شنبه, ۱۰ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۴/۲۰م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
واشنگتن شرط مذاکره با سوریه را اعلام نمود
بسم الله الرحمن الرحيم

واشنگتن شرط مذاکره با سوریه را اعلام نمود

هدر نوئرت سخنگوی وزارت خارجۀ امریکا اعلام نمود که اگر حکومت سوریه زرادخانه‌های شیمیایی‌اش را اعلام نماید، طرف امریکایی مذاکرات با دمشق را از سر می‌گیرد. هدر نوئرت در گفتگو با کانال "فاکس نیوز" اعلام کرد: «اگر این شرط عملی شود، طرف امریکایی هم تشویق می‌شود که به میز مذاکرات در ژینو باز گردد.» امریکا، فرانسه و انگلیس صبح روز شنبه برخی از مواضع نظامی و غیرنظامی در سوریه را مورد حملۀ موشکی قرار دادند و تصریح نمودند که مراکزی را مورد هدف قرار داده‌اند که مرتبط با تأسیسات تسلیحات شیمیایی دمشق‌اند. این عملیات را بعد از این‌که غرب حکومت سوریه را متهم به استفاده از سلاح‌های شیمیایی در شهر دوما نمود، انجام دادند.

این بیانیۀ امریکا دلالت بر این می‌کند که امریکا از حملۀ موشکی-که تأدیب و تنبیه روسیه است- می‌خواهد برای حفاظت از نفوذ‌ش در سوریه و تحمیل نمودن راه‌حل امریکایی، مذاکره با دمشق را از سر گیرد. قابل ذکر است که امریکا حکومت سوریه را پشتیبانی نموده و از آغاز انقلاب در سوریه از سقوط این حکومت بارها مانع شده است، و نیز دلالت بر این می‌کند که امریکا می‌خواهد کشورهای طامع و حریصی؛ چون روسیه، فرانسه و انگلیس را که برای بدست آوردن منافع از سوریه از طریق راه‌حل سیاسی امریکا، به امریکا مزاحمت می‌نمایند، کنار زند.

جای تعجب نیست که در نبود دولت خلافت-که مانع دشمنان طامع بر دین وامت می‌باشد- امریکا در مذاکره با بشار اسد خونخوار تسریع نماید، زیرا برای امریکا-که سبب تمامی درد و رنج‌های مسلمانان در جهان و دشمن اول مسلمانان است- هیچ چیزی جز منافع خودش مهم نیست، و نیز در راه رسیدن به مقاصد و منافع‌اش، قتل عام‌ها و کشتار میلیون‌ها مسلمان را نادیده می‌گیرد.

حمزه پارسا

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه