جمعه, ۰۹ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۴/۱۹م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
پیشوایان گمراه کننده
بسم الله الرحمن الرحيم

پیشوایان گمراه کننده

(ترجمه)

از حضرت ثوبان رضی الله عنه روایت است که رسول الله صلی الله علیه وسلم فرمود:

«إِنَّمَا أَخَافُ عَلَى أُمَّتِي الْأَئِمَّةَ الْمُضِلِّينَ»

(رواه ترمذی)

ترجمه: از گماشته شدن پیشوایان گمراه کننده بالای امتم بیم و هراس دارم.

برادران مسلمان! فکر در هرجامعه سلاح بزرگی محسوب می‌گردد. ذریعۀ فکر است که جوامع به ترقی و بیداری فکری دست‌رسی پیدا می‌کنند و توسط فکر است که به قلۀ عظمت و بزرگی نایل می‌گردند. پس زمانی‌که فکر اسلامی در جامعه سیادت و رهبری داشته باشد، در آن حالت مسلمانان و غیرمسلمانان در سعادت و آرامش کامل  و در چنان تمدن اسلامی زندگی می‌نمایند که حدود چهارده قرن ادامه داشت-که بشریت در اطراف و اکناف آن مفهوم ترقی و عزت را درک نموده و لذت زندگی را چشیده اند.

ای مسلمانان! زمانی‌که درک و احساسات دقیق از احکام اسلام ضعیف گردد، دروازۀ گمراهی وسیعی پیش‌روی مردم، بالخصوص علماء و کسانی‌که مصدر و پیشوای حدیث و اجتهاد برای امت هستند، گشوده خواهد شد تا در این دین چیزهایی را داخل نمایند که آن از دین نیست؛ پس در این حالت است که به دموکراسی، روحانیت، قومیت(قوم‌پرستی) و وطنیت(وطن‌پرستی) صدا می‌زنند و امت را از راه حقیقت منحرف و از عمل صحیح و بازگشت اسلام در صحنۀ حاکمیت دور نگه‌می‌دارند.

آری، آن‌ها همان پیشوایان گمراه اند؛ پیشوایان دموکراسی و وطن‌پرستی و یا وطن‌خواهان هستند؛ پس ایشان در جسد امت مثل مریضی سِل(مریضی که سبب ضعف و ناتوانی انسان می‌گردد) خون‌خوار و بی‌رحم هستند که در وجود امت ضعف و ناتوانی را بیشتر می‌کنند. بلی، عمل این پیشوایان گمراه کننده است که از عمل‌کرد بدشان قلب انسان جریحه‌دار می‌گردد؛ پس ایشان همان خطر اول برای امت هستند که رسول الله صلی الله علیه وسلم مردم را به کناره‌گیری و حذر از ایشان امر نموده است.

یا الله! مارا با آمدن خلافت راشده بر منهاج نبوت که در آن وحدت مسلمانان نهفته باشد، مستفید بگردان و از مسلمانان مصایب و بلاها را دور نما! یا الله زمین را به نور و جه کریمت منور گردان! اللهم آمین آمین!

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه