جمعه, ۱۸ رمضان ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۳/۲۹م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
روهینگیای فراموش شده منتظر خلافت است
بسم الله الرحمن الرحيم

روهینگیای فراموش شده منتظر خلافت است

(ترجمه)

خبر

مجلس ملی پاکستان قطعنامه ای را علیه جنایات در مقابل مسلمانان روهینگیا تصویب کرد. این قطعنامه که خشونت و نقض حقوق بشر شدید علیه مسلمانان روهینگیا را به شدت محکوم می کند، توسط زاهد حمید وزیر امور خارجه به تصویب رسیده است. (منبع: ملت)

تبصره

قطعنامه های مشابه نیز در مجالس پنجاب و خیبر پختونخوا تصویب شده اند که در آن شجاعت مسلمانان روهینگیا را در مقابله با تهدید شدید تمجید می نماید و عمیق ترین همدردی و تسلیت شان را برای قربانیان این وحشی گری، بیان نموده اند. تاریخ نشان می دهد که این مجالس در چنین وقایع قطعنامه را که چیزی جز کلمات میان خالی نیست، تصویب و صادر می کنند. مردم روهینگیا به بحث و همدردی شما نیاز ندارند؛ بلکه آن ها نیاز به نیرویی دارند تا اقدام کنند و اثبات کنند که آن ها بی هویت و فراموش شده نیستند؛ چون "کلمه طیبه" آن ها، هویتی را برای شان فراهم می کند که به هر یک از سرزمینی مسلمانان دسترسی پیدا می کنند، جای که در آن باید به خوبی مراقبت شوند.

ما دیدیم که مردم پاکستان معترض و خواستار حرکت ارتش و حفاظت از مردم روهینگیا شدند، در حالی که این اعضای مجلس ملی و اعضا مجلس ایالتی با معاشات بلند در اتاق های سرد، در چوکی های نرم نشسته اند و با قلب سرد و سخت خود فکر می کنند که آن ها برای اعمال شان مورد قضاوت قرار نمی گیرند.

در همین حال، با اشاره به نشست مجمع عمومی سازمان ملل، نخست وزیر پاکستان پس از یادآوری خدمات و قربانی هایی که پاکستان در جنگ با تروریزم فراهم ساخته است، هم چنین نگرانی ها در مورد مسلمانان روهینگیا را نیز بیان کرد. او در باره این که چگونه پاک سازی قومی مسلمانان روهینگیا وجدان جمعی را به چالش کشیده است، حرف زد. ما می بینیم که این رهبران بی جرأت بسیار محتاطانه به مقامات بین المللی خطاب می کنند، هر کلمه بسیار به احتیاط انتخاب شده تا که باداران غربی شان را نرنجاند. این چنین درخواست راه حل زیادتر شیبه درخواست اجازه برای تصدیق فاجعه ها در جهان اسلام می باشد تا آن ها بتوانند، تصویری از مسلمانان نگر این این فجایع را نشان دهند. البته برای این که بالای مسلمانان حکومت کنند واین گرگان در لباس گوسفند باید وانمود کنند که توجه دارند.

این نشان می دهد که رهبری پاکستان احساس می کند که سطح مسوولیت مسلمانان و غیر مسلمان یکسان است. به یک چشم بینا و یک قلب با احساس و مغز آگاه، به نظر می رسد که این نه تنها خیانت و ترک مسلمانان روهینگیا؛ بلکه مسلمانان در سراسر جهان است. وضعیت مسلمانان روهینگیا شایستگی تأخیر یک روزه را ندارد و پاکستان با داشتن یک ارتش مسلمان بزرگ، نمی تواند این غفلت را با گفتن این که در مبارزه با تروریزم در کشور خودش مشغول است توجیه کند. تنها دشمنی که ما باید در داخل با آن  مبارزه کنیم آن است که ما را از مسوولیت های مان دور نگه می دارد و ما را از هم جدا می سازد.

این زمان بیداری از این خواب عمیق و زمان اقدام است و دوستی با کفار هرگز به ما سودی نیاورده است. مردم روهینگیا با صبر و بردباری به ریسمان الله سبحانه وتعالی چنگ زده اند و منتظر کمک او سبحانه وتعالی می باشند، کمکی که به ما دستور داده شده است تا آن را در قالب خلافت فراهم سازیم، همان طوری که آن سایه الله سبحانه وتعالی است و برای مسلمانان هیچ سایه به جز سایه رحمت الله سبحانه وتعالی بوده نمی تواند. تقسیم سرزمین ها امت را تقسیم نموده است و خلافت امت را متحد و آن را منحیث یک قدرت ترقی خواهد داد و آن فقط برای قدرت الله سبحانه وتعالی تسلیم خواهد بود و این پیروزی برای همه مسلمانان است.

﴿وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّقُوا

[آل عمران: ۱۰۳]

ترجمه: و همگی به ریسمان(ناگسستنی) الله چنگ زنيد و پراكنده نشويد.

نویسنده: اخلاق جهان

برای دفتر مطبوعاتی مرکزی حزب التحریر

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه