آغاز شده است.»

بحث اتهام ترامپ بیش از یک‌سال است که موضوع داغ در امریکا بود؛ مگر این نخستین بار است که ترامپ احتمال عزل خویش را اذعان می‌کند؛ چنان‌چه در مصاحبه با "فاکس نیوز" گفت: «نمی‌دانم چگونه ممکن است شخصی عزل شود که کارهای بزرگی را انجام داد. گوش‌زدتان می‌کنم که اگر از طرف آن‎‌ها کنار زده شوم، مطمئنم که بازار سقوط کرده و به شکلی جدی، همه فقیر خواهند شد؛ چون بدون این طرز فکر، برعکس چیزی‌که فکر می‌کنید، ارقامی را خواهید دید که باورتان نخواهد شد.» ترامپ در تلاش برای هراساندن مخالفان سیاسی خویش در مورد برکناری خود عکس العمل نشان داده و این موضوع را در حد بحران ملی، بزرگ نمائی کرد.

"رودی جولیانی" شهردار سابق "نیویارک" در مورد برکناری ترامپ هشدار داده و گفت: «اگر رئیس جمهور برکنار شود، در امریکا هرج‌ومرج به وجود خواهد آمد.» وی که در ماه گذشته به تیم حقوقی ترامپ ملحق شد، تصریح نمود که برکناری رئیس جمهور اقدامی سیاسی خواهد بود که عواقب وخیم سیاسی نیز در بر خواهد داشت. وی افزود: «شما فقط به‌خاطر اسباب سیاسی برای رئیس جمهور ترامپ توجیۀ اتهام می‌کنید و ملت امریکا علیه این مسئله انقلاب خواهند کرد.»

بر خلاف نظام حکمی‌که اسلام به ارمغان آورده است، حکام کشورهائی‌که دموکراسی در آن تطبیق می‌گردد، به محاکم در مورد جرایم خویش پاسخگو نیستند؛ چون خودشان مصدر قانون‌اند و نیاز است تا جرایم‌شان در فرایندی سیاسی توسط همتایان‌شان پی‌گیری گردد و در نتیجه، مشهورترین تحقیقات و زدوبندها هنوز هم مستمر بوده و توجه امریکائیان را از قضایای مهم دیگر پراگنده می‌کند. واقعیت سیاسی کشورهای مزبور، نه تنها به معنی عدالت کُند و دشوار است، بلکه تحقق عدالت هرگز امکان پذیر نیست.

"استیو بانون" استراتیژیست سابق ترامپ گفت: «در ماه نومبر برای برکناری ترامپ همه‌پرسی برگذار خواهد شد؛ نتیجۀ آن هرچه باشد، طرف‌داران ترامپ نیاز دارند تا به این برنامه اشتراک کنند.» در ماه نومبری‌که زمان تعیین شده برای انتخابات نهائی است، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ انتخاباتی‌که تعیین خواهد کرد که آیا ترامپ اکثریت کانگریس را حفظ خواهد کرد؟! نانسی پلوسی رهبر دموکرات‌ها در مجلس نماینده‌گان روشن کرد که لازم است تا انتخابات قبل از محاکمۀ احتمالی رئیس جمهور برگزار گردد. وی افزود: «گروه مشاور خاص و دادستان‌ها در نیویارک اجرای تحقیقات دقیق، خاص، فنی و جامع  را آغاز می‌کنند و لازم است تا بدون مداخله برای‌شان اجازه داده شود تا آن را ادامه دهند.» وی پس از محکومیت‌های شوکه‌آور اخیر برای همکاران دموکرات خود گفت: «با نزدیک شدن سریع ماه نومبر، هم‌چنان لازم است تا برای ارائۀ یک رسالۀ اقتصادی به فامیل‌هائی‌که در سراسر امریکا با تمام توان کار می‌کنند، تمرکز کرده و تمام نیروی خویش را در این راه به‌خرج دهیم.»

رهبران دموکرات، فراخوانی برکناری ترامپ را به تأخیر می‌اندازند تا در کانگریس موقف قوی‌تری داشته باشند؛ به همین خاطر منتظر ماه نوامبر اند. "چاک شومر" رهبر دموکرات‌های مجلس سنا در سال گذشته گفت: «اکنون فراخوانی برکناری رئیس جمهور شاید قبل از وقت باشد و این کار ضربه‌ای خطرناک را به همراه خواهد داشت و شاید فرصت مناسب‌تر به این کار باشد؛ این موضوع جدی، خطیر و وخامت‌زا است؛ به این ملحوظ منتظر مانده و متوقف‌اش کن.»

در نتیجه، در نظام سرمایه‌داری عدالت به نتیجۀ عوامل سیاسی استناد می‌شود و نه به اعتبار دادن قانون. با این همه، معلوماتی‌که تا امروز بیان شده مجرم بودن ترامپ را قوت می‌بخشد. "آلن وایزلبرگ" مدیر مالی سازمان ترامپ از طرف دادستان‌های فدرال مصؤنیت داده شد و این بدان معنی است که دلایل زیادی بر تصرفات غیرقانونی ترامپ در انتخابات کشف شده است. هم‌چنان دادستان‌های فدرال به "دیوید بیکر"  رئیس شرکت مجلۀ ملی "نشنل انکوایرر" که ترامپ را حمایت می‌کند، مصؤنیت قضائی دادند. شرکت نشنل انکوایرر ملی مجلۀ شرکت اصلی است که در خلال کمپاین انتخاباتی ترامپ داستان‌های رسوائی ترامپ با زنان را می‌خرید تا مانع علنی شدن آن‌ها برای سایر کاندیدان امریکائی گردد. به این ترتیب، فشارها زیاد می‌شود و به زودی کسانی‌که کمپاین‌های سیاسی در امریکا را تمویل می‌کنند، تصمیم خواهند گرفت که با ترامپ چگونه معامله شود. 

نویسنده: دکتور عبدالله روبین

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه