پنجشنبه, ۱۷ رمضان ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۳/۲۸م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
تعطیلی حکومت امریکا
بسم الله الرحمن الرحيم

تعطیلی حکومت امریکا

بخش‌هایی از حکومت فدرالی امریکا به روز شنبه تعطیل گردیده و تاهنوز هیچ نوع نشانه‌ای از تلاش‌های محسوس جهت بازگشایی بخش‌هایی‌که بعد از به میان آمدن تنگنای سیاسی به دلیل خواست ترامپ جهت پرداخت هزینۀ ساخت دیوار مرزی با مکزیکو از سوی حکومت تعطیل گردیده اند، دیده نمی‌شود.

ترامپ اعلان کرد که او قانونی را که متضمن تمویل هزینۀ دیوار مرزی نباشد، امضاء نخواهد کرد. او روز جمعه در پایان کنفرانسی‌که در رابطه به جشن کریسمس با نیروهایی‌که بیرون از کشور ایفای خدمت می‌کنند، دایر گردیده بود، گفت: «نمی‌توانم برای تان بگویم که چه زمانی حکومت دوباره بازگشایی خواهد شد، اما این را برای‌تان گفته می‌توانم  تا زمانی‌که در نزد ما دیوار یا احاطه یا هرچیز دیگری‌که آن را می‌نامید، وجود نداشته باشد، بخش‌های تعطیل شده هرگز بازگشایی نخواهند شد. در واقع این دیوار مانعی برای کسانی است که به صورت غیرقانونی وارد کشور می‌شوند و هم‌چنان مهم‌ترین مانع برای جلوگیری از ورود مواد مخدر به داخل کشور است.»

در عین حال مجلس سنا نسخه‌ای از قانون تخصیص بودجۀ اضافی دوامدار را مورد بررسی قرار داد؛ قانونی‌که ۵ میلیارد دالر را برای تمویل هزینۀ دیوار و ۸ میلیارد دالر را برای کمک به حوادث طبیعی اضافه می‌سازد، اما تغییر موقف از سوی ترامپ باعث این تعطیلی گردید؛ بحرانی‌که از ۲۲ دسمبر به این سو آغاز شده است.

انتظار می‌رفت که تأثیرات ابتدایی این تعطیلی کم‌تر باشد؛ زیرا آغاز آن همزمان با رخصتی‌های چهار روزه بخاطر جشن کریسمس بود، اما در عین حال مدت تعطیلی تا روزهای کاری عادی نیز ادامه یافت. هم‌چنان انتظار می‌رود که در حدود ۴۰۰ هزار کارمند فدرالی از مجموعه ۸۰۰ هزار کارمندی‌که برای شرکت‌های متضرر کار می‌کنند و از میان ۲.۱ میلیون کارمند غیررسمی در تعطیلی قرار داشته باشند.

ذبیح الله رضوان

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه