پنجشنبه, ۱۷ رمضان ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۳/۲۸م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
جاسوس‌های مخفی روسیه بخاطر کشتن نیروهای ائتلاف امریکایی در افغانستان به طالبان پول می‌دادند!
بسم الله الرحمن الرحيم

جاسوس‌های مخفی روسیه بخاطر کشتن نیروهای ائتلاف امریکایی در افغانستان به طالبان پول می‌دادند!

اگر در میان اردوگاه‌های غربی‌ها چنین اختلافات جدی وجود دارد، مطمئناً اختلافات بیشتری با قدرت‌های غیر غربی نیز دارند، گرچند در این اواخر آمریکا به طور پنهانی برای تحقق اهدافش در کشورهایی مانند سوریه و لیبیا از روسیه استفاده کرده است؛ با آن هم، روسیه همیشه به دنبال فرصتی برای صدمه رساندن به آمریکا بوده است.

طبق گزارش روزنامه نیویارک تایمز: مقامات اطلاعاتی آمریكا به این نتیجه رسیده اند كه واحدهای استخباراتی نظامی روسیه بطور مخفیانه به خاطر کشتن نیروهای ائتلاف در افغانستان، به جنگجویان وابسته به طالبان پاداش نقدی می‌پرداختند که از آن‌جمله هدف قرار دادن نیروهای آمریکایی بود. به گفته آگاهان در این مورد، روسیه به خاطر قطع مذاکرات صلح برای پایان دادن جنگ طولانی مدت، به جنگجویان وابسته به طالبان پول می‌پرداخت.

امریکا ماه‌ها پیش به این نتیجه رسیده بود که واحدهای جاسوسی روسیه در ترور نمودن و سایر عملیات‌های پنهانی در اروپا نقش دارد و هدف از این همه عملیات‌ها بی‌ثبات نمودن غرب گفته شده است که در سال گذشته بخاطر انجام حملات موفقانه تروریستی برای جنگجویان بطور مخفیانه پاداش ارائه کرده بود. مسئولین در این مورد گفته اند که که شبه‌نظامیان اسلامگرا یا عناصر جنایتکار مسلح که با آن‌ها ارتباط نزدیکی دارند، پاداش‌های نقدی بی‌شماری را به دست آورده اند.

بیست تن از سربازان آمریکا در جریان جنگ‌های سال 2019 در افغانستان جان باخته اند، اما تا هنوز دلیل کشته شدن آن‌ها مشخص نیست.

روس‌ها خیلی خوب می دانند چنانچه چینی‌ها نیز می‌دانند که هدف اصلی حضور  نظامی آمریکا در افغانستان، ایجاد یک موقعیت استراتیژیک پیشتاز جهانی برای امپراتوری آمریکا علیه روس و چین می‌باشد.

دسیسه‌های ویرانگر ابرقدرت‌های جهان در برابر يكديگرشان خاتمه نمی‌یابد؛ مگر زمانی‌که خلافت راشده به منهج نبوت بر نگشته و جايگاه اسلام را در آینده به عنوان يك ابرقدرت در دنيا برایش برنگرداند. مهار کردن این همه تنش‌ها و سپس از بین بردن جنگ‌های بزرگ جهانی و برگرداندن جهان به صلح و سعادتی‌که در گذشته وجود داشت، تنها در موجودیت خلافت اسلامی امکان پذیر است.

مترجم: عبدالله حماس

Last modified onشنبه, 04 جولای 2020

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه