سه شنبه, ۰۶ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۴/۱۶م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
تاختن وزیر اوقاف سعودی بر انقلاب سوریه
بسم الله الرحمن الرحيم

تاختن وزیر اوقاف سعودی بر انقلاب سوریه

عبدالطیف بن عبدالعزیز، وزیر شئون اسلامی عربستان سعودی، انقلاب‌های بهار عربی را مورد انتقاد قرار داد؛ او دلیل این کار خود را ویرانی سوریه و آوارگی مردم آن را به سبب این انقلاب‌ها دانست. این وزیر سعودی در جریان صحبت‌هایش که در گردهمایی علمای رسمی در پایتخت سعودی، ریاض، ایراد نمود، انقلاب‌های بهار عربی را به انقلاب‌های کشنده و نابودکننده برای انسان مسلمان عربی" توصیف نمود؛ انقلاب‌هایی‌که خرابی و ویرانی را برای کشورها و ملت‌ها به بار آورده و تر و خشک را می‌سوزاند. او تأکید کرد که تمام این حالات به سبب دعوت‌گران فتنه و کسانی‌که دین را وسیله‌ای برای به دست آوردن دنیا و رسیدن به قدرت قرار داده اند، به وجود آمده است.

بن عبدالعزیز اضافه کرد که: «اجازه دادن به دعوت‌گران فتنه و شر و معامله کنندگان با احساسات مردم باعث آوارگی، قتل، ویرانی و نابودی ملت‌ها بدون رسیدن کدام منفعت به دین و دنیای مردم و ملت‌ها می‌شود.» او در سخنانش در مورد انقلاب‌ها، به بحران سوریه و آنچه که به مردم سوریه از آوارگی و فقر به سبب انقلاب آن‌ها رسیده است و دعوتگران فتنه؛ آنانی‌که اجازه دادند تا مردم به خیابان‌ها بیرون شوند و سوریه به این وضعیت برسد، استدلال نمود.

پس شما علمای اسلام! امروز امت به دیدگاه‌های شما نیازمند است؛ همان دیدگاه‌هایی‌که مشابه دیدگاه‌های اولین گروه از علمای صدر اسلام باشد، چنانچه آن‌ها با باطل مبارزه نموده و آن را شکست دادند؛ این‌که از تحرک امت بر ضد ستمکارانی‌که پایان‌شان نزدیک شده، خود را تبرئه کنید، بهراسید و از خشم امت، که بیداری و حرکت را به همراه دارد، بترسید و در پیشاپیش این بیداری قرار بگیرید؛ نه در عقب آن. بدون شک سخن حق در نزد پادشاه ظالم، شعار کسی‌ست که کتاب الله سبحانه وتعالی را حفظ، سنت پیامبرش را جمع نموده و به شریعت او عالم گشته باشد؛ و چه بسیار اند داستان‌های دعوت‌گرانی در مسیر تاریخ‌های خالی اسلام در منازعه و کشمکش میان حکام و علماء که از خود استقامت نشان داده اند و صفحات تاریخ پر از مردان، علماء و عابدان زن و مردی است که در برابر حکام ظالم ایستاده، با آنان استدلال نموده و نصیحت‌شان کردند و هم‌چنان حجت را بر آن‌ها قائم ساخته، شکایت امت را به گوش‌شان رسانده و در نهایت حالت امت را توسط اعادۀ حقوق از دست رفتۀشان اصلاح نمودند.

                                                                                                                         ذبیح الله رضوان

Last modified onجمعه, 25 ژانویه 2019

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه