پنجشنبه, ۱۷ رمضان ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۳/۲۸م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
امریکا در پی ایجاد "روابط حسنه" با پاکستان است
بسم الله الرحمن الرحيم

امریکا در پی ایجاد "روابط حسنه" با پاکستان است

بدون شک امریکا آرزوی بزرگی را بخاطر داشتن روابط بهتر و بیشتر با پاکستان در سر می‌پروراند؛ به ویژه بعد از ملاقات مایک پامپیو وزیر خارجۀ امریکا و جنرال جوزف دانفورد رئیس ستاد مشترک ارتش امریکا. طبق گفتۀ مسئول عمومی پنتاگون به روز پنجشنبه طی مجلسی‌که بخاطر بزرگداشت از روز شهداء و مدافعین در سفارت پاکستان دایر گردیده بود؛ راندال سکریفر مقام ارشد امور آسیا در وزارت دفاع امریکا(پنتاگون) اذعان نمود که روابط نظامی میان دوکشور همیشه پایۀ مستحکمی در حفظ روابط دوجانبه بوده است. چنان‎چه افزود: «بدون شک این روز برای بزرگداشت از نیروهای مسلح شما اختصاص یافته است و نیز روزی است جهت یادآوری از کسانی‌که قربانی داده‌اند و در میان آن‌ها کسانی هستند که در جریان مبازره با تروریزم جان‌های شان را از دست داده اند.» بعد از آن مسئول عمومی پنتاگون از روابط آشفته؛ ولی سالم میان امریکا و پاکستان سخن گفت؛ روابطی‌که بعد از حملات یازده سپتمبر شکل گرفته است. وی گفت: «بدون شک ملت پاکستان همیشه صادق، حامی و شریک استراتیژیک در امر مبارزه با تروریزم بوده و می‌باشد.» وی افزود: «ما قربانی‌هایی را که پاکستان در جنگ طولانی با تروریزم داده است، می‌دانیم و آن‌ها را نادیده نمی‌گیریم. ما به این رابطه و شراکت ارزش قائل هستیم.» و اشاره کرد که پاکستان شریک استراتیژیکِ امریکا است.

مسئول عمومی پنتاگون توجه همه را به این نکته معطوف ساخت که اسلام آباد قربانی‌های بی‌شماری را در راستای مبارزه با تروریزم ارائه نموده است و واشنگتن این خسارات را ارج می‌گذارد؛ چنانچه افزود: «ما در مناطق استراتیژیک شرکای مهم همدیگر بوده‌ایم، از آن جمله تلاش ما در نابود ساختن القاعده، شکست دادن داعش(تنظیم الدوله) و برقراری صلح یکجا با سازمان ملل، ما با هم در این راستا همکاری نمودیم و نتایج و پیروزی‌های زیادی را به دست آوردیم.» چنانچه امریکا نیز تلاش‌های سریعی را جهت بهترسازی روابط‌اش با اردوی پاکستان-طبق گفته سکریفر- انجام داده است. او افزود: «گفت‌وگوهایی‌که میان مایک پامپیو و جوزف دانفورد با سران نظامی اسلام آباد صورت گرفت، به نفع منطقه است.»چنانچه مایک پامپیو گفته است که او از این دیدار خوشنود است و هر گفت‌وگو و تبادل نظر به او این امید را می‌دهد که ما در مسیر خوبی قرار داریم. (منبع: دیلی تایمز)

امکان ندارد که روابط حسنه‌ای میان امریکا و پاکستان وجود داشته باشد؛ زیرا امریکا به رهبری دونالد ترامپ از پاکستان می‌خواهد تا به کشتار مسلمانان ادامه بدهد؛ ولی این بار به طور رایگان، مثل مشرف، کیانی و شریف هریک از آن‌ها در زمان حاکمیت خویش اموال هنگفتی را از صندوق وجهی بین‌المللی پول بخاطر ریختن خون مسلمانان دریافت کردند؛ اما حالا جنرال قمر جاوید باجوا، رئیس ستاد ارتش پاکستان هیچ چیزی به دست نخواهد آورد. با این هم، باجوا و عمران خان، نخست وزیر پاکستان هر یک خواستار ایجاد روابط خوب با امریکا شده و دست دوستی به سویش دراز می‌کنند، آیا عقل‌شان را از دست داده اند؟

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه