جمعه, ۱۸ رمضان ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۳/۲۹م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
بازداشت‎های اخیر در کریمیه
بسم الله الرحمن الرحيم

بازداشت‎های اخیر در کریمیه

(ترجمه)

خبر:

در یازدهم اکتوبر ۲۰۱۷م موج بیشتری از بازداشت‎ها در مقابل مسلمانان کریمیه به اتهام فعالیت در حزب التحریر صورت گرفت. این بار توقیف‎ها در شهر باغچه سرای پایتخت قبلی ولایت کریمیه صورت گرفت. شبه جزیره مذکور قبل از تصرف توسط امپراتوری روسیه در سال ۱۷۸۳م به این نام مسمی بود. امروز باغچه سرای یک نوع مرکز سیاسی و روشنگری تاتارهای کریمیه است و در این جا مقامات روسی بارها حمله می‎کنند و هر بار مسلمانان را به بهانه‎های ساختگی تروریزم، دستگیر می‎کنند.

تبصره:

این بار، شش مسلمان هریک: مارلین آسانوف، تیمور ابراهیموف، سرور زکیایرایوف، ارنست آمتوف، سیران سالیوف و محمد بیلیوف پشت میله‎های زندان قرار دارند که هریک شان موقف اجتماعی فعال داشتند. طبق معمول، به اتهام فعالیت در حزب التحریر، متهمان به اساس بخش ۱ و بخش ۲ ماده ۲۰۵.۵ قانون جرایم فدراسیون روسیه(سازمان که فعالیت‎های سازمان تروریستی را انجام می‎دهد) متهم گردیدند. مجازات برای بخش دوم این ماده(مشارکت در فعالیت های سازمان) از ۱۰ تا ۲۰ سال حبس است و مجازات برای بخش اول نمی‎تواند کمتر از ۱۵ سال باشد و به حبس ابد می‎رسد.

مسلمانان کریمیه بلافاصله به سرکوب‎ها علیه فرزندان شان واکنش نشان دادند. در چهاردهم اکتوبر در سرتاسر کریمیه مردم با پوسترهایی که خواستار ختم پرونده‎های جنایی به اتهام تروریزم بودند، به جاده‎ها ریختند و نیروهای امنیتی روسیه به سرعت واکنش نشان دادند که بر اساس نتایج این اقدام، ده‎ها تن از فعالین بازداشت و بازجویی شدند.

دستگیری‎های جدید و اعتراضات باعث پوشش وسیع توسط رسانه‎ها در اوکراین و روسیه گردید. بسیاری از دانشمندان، روزنامه‎نگاران و فعالان حقوق بشر، بار دیگر در مورد بی‎دلیل بودن اتهامات تروریستی علیه حزب التحریر صحبت کردند. بنابر این، پس از هر سری از چنین دستگیری‎ها، مردم بیشتر و بیشتر در مورد جنایات روسیه علیه مسلمانان کریمیه و دیگر مناطق می‎دانند.

قابل توجه است که فقط در چند روز و در ۱۷ اکتوبر، در شهر آلمتیفسک(تاتارستان)، مسلمانان به اتهام فعالیت در حزب التحریر هشت مسلمان دستگیر و توقیف شدند و آن‎ها تحت اقدامات پیشگیرانه دستگیر و دقیقاً به اساس همان ماده ۲۰۵.۵ قانون مجازات فدراسیون روسیه متهم می‎شوند. تا امروز، تعداد مجموع مسلمانانی که بخاطر فعالیت در حزب التحریر از آزادی شان محروم شده‎اند، به حدود ۳۰۰ تن رسیده است. تنها در کریمیه، که ۲۰ نفر به اتهام فعالیت در یک حزب سیاسی اسلامی دستگیر شدند، سازمان امنیت فدرال روسیه بیش از ۱۰۰ کودک را از پدران شان جدا نمودند.

بدون تردید، تمام این جنایات روسیه فقط پدیده‎هایی مؤقت هستند و الزاماً به اذن الله سبحانه وتعالی زمانی‎که مسلمانان در نهایت، دولت خود را در کشورهای مسلمان نشین ایجاد کنند، پایان می‎یابند. تا آن زمان، مسلمانان کریمیه آماده‎اند، تا برای نجات دین و هویت خود تا آخر مبارزه کنند، و در حال حاضر اموال، آزادی و امنیت خود را در این مسیر قربانی کرده‎اند.

نویسنده: محمد منصور

برای دفتر مطبوعاتی مرکزی حزب التحریر

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه