پنجشنبه, ۱۷ رمضان ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۳/۲۸م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
مناقب و فضیلت حضرت ابوبکر صدیق رضی الله عنه
بسم الله الرحمن الرحيم

مناقب و فضیلت حضرت ابوبکر صدیق رضی الله عنه

در شرح نووی از حضرت انس بن مالک رضی الله عنه روایت است که حضرت ابوبکر صدیق رضی الله عنه به وی گفت: وقتی در غار ثور به پاهای مشرکین نظر کردم، گفتم یا رسول الله صلی الله علیه وسلم اگر یکی از مشرکین زیر قدم‌هایش را نظر کند، ما را می‌بیند. رسول الله صلی الله علیه وسلم فرمود: ای ابوبکر(صدیق رضی الله عنه) نظرت چیست در مورد دو شخصی‌که سوم آن‌ها الله(سبحانه وتعالی) باشد؟

خوانندگان محترم: زمانی‌که الله سبحانه وتعالی به پیامبرش صلی الله علیه وسلم دستور هجرت به مدینه را داد، وی صلی الله علیه وسلم به اصحابش دستور داد که هجرت کنند. هرگاه حضرت ابوبکر رضی الله عنه اجازۀ هجرت می‌خواست، پیامبر صلی الله علیه وسلم هجرت او را به تأخیر می‌انداخت و برایش می‌گفت: عجله نکن، شاید الله سبحانه وتعالی تو را صاحب و هم‏سفر من بگرداند، تا آن‌که جبرئیل علیه السلام نزدش آمد و از تصمیم قریش، هجرت، غار ثور و مصاحبت حضرت ابوبکر صدیق و از احوال قبل و بعد از آن برایش خبرداد.

ای مسلمانان! این‌ها همان کفاری هستند که با چشمان‌شان و سلاح و مهمات و طیارات جنگی‌شان ما را می‌بینند. این امریکا است که لشکر و عساکر خود را از اوباش‌ها و حکام خائن عالَم اسلام گرفته است؛ به عراق تجاوز نمود، خون، آبرو و عزت مسلمانان را نادیده گرفت؛ همین کار را در افغانستان، سومان و سودان انجام داد و حالا نوبت شام(سوریه) رسیده است که آن را نیز با حملات زمینی و هوایی‌شان به خاک یکسان نمودند. پس دیدگاه امریکا و هم‌پیمانانش نسبت به ما همین است که جرم‌شان نابخشودنی است.

ای مسلمانان! شما را به الله سبحانه وتعالی قسم، گمان شما در مورد مسلمانان و امریکا چیست؛ در حالی‌که الله سبحانه وتعالی سوم‌شان است؟ آیا کمک، نصرت و غلبه با امریکا هم،‌ پیمان است؟ نخیر، قسم به الله سبحانه وتعالی تا هنگامی‌که امریکا با این قوت و قدرتش ظلم و استبداد می‌کند، به سوی هزیمت و زوال روان است و این وعدۀ الله سبحانه وتعالی برای مؤمنین است.

یا الله! به زودترین فرصت خلافت به منهج نبوت را نصیب ما بگردان تا امت اسلامی از این ویرانی و دربدری نجات یابند، آفات و بلاها را از سر امت اسلامی دور بگردان و زمین را با تطبیق شریعت اسلام منور بگردان! آمین ثم آمین!

والسلام علی من اتبع الهدی

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه