جمعه, ۱۸ رمضان ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۳/۲۹م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
ظلم سیاسی در روسیه
بسم الله الرحمن الرحيم

ظلم سیاسی در روسیه

(ترجمه)

خبر:

خبرگزاری ریانویستی به تاریخ ۳۰ اکتوبر۲۰۱۷م گزارش داد که روسیه روزقربانی ظلم سیاسی را جشن گرفت، این "یاد بود" در روزی صورت گرفت که در چنین روزی به تاریخ۳۰ اکتوبر۱۹۷۴م زندانیان زندان های مردویا و بیرم به دلیل ظلم سیاسی اتحاد جماهیر شوروی دست به اعتصاب غذائی زده بودند.

این خبرگزاری افزود: «ما به یاد داریم که درین روز میلیون ها انسان مورد ظلم قرارگرفته و اعمال شاقه بر آن ها درداخل زندان ها تحمیل شده بود، که به زنده گی شان خاتمه داد؛ ظلم سیاسی که درزمان استالین و بعد از آن تا اکنون ادامه دارد.

تبصره:

بنا به معلومات رسمی که خبرگزاری "ریا" گزارش داده است، در سال های ۱۹۳۷ و ۱۹۳۸م یک و نیم میلیون انسان به اتهامات سیاسی گرفتار شده که یک میلیون و ۳۰۰ هزارتن شان خارج از محکمه محکوم به جزاء و ۷۰۰ هزارتن شان تیرباران گردیدند، این شکنجه و ظلم، تا بعد از دوران استالین ادامه داشت. در سال های ۱۹۶۷ و۱۹۷۱م نهادهای استخباراتی  K-J-Bبیشتراز ۳ هزارگروه سیاسی را کشف و مورد پیگرد قراردادند و به این ترتیب در دوران اتحاد جماهیرشوروی، ده ها میلیون شهروند این کشورمورد ظلم سیاسی قرارگرفت.

یادبود ظلم سیاسی در مناطق مختلف روسیه درحالی راه اندازی گردید که ویلادیمیرپوتین رئیس جمهور روسیه درین جشن درشهرمسکو شرکت نمود. این موضوع نشان می دهد که حکومت روسیه درپی آن است تا این صفحات سیاهی که میلیون ها انسان را بادلائل دروغین اش مجرم کشیده و بالای شان ظلم نمودند، از تاریخ روسیه بردارد. هم چنان طوری که مرکز "میموریال" مدافع حقوق بشر طبق عادتش، فهرست بازداشت شده گان سیاسی در روسیه را اخراج نموده و دیده می شود، درین اواخر ۱۱۷ تن به دلایل سیاسی زندانی گردیده که نام شان شامل این لیست می باشد. "میموریال" تأ کید نمود: این فهرست کامل نبوده؛ بلکه کمترین ارقامی است که شامل این لیست گردیده است.»

وقتی این فهرست را بررسی نمائیم، دیده می شود، بیشترین کسانی که شامل این لیست اند، مسلمانان بوده چنان چه از سابق مسلمانان شامل شکنجه و آزار بودند، ایشان محکوم ومتهم به فعالیت های حزب التحریر بوده و به همین دلیل مورد ظلم سیاسی قرار گرفتند؛ در حالی فهرست میموریال شامل بیشتر از۵۰ نام از اعضای حزب التحریرشده که در واقعیت، تعداد زندانی هایی که به اتهام فعالیت های حزب التحریر زندانی گردیدند، به صدها تن می رسد.

مدافعین حقوق بشر اشاره برین دارند که سال های قبل، زندانی های حزب التحریر به اعتبار این که گویا ایشان تروریست هستند و فعالیت های شان در روسیه ممنوع است-در حالی که از لحاظ قوانین روسیه این ادعاء اساسی ندارد- جزای حبس شان به ۳ سال می رسیدند؛ اما درین اواخر که قوانین روسیه در زمینه روحیه سختگیرانه تری را به خود گرفته، کسانی که متهم به فعالیت های حزب التحریر می باشند، جزای شان به حبس ابد می رسد.

همه این اتهامات و حبس های طولانی "مبارزین" ما را به یاد شکنجه های زمان اتحاد جماهیر شوروی انداخته و به این نتیجه می رساند که جریان محاکماتی آن زمان با این وقت اصلاً تفاوتی ندارد؛ زیرا قضات کنونی از خود اراده نداشته؛ بلکه به خواست نهادهای امنیتی عمل می کنند؛ چنان چه سارنوالی این کشور که به صفت مدعی العموم وظیفه تحقیق را دارد، به صورت جانبدارانه عمل نموده فرصت و زمینه دفاع را برای متهمین نمی دهد.

به این ترتیب هنوز بیشترین ظلم سیاسی را در روسیه می بینیم که ادامه داشته و نهادهای امنیتی روسیه هنوز در پی کشف دوامدار گروهای سیاسی است؛ در حالی که حکومت روسیه در پی برداشتن این صفحه سیاه از تاریخ روسیه می باشد.

نویسند: سلیمان ابراهیموف

1 comment

  • خیرالدین بار باروس
    خیرالدین بار باروس دوشنبه، 20 نوامبر 2017 Comment Link

    الله خیر تان دهد بسیار موضوع جالب بود.

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه