پنجشنبه, ۱۷ رمضان ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۳/۲۸م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
اطفال یمن با جنگ نابود می شوند؛ اما جهانیان تماشا می کنند!
بسم الله الرحمن الرحيم

اطفال یمن با جنگ نابود می شوند؛ اما جهانیان تماشا می کنند!

(ترجمه)

خبر

به تاریخ ۷ اگست سال جاری، خانم مرتیسل رالانو نمایندۀ یونیسف در یمن اعلام کرد: «از آغاز ۲۰۱۷م تا کنون در جنگ جاری یمن ۲۰۱ کودک کشته شده اند.» او می افزاید: «در مبارزات متداوم جنگ جاری یمن ۳۴۷ تن دیگر از کودکان کشته و یا زخمی گردیده و ۳۷۷ تن هم برای مبارزه در میدان جنگ به خدمت گرفته شده اند.» این اعلامیه در حالی از جانب نمایندۀ سازمان یونیسف در یمن نشر می شود که به  اثر بمباردمان و حملات هوایی بالای ولایت صعده در شمال یمن در یک خانه ۱۲ غیرنظامی به شمول ۴ دختر و ۲ پسر در بین سنین ۲ الی ۱۴ سال کشته شدند که در این قضیه ائتلاف سعودی متهم شناخته شده است.

در جنگ بی رحمانه و بی نظیر ۲ سالۀ یمن میان عبدالرب منصور هادی با حمایت ائتلاف سعودی و حوثی ها تحت حمایت ایران حدود ۴۵۰۰ کودک کشته و زخمی شدند؛ علاوه بر این، گرسنگی و بیماریِ که در برابر آن اطفال و جوانان بیشتر حساس می باشند، کشور را به سمت ویرانی کشانده است. فروپاشی نظام بهداشت و درمان، عدم دست رسی به آب صحی آشامیدنی، تخریب سیستم فاضلاب، محاصره و بمباردمان بنادر توسط ائتلاف سعودی، عدم دست رسی به غذا، دارو و دیگر ضروریات اولیه هزاران تن دیگر را تهدید به مرگ می کند.

گزارش ها حاکی از آن است که تا کنون ۴۲۵۰۰۰ مورد وباء در سراسر یمن تخمین زده شده که از ۲۰۰۰ تنی که تا کنون جان باخته اند، یک چهارم حصه ی شان اطفال می باشند. گزارش های یونیسف نشان می دهد که در هر ۱۰ دقیقه یک طفل زیر ۵ سال به اثر بیماری وباء بخاطر عدم دست رسی به ضروریات اولیه جان شیرین خود را از دست می دهند. چنان چه در اول اگست سال جاری مؤسسه حفاظت اطفال با صدور بیانیه ای از خطر ابتلای یک میلیون طفل سوء تغذیه به مرض وباء خبر داد. این بیماری بخاطر نبود امکانات ورود دارو شیوع پیدا کرده و همه گیر شده است.

تبصره

جنگ، گرسنگی و بیماری اطفال یمن را از بین می برد و اطفال و نوزادان برای ادامه زنده گی، از کمک های بشر دوستانه محروم اند؛ اما باز هم جهانیان برای خاتمه بخشیدن به این رنج های تکان دهنده هیچ کاری انجام نمی دهند. در اوایل ماه اگست سال جاری، اوکی لوتسما رئیس پروگرام انکشافی سازمان ملل متحد گفت: «عربستان سعودی برای انتقال کمک های بشر دوستانه ملل متحد از دادن مواد سوخت طیاره ها صرف نظر کرده است.» و در ادامه می افزاید: «جنگ یمن به مثابه مسابقه ملی بس در کنارۀ صخره ها می باشد، نیاز است تا کسی آن را ایستاد نماید و برای راه افتادن به مسیر مستقیم هدایت کند.»

سازمان ملل متحد گزارش می دهد که در ماه جولای ائتلاف سعودی برای بخش ترانسپورتی که مسؤول حمل واکسین وباء و مواد لوجستیکی برای کمک به مردم یمن بودند، مشکل ایجاد نمود. سازمان ملل متحد بخاطر تهدید از بین بردن بودجه کمک ها به مردم یمن، ابتداء عربستان را از فهرست چند برنامه خود حذف نمود و بعداً این کشور را در لست سیاه خود قرار داد. این ابتکار را که سازمان ملل متحد اختیار نموده، چه ارزش اخلاقی را که سکوت در برابر جرایم جدی علیه کودکان صورت می گیرد، تأمین می کند؟ امروزه هیچ دولت و سازمان های بین المللی وجود ندارد که دارای وجدان اخلاقی و یا ارادۀ سیاسی برای پایان دادن به این جنگ خونین باشند؛ بلکه این بازیگران از خون ریزی و بدبختی کودکان یمن در قالب نظام سرمایه داری به نوعی خاص استفاده می کنند.

در ماه می دولت ترامپ قرارداد ۱۱۰ میلیارد دالری با عربستان به امضاء رساند و دولت انگلیس صدها میلیون پوند صادرات نظامی را به این رژیم مجوز داده است که طبق آمار کمپاین بین المللی علیه تجارت اسلحه، می توان به خرید جنگنده هایی هوایی به قیمت ۲۶۳میلیون پوند و موشک ها و بمب های ۴ میلیون پوندی اشاره کرد که از این ها پس از ۶ ماه خرید، در حملات مرگبار در یک تشییع جنازه استفاده نمود و در اثر آن ۱۴۰ نفر کشته شدند.

آن چه امروز در یمن اتفاق می افتد، یک جنایت مخوف علیه امت مسلمه و فرزندان آن ها در یمن و جنایت دردناک علیه دین اسلام است. بنابر این باید بیشتر تأکید شود که نیاز عاجل به تأسیس دوباره خلافت راشده به طریقۀ رسول الله صلی الله علیه وسلم می باشد و عساکر به عوض این که کمک به دشمنان کنند، نیاز است که به حمایت اطفال بی گناه یمن ایستاده شوند. الله سبحانه وتعالی می فرماید:

﴿وَمَن يَقتُل مُؤمِنًا مُّتَعَمِّدًا فَجَزَآؤُهُ جَهَنَّمُ خَـٰلِدًا فِيہَا وَغَضِبَ ٱللَّهُ عَلَيهِ وَلَعَنَهُ وَأَعَدَّ لَهُ عَذَابًا عَظِيمًا﴾

[نساء: ۹۳]

ترجمه: و هرکس فرد با ایمانی را از روی عمد به قتل برساند، مجازاتِ او دوزخ است؛ در حالی که جاودانه در آن می ماند، الله بر او غضب می کند، او را از رحمتش دور می سازد و عذاب عظیمی برای او آماده ساخته است.

رسول الله صلی الله علیه وسلم می فرماید:

«لهدم الكعبة حجرا حجرا أهون عند الله من سفك دم امرئ مسلم»

(رواه ترمذی)

ترجمه: به راستی اگر خانه کعبه تخریب شود و سنگ های آن ذره ذره شود، در نزد الله از ریختن خون مسلمان بی گناه آسان تر است.

نویسنده: داکتر نسرین نواز

رئیس بخش زنان دفتر مرکزی مطبوعاتی مرکزی حزب التحریر

1 comment

  • خان
    خان شنبه، 26 آگوست 2017 Comment Link

    آب ریختن به آسیاب دشمن همین است؛ تا زمانی حکام خاین مسلمانان را در جهت اهداف اشغالگران قربانی می کنند و بر مسند حاکمیت قدرت تکیه دارند، روزگار ما همین است. پس ما چقدر به یک حاکم دلسوز و مرحم گذار به زخم‎های امت در حال حاضر نیازمندیم. الهی این حاکم را هرچه زودتر برای ما بیاور تا با بیعت از این زندگی ذلت بار رهایی یابیم.

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه