پنجشنبه, ۱۷ رمضان ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۳/۲۸م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
دیدار سوتشی؛ تلاشی برای اثبات این‌که زمانِ سرنگونی نظام طاغوتی سوریه سپری شده!
بسم الله الرحمن الرحيم

دیدار سوتشی؛ تلاشی برای اثبات این‌که زمانِ سرنگونی نظام طاغوتی سوریه سپری شده!

                                                                                                                            (ترجمه)         

دیدار سوتشی‌که به تاریخ ۱۷ اکتوبر ۲۰۱۸م با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و ولادیمیرپوتین رئیس جمهور روسیه صورت گرفت، این دو رئیس جمهور به این توافق رسیدند که منطقۀ خلع سلاح و امنیتی را به عرض حدود ۱۵ الی۲۰ کیلومتر در امتداد خط اول جنگ ایجاد نمایند و ایجاد این خط در ۲۵ اوکتبر ماه جاری صورت‌گیرد. از آن جایی‌که این توافق‌نامه نزدیک به اجراء شدن است، باید در مورد آثار وپیامدهای آن روشنی اندازیم؛ توافق‌نامه‌ای که مرحلۀ خطرناک دیگری بر خم و پیچ‌های قبلی انقلاب سوریه می‌باشد.

در نخست باید این توافق‌نامه را در سیاق دقیق آن گذاشته و بدانیم که این توافق‌نامه گامی دیگری به طرف راه‌حل سیاسی امریکا است و به اساس این راه حل، انقلاب سوریه خاتمه یافته و خون تمام قربانیان مردم سوریه هدر خواهد رفت، این راه‌حل بعضی تغییراتی خواهد آورد که دیگر مردم سوریه در زیر سلطۀ امریکا قرار خواهد گرفت و در آن زمانی است که محدود کردن صلاحیت‌های رئیس جمهور هیچ مشکلی نداشته؛ حتی بر کناری آن برای امریکا چالشی نخواهد بود.

بناًء این مسئله تعلق به دراز مدت دارد، اما مهم‌ترین پیامدهای نزدیک این توافق‌نامه جلوگیری از سرنگونی نظام سفاک و خون آشام سوریه است، چیزی‌که از جمله خواسته‌های دائمی انقلاب سوریه بوده؛ به گونه‌ای‌که منطقۀ خلع سلاح و کمربندی بر مناطق آزاد شده قرار خواهدگرفت تا از این طریق از هرنوع فعالیتی‌که باعث سرنگونی نظام سوریه و یا ضربات سختی‌که باعث سرنگونی این نظام گردد، جلوگیری نماید و در آن وقت است که این نظام از هرگونه تهدید واقعی در امان خواهد ماند، مخصوصاً بعد از این‌که دمشق و اطراف آن امنیت پیدا کند و سایر مناطق آزاد شده را مانند زندانی می‌سازد که هیچ یک از مخالفین توان مخالفت را نداشته باشد و این روال تا زمانی‌ ادامه دارد که راه‌حل سیاسی امریکا پایان یابد.  این مسئله تنها به این مرحله خلاصه نشده؛ بلکه بعد از این‌که راه‌‌های بین المللی بین حلب و دمشق و بین حلب و لاذقیه باز شود در شاهرگ‌های نظام طاغوتی سوریه بار دوم خون حیات جریان پیدا می‌کند و فضای را مساعد خواهد ساخت که جوی‌های خون در بین گروها ریخته شده و همه را از بین خواهد برد که این خون ریزی تحت نام حمایت از شهروندان در برابر تروریزم صورت گرفته و دروازۀ بمباردمان‌های روسیه که بین نظامی و غیرنظامی و بین هیچ گروهی تفاوت قایل نشده، باز خواهد گذاشت و این به معنی دوام حملات هوائی روسیه و دوام قتل و کشتار است. باز هم مسئله به این نقطه پایان نخواهد یافت؛ بلکه غرب کافر تلاش می‌کند تا سلاح را از همۀ گروهای ‌که به راه‌حل سیاسی امریکا تن نمی‌دهد، خلع نماید.

به این ترتیب آنچه که روسیه به صورت نظامی از آن عاجز مانده به صورت سیاسی طی یک توافق‌نامه صورت می‌گیرد و تمام این موضوع به حمایت نظام ترکیه تحت نام بشر دوستی انجام شده‌است. نظام ترکیه نظامی است که نقش خطرناکی را تا این‌مرحلۀ انقلاب سوریه بازی کرده است. خطیر بودن این نقش را جز کسانی‌که آروزها و تخیلات را پشت پا زده درک نمی‌کند، پس نظام ترکیه تخیلات را به مردم ایجاد می‌کند و منطقه را به سوی راه‌حل سیاسی امریکا آماده می‌سازد و این نظام مانند اسپ چوبی است که توانست رهبری گروها را متفرق ساخته و دروازۀ پلان‌های غرب کافر را به خاطر مسلط ساختن دیگر مناطق آماده سازد تا این مناطق را به بهانۀ ایجاد حکومت‌های ملی و رئیس جمهور منتخب در تحت اشغال خود درآورد.

و برای این‌که واقعیت انقلاب سوریه و خطیر بودن آنچه را که پیش آمده است، درک کنیم، لازم است تا واقعیت تنش‌های را که غرب کافر برای آن تلاش می‌کند، بدانیم. واقعیت این است که این تنش‌ها به خاطری شخص طاغوت سوریه انجام نشده است؛ گرچه تمام تلاش غرب به خاطر آن صورت گرفته است، بلکه واقعیت این است که جنگ بین حق و باطل، کفر و ایمان است و جنگ بین فرهنگ غرب و فرهنگ اسلام است. این واقعیت شرعی است که الله سبحانه و تعالی به کرات و مرات آن را در کتاب بزرگ‌اش، قرآن کریم، تذکر داده است:

﴿وَلَايَزَالُونَ يُقَاتِلُونَكُمْ حَتَّى يَرُدُّوكُمْ عَنْ دِينِكُمْ إِنِ اسْتَطَاعُوا﴾

[بقره: ۲۱۷]

ترجمه: مشركان پيوسته با شما خواهند جنگيد تا اگر بتوانند شما را از آئين‌تان برگردانند، ولی كسی‌كه از شما از آئين خود برگردد و در حال كفر بميرد، چنين كسانی اعمال ‌شان در دنيا و آخرت بر باد می‌رود و ايشان ياران آتش(دوزخ) می‌باشند و در آن جاويدان می مانند.

و هم‌چنان الله سبحانه وتعالی فرموده است:

﴿يُرِيدُونَ أَنْ يُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَ يَأْبَى اللَّهُ إِلَّا أَنْ يُتِمَّ نُورَهُ وَ لَوْكَرِهَ الْكَافِرُونَ﴾

[توبه: ۳۲]

ترجمه: آنان می‌خواهند نور الله(سبحانه وتعالی) را ب (گمان‌های باطل و سخنان ناروای) دهان خود خاموش گردانند(و از گسترش اين نور كه اسلام است جلوگيری كنند)؛ ولی الله(سبحانه وتعالی) جز اين نمی‌خواهد كه نور خود را به كمال رساند(و پيوسته با پيروزی اين آئين، آن را گسترده ترگرداند) هر چند كه كافران دوست نداشته باشند.

این واقعیت جنگ و درگیری سوریه است و با درک این واقعیت پی‌ می‌بریم که یقیناً منحصر ساختن جنگ به خاطری شخص طاغوت سوریه فریب و گمراهی است، چه فرقی می‌کند که در عوض طاغوت سوریه(بشار اسد) طاغوت دیگری تعیین شود؟! آیا با تبدیل شدن شخص طاغوت سوریه(بشار اسد) انقلاب این سرزمین به هدف و مقصد والا و مقدس‌اش دست پیدا می‌کند؟! می‌توانیم از سر نوشت کشورهای عربی تونس، مصر وغیره عبرت بگیریم. با درک واقعیت جنگ سوریه می‌دانیم که ما با همین ظلم و ستم باقی می‌مانیم و این نظام‌های وضعی بالای ما حکومت می‌کنند؛ زیرا این نظام‌ها با تمام ارزش‌هایش حکومت‌های جاهلیت است، چنانچه الله سبحانه وتعالی فرموده است:

﴿أَفَحُكْمَ الْجَاهِلِيَّةِ يَبْغُونَ وَمَنْ أَحْسَنُ مِنَ اللَّهِ حُكْماً لِقَوْمٍ يُوقِنُونَ﴾

 [مائده: ۵۰]

ترجمه: آيا(آن فاسقان از پذيرش حكم تو بر طبق آن چه که الله سبحانه وتعالی نازل كرده است سرپيچی می‌كنند و)جويای حكم جاهليّت(ناشی از هوی و هوس) هستند؟ آيا چه كسی برای افراد معتقد بهتر از الله(سبحانه وتعالی) حكم می‌كند؟

یقیناً فروتنی و تسلیم شدن به این نظام‌ها و پشت کردن به شریعت الله سبحانه وتعالی بدبختی است، چنانچه الله سبحانه وتعالی می‌فرماید:

﴿وَمَنْ أَعْرَضَ عَنْ ذِكْرِي فَإِنَّ لَهُ مَعِيشَةً ضَنْكاً وَنَحْشُرُهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ أَعْمَى﴾

[طه: ۱۲۴]

ترجمه: و هركی از ياد من روی بگرداند(و از احكام كتاب‌های آسمانی دوری گزيند)، زندگی تنگ(سخت و گرفته‌ای) خواهد داشت(چون نه به قسمت و نصيب که الله سبحانه وتعالی به آن داده است قانع خواهدشد و نه تسليم قضا و قدر الهی خواهد گشت) و روز رستاخيز او را نابينا(به عرصه قيامت گسيل و با ديگران در آنجا) گرد می‌آوريم.

کسی‌که زنده‌گی با عزت و سعادت دنیا و آخرت را می‌خواهد، باید این حقیقت را به صورت درست درک کند و برای زنده‌گی کردن در سایۀ شریعت الله سبحانه وتعالی کار و تلاش کند و رابطۀ خود را با دولت‌های‌ که کمک‌های کثیف را می‌نمایند، قطع نموده و تصمیم خود را برای اعادۀ دولت خلافت راشده برمنهج نبوت از سر شروع کند و با مخلصین دعوت‌گر به خاطری اقامۀ خلافت راشده به منهج رسول الله صلی الله علیه وسلم کار و فعالیت کند؛ چنانچه رسول الله صلی الله علیه وسلم فرموده:

«...ثُمَّ تَكُونُ خِلَافَةٌعَلَى مِنْهَاجِ النُّبُوَّةِ ثُمّ َسَكَتَ»

  (مسند صحیح امام احمد)  

و در آخر باید گفت، لازم است که بدانیم غرب کافر در رأس آن امریکا، راه‌حل سیاسی را به عنوان آخرین گزینۀ جمع کردن انقلاب سوریه پذیرفته است، شکی نیست هرگاه از این توافق‌نامه‌ها و کنفرانس‌ها به وجود می‌آید، به همین سیاق است، هرچند که ابزار، مکر و فریب كفار متفاوت و مختلف باشد و لازم است که همۀ ما بدانیم پیروزی امریکا در راه‌حل سیاسی آن است، یعنی ضایع ساختن خون بیشتر از یک میلیون شهید و زیری پا کردن همۀ قربانیانی‌که مردم سوریه در طی هشت سال به جا گذاشته اند.

برگرفته از جریدۀ الرایه

نویسنده: استاد احمد عبدالوهاب

رئیس دفتر مطبوعاتی حزب التحریر-ولایه سوریه

Last modified onجمعه, 02 نوامبر 2018

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه