پنجشنبه, ۱۷ رمضان ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۳/۲۸م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
امریکا به هدف سرکوبی اسلام سیاسی بین مسلمانان فتنه‌اندازی می‌کند!
بسم الله الرحمن الرحيم

امریکا به هدف سرکوبی اسلام سیاسی بین مسلمانان فتنه‌اندازی می‌کند!

(ترجمه)

در سفر طولانیِ‌که "پامپیو" وزیر خارجۀ امریکا در روزهای گذشته در خاورمیانه داشت و دولت‌های زیادی را در این سفر دیدار کرد، تلاش کرد تا پایه‌های فتنه را در بین سرزمین‌های اسلامی ذرع نماید. پامپیو به بهانۀ دشمن مشترک ایران و افراط‌گرائی اسلامی خواهان ایجاد ائتلاف عربی مشترک برضد دشمن مشترک گردید؛ دشمنی‌که به گمان خودش کشورهای همسایه، مخصوصاً سعودی و خلیج را تهدید می‌نماید. چنانچه پامپیو بر مبنای همین سیاست خواستار حل و فصل مسایل منطقوی از جمله حل و فصل قضیۀ یمن، لبنان، سوریه و فلسطین گردید. پس امریکا به فتنه‌هایی‌که قبلاً در سرزمین‌های اسلامی ایجاد کرده بود، اکتفا نکرده و اکنون در پی ایجاد تفرقه و فتنه‌انگیزی بیشتر است و این چیزی است که از بیانات پامپیو وزیرخارجۀ امریکا در قاهره و دیدارش از حکام دولت‌های منطقه ظاهر گردید.
"پامپیو" در سخنرانی‌ که به تاریخ 10جنوری 2019م در پوهنتون قاهره داشت، گفت: «ما تا حد زیادی خطر اسلام افراط‌گرا و و حشی را کاهش دادیم؛ اسلامی‌که انحراف فاسد را از ایمان در بر داشته و تلاش دارد تا دیگر ادیان و حکومت‌ها را از بین ببرد.» پامپیو گفت: «بگذارید واضح‌تر صحبت کنم؛ امریکا تا وقتی‌که "تروریزم" را از بین نبرد، هرگز از جنگ عقب‌نشینی نمی‌کند. ما به شکل خستگی ناپذیر برای شکست داعش، القاعده و دیگر جهادی‌هایی‌که امنیت من و شما را تهدید می‌کند، کار و تلاش می‌کنیم و هم‌پیمانان و شرکای منطقوی ما نیز با ما در امر مبارزه بر ضد تروریزم همکار هستند؛ چنانچه فرانسه، انگلیس در عملیات سوریه با ما همکار بوده و تلاش‌های ما را بر ضد تروریزم در تمام جهان حمایت نمودند. ما از تفاهم‌نامۀ مشترک بین هم‌پیمانان و شرکای خود در مورد جلوگیری برنامه‌های نظام ایران حمایت می‌کنیم.»
پامپیو افزود: «شکی نیست که مصر، عمان، کویت و اردن نقش اساسی را برای خنثی نمودن تلاش‌های ایران به هدف فرار از تحریم‌های جهانی بازی نمودند و اکنون کار تنها برای جلوگیری اعمال و اقدامات ایران در خاورمیانه خلاصه نشده؛ بلکه تمام دوستان امریکا و شرکای این کشور از کوریای جنوبی تا لهستان به کنار ما استاده و تلاش می‌کنند تا از ویران‌‌گری‌های ایران و افراط‌گرائی اسلامی در جهان جلوگیری نمائیم.» او هم‌چنان افزود: «ادارۀ ترامپ تلاش می‌کند تا یک ائتلاف استراتیژی در خاورمیانه ایجاد نماید تا این ائتلاف در برابر تهدیدات خطرناک در این منطقه کار کرده و همکاری‌های اقتصادی و انرژی را تقویت بیشتری بخشد. ایالات متحدۀ امریکا حق اسرائیل را برای دفاع از خودش برضد ماجراجوهای دشمنانۀ نظام ایران حمایت نموده و ما به زودی خواهیم دید که اسرائیل به قدرت نظامی برای انجام این کار دست خواهد یافت. ایالات متحدۀ امریکا برای حفظ روابط دوجانبۀ قوی در جریان روزهای آینده کار می‌کند. من گفتگوهای عمیقی را با رهبری بحرین، امارات، قطر، سعودی، پادشاهی عمان و کویت خواهیم داشت. به زودی از اهداف مشترک مان صحبت خواهیم نمود؛ چنانچه در اردن و عراق در همین هفته صحبت‌هایی را انجام دادم و امروزه با سیسی و شکری رئیس جمهور و وزیرخارجۀ مصر انجام صحبت می‌نمایم.»
این موارد، عمده‌ترین مسائلی بود که پامپیو اظهار نظر کرد؛ اما حقیقت اینست که این سخنرانی پامپیو تخم فتنه و تفرقه را در سرزمین‌های اسلامی می‌کارد و فتنه‌های جدیدی را به هدف رام کردن بیشتر اجیرانش(حکام سرزمین‌های اسلامی) ایجاد می کند تا این اجیران برنامه‌های استعماری‌اش را بیشتر انجام داده و خدمت یهود را بیشتر کنند.
ما می‌خواهیم بعضی واقعیت‌های سیاسی و دروغ‌بافی‌هایی را که امریکا در قبال سرزمین‌های اسلامی به بهانۀ ایران و افراط‌گرائی اسلامی در غرب و جهان اسلام انجام می‌دهد، درنگی داشته باشیم تا از دریافت نتیجۀ این واقعیت‌ها بدانیم که همۀ این دروغ‌بافی‌های سیاسی امریکا بهانۀ سیاسی و پوشۀ فریبکارانه‌ای است که در پشت آن ضربه زدن به حرکات سیاسی اسلامی و ایجاد سیاست مورد نظر و خواست امریکا را پنهان می‌سازد.
1. شکی نیست که مسئلۀ ایران دورغی‌ست که امریکا آن را خلق کرده و هرگاه خواسته باشد، برای رسیدن به اهداف‌اش از آن استفاده می‌کند. ایران دشمن غرب و یهود نیست. ایران از زمان انقلاب‌اش تاکنون در خدمت امریکا و اجرای برنامه‌های استعماری امریکا قرار داشته و کلان‌ترین شاهد آن نقش اساسی است که ایران در اشغال امریکا، افغانستان و عراق بازی کرد و در سال 1990م عراق را محاصره نمود. این چیزی بود که محمد علی ابطحی معاون اسبق ایران به تاریخ 15جنوری2004م به صراحت گفت: «اگر حمایت و پشتیبانی ایران نمی‌بود، هرگز امریکا قادر نبود که افغانستان و عراق را به این آسانی اشغال نماید.»
همکاری ایران تنها در اشغال افغانستان با امریکا نبوده؛ بلکه نقش ایران هنوز با کمک با امریکا در افغانستان ادامه دارد؛ چنانچه ایران به تاریخ 18 اکتوبر2010م در کنفرانس گروه روابط بین‌المللی در مورد افغانستان و هم‌چنان در کنفرانس تاشکن در سال 2018م با امریکا شرکت نمود تا راه‌حلی برای مشکلات افغانستان مطابق به خواست امریکا پیدا کنند.
در روزنامۀ زندگی به تاریخ 1جنوری 2019م از قول بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجۀ ایران در کنفرانس مطبوعاتی که تلویزیون ایران آن را نشر نمود، نقل شده است: «هیئتی از گروه طالبان در تهران گفتگوی‌هایی را با عباس عراقچی معاون وزیرخارجۀ ایران انجام داد.» قاسمی گفت: «هدف عمده از گفتگوی‌ها ایجاد زمینه و فرصت‌های مناسبی برای مذاکرات بین گروه‌ها و حکومت افغانستان به خاطر رسیدن به صلح است.» این موضوع را بهرام قاسمی بعد از پلان‌ ترامپ مبنی بر اخراج نیروهای امریکائی از سوریه و افغانستان مطرح نمود.
2. شکی نیست که ایران غرب را در جنگ علیه اسلام کمک می‌کند. این چیزی‌ست که رئیس جمهور ایران در کنفرانسی‌که به تاریخ 8 دسمبر 2018م تحت نام مبارزه علیه تروریزم در تهران برگزار گردیده بود، به صراحت ابراز نمود. وی گفت: «یکی از ضرورت‌های اساسی، خشکانیدن ریشۀ تندروانۀ تروریزم در منطقه است.» وی هم‌چنان افزود: «ما تصمیم داریم تا دست به دست‌ هم داده و در برابر دشمن مشترک بجنگیم و بر آن فائق آئیم.» این مسئله‌ای‌ست که "میخائیل بوگدائوف" وزیر خارجۀ روسیه به تاریخ 30جون 2018م ذکر کرده و گفته است: «شکی نیست که تعدادی از نمایندگان ایران در سوریه تلاش‌شان بر این است که در برابر تروریزم بجنگد.» هم‌چنان ایران نقش خود را با حمایت نیروهای عراقی در برابر داعش ابراز نموده است؛ چنانچه معاون محمد هوری دریساوی به تاریخ 27دسمبر 2016م در عکس‌العمل به اظهارات عادل الجبیر وزیرخارجۀ سعودی گفت: «حمایتی‌که ایران از از نیروهای مردمی شیعۀ عراق نموده، منحصر به سلاح و ابزار جنگی و مشاورینی‌ست که در پیشرفت جنگ مشوره می‌دهند. بناءً ایران عراق را در جنگ بر ضد تروریزم مساعدت نموده؛ اما رهبری نیروی جنگی صد در صد به دست خود عراقی‌هاست.»
3. مسئلۀ ایجاد ائتلاف در منطقه، موضوعی است که امریکا در زمان حکومت اوباما در ابتداء و آغاز انقلاب بهار عربی مخصوصاً در انقلاب سوریه با در نظر گرفتن نقش ترکیه خواسته بود. هدف از ایجاد این ائتلاف ایجاد و نظارت بر راه‌حل سیاسی و نظامی در مسئلۀ سوریه و لیبیا می‌باشد که امروزه امریکا برای آن هدف تلاش بیشتری می‌نماید، مخصوصاً از زمانی‌که ترامپ در پی اخراج نیروهای امریکائی از سوریه، افغانستان و عراق شده است؛ زیرا امریکا با اخراج این نیروها از منطقه نیاز به بدیلی دارد که کار را مطابق خواست خودش پیش ببرد. این مسئله‌ای است که "مایکل فلین" مشاور امنیت ملی امریکا در زمان ترامپ در کتابش تحت عنوان "میدان جنگ و چگونگی فایق آمدن ما در جنگ جهانی بر ضد اسلام رادیکال و هم‌پیمانانش" در سال 2016م گفته بود.
"مایکل فلین" در این کتاب نوشته است: «امریکا به تنهائی خود بدون هم‌پیمانانش در خاورمیانه هرگز نمی‌تواند ایران را جلوگیری نماید. بناءً لازم است تا ناتویی ایجاد گردد که دولت‌های خلیج، مصر و اردن به آن بپیوندد و امریکا در این ائتلاف سهم داشته باشد؛ زیرا امریکا در کارهای استخباراتی و جمع‌آوری معلومات و برنامه‌های مهم پیشرفته، عملیات ویژه و حملات موشکی و به کاربردن نیروی هوائی دست بالایی دارد.
4. مسئلۀ گروه داعش را که پامپیو ذکر کرده است، جز یک پرده‌ای‌که امریکا جنگ بر ضد اسلام سیاسی‌ را که عامل برپائی دولت واقعی اسلامی است، در پشت آن پنهان نگهدارد، چیزی دیگری نیست؛ لذا امریکا همیشه تلاش کرده و می‌کند تا هر گروه و دولتی‌که از سیاست غرب و نفوذ آن در سرزمین‌های اسلامی بیرون می‌شود، در برابر آن بجنگد و این یکی از اهداف خبیثی‌ست که امریکا در آینده نیز به آن متسمک شده و ایران را بهانه و وسیلۀ این جنگ می‌داند. این چیزی‌ست که "مایکل فلین" جنرال امریکائی در ارتش امریکا و مشاور امنیت ملی سابق این کشور در سال 2014م نیز گفته بود: «اسلام‌گراها تنها مردمان ساده‌لوح و بربرها نیستند؛ بلکه آن‌ها کسانی اند که با ایدیولوژی و دید خودشان می‌خواهند که بر جهان حاکمیت پیداکنند. این مسلمانان کاپی از کتاب "کفاحی" است که "ادولیف هیتلر" آن را نوشته بود و از جمله اساسات تعلیمات نازی به حساب می آید.» این جنرال امریکائی مسلمانان امریکائی را متهم به ایجاد یک دولت اسلامی در امریکا نموده و گفته است: «این یک تصادف به حساب نمی‌آید که اسلام‌گراهای امریکا به صورت ایدیولوژیک سخت در تلاش اند تا برای شریعت َشان جایگاه قانونی در امریکا پیدا کرده و هرنوع انتقاد را بر اسلام ممنوع سازند. بناءً این مسایل عمل‌کردهایی است که به خاطر ایجاد یک دولت اسلامی صورت می‌گیرد.»
این جنرال امریکائی در کتابش تحت عنوان "میدان جنگ در سال 2016م" که خواستار تشکیل ناتوی عربی گردیده گفته است: «شکی نیست که سه تهدید وجود دارد و لازم است که ناتوی عربی در برابر آن بجنگد: اولین تهدید اسلام رادیکال مسلح است و دومین تهدید حرکات و نیروهای منطقوی دارای برنامۀ جهان شمول مخصوصاً ایران است؛ ایرانی‌که گروه‌های نظامی را در سوریه، لبنان، عراق و یمن حمایت می‌کند و تهدید سوم نگهداری سلاح هسته‌ای می‌باشد(اشارۀ آن به توافق‌نامۀ ایران در سازمان ملل بوده است). این جنرال امریکائی گفته است که برنامۀ هسته‌ای تهران امنیت ملی امریکا را تهدید می‌کند.
5. مسئلۀ دولت یهود از نظر امریکا مسئلۀ مهمی است که باید دولت‌های منطقه را آماده سازد تا از این رژیم حمایت کنند؛ اما ذکر مسئلۀ تروریزم و مسئلۀ ایران مقدماتی برای ایجاد ناتوی عربی در برابر دشمن مشترک دولت‌های عربی و دولت یهود است که همانا اسلام سیاسی می‌باشد تا دولت یهود بتواند عملیات منظم و هدف‌مندی را برای جنگ اسلام سیاسی در حال و آینده انجام دهد.
این سیاست گمراه کننده‌ای‌ است که امریکا به نماینده‌گی غرب در سرزمین‌های اسلامی آن را به پیش می‌برد و اگر خیانت‌های حکام بی‌غیرت مسلمانان نباشد، امریکا هرگز نمی‌تواند این سیاست‌های خبیث را بازی کند.
در اخیر قابل یادآوری است: استعمار از طریق مزدورانش تلاش کرده تا ریشۀ خود را قوی‌تر سازد که در این تصمیم‌اش ناکام شده و خوشبختانه امت مسلمه امروزه با تلاش‌های خستگی ناپذیرش در پی ایجاد خلافت اسلامی برای بار دوم است و شکی نیست که زوال استعمار سیاسی به صورت کلی از گردن مسلمانان و سرزمین‌های اسلامی ان‌شاءالله نزدیک است:

﴿قَدْ مَكَرَ الَّذِينَ مِن قَبْلِهِمْ فَأَتَى اللَّهُ بُنْيَانَهُم مِّنَ الْقَوَاعِدِ فَخَرَّ عَلَيْهِمُ السَّقْفُ مِن فَوْقِهِمْ وَأَتَاهُمُ الْعَذَابُ مِنْ حَيْثُ لَا يَشْعُرُونَ﴾
[النحل: 26]
ترجمه: كسانی پيش از ايشان بوده اند كه از اين نوع توطئه‌ها را داشته اند و نيرنگ‌ها كرده اند؛ ولی الله به سراغ شالوده(زندگی) آنان رفته است و آن را از اساس ويران كرده است و سقف(خانه‌ها) از بالای سرشان بر سرشان فرو ريخته است و عذاب(دنيا) از جائی بر سرشان تاخته است كه انتظارش را نداشته اند.
برگرفته از جریدۀ الرایه
نویسنده: حمد طبیب

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه