چهارشنبه, ۰۷ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۴/۱۷م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
افزایش-دستگیری‌های-خودسرانۀ-جوانان-فلسطینی-توسط-نیروهای-یهودی
بسم الله الرحمن الرحيم

افزایش-دستگیری‌های-خودسرانۀ-جوانان-فلسطینی-توسط-نیروهای-یهودی

(ترجمه)

خبر:

در ماه دسمبر ۲۰۱۷م، دستگیری‌های جمعی فلسطینیان توسط دولت یهود بطور وسیعی افزایش یافته است. چنان‌چه که کمیسیون امور بازداشت شده‌گان فلسطین در این زمینه شواهدی را مبنی بر این که ۹۰ درصد از این زندانیان جوانان هستند، ارائه کرد. کمیتۀ مذکور اشاره نمود: «نیروهای اسرائیلی صرف نظر از تفاوت سنی افراد، شروع به خشونت‌ها و بازداشت‌های خودسرانۀ جوانان می‌کنند.» طوری‌که کمیتۀ فلسطینیان گفت: «یک جوان فلسطینی ۱۷ ساله بنام احمد سامیرات از روستای یاتای شهر الخلیل، توسط ۱۲ عساکر یهودی بطور وحشیانه‌ مورد حمله قرار گرفته و او را ناخودآگاه به مدت پنچ ساعت تحت بررسی و شکنجه قرار دادند.» (منبع: (Middle East Monitor Online

به تاریخ ۱۹ دسمبر ۲۰۱۷م، احد تمیمی دختر ۱۶ ساله از منطقۀ نبی صالح، پس از آن‌که پسر کاکایش محمد با اصابت گلولۀ الاستیکی به صورتش به مدت ۲۷ ساعت در حالت کوما رفت، توسط نیروهای یهودی در نیمه‌ی شب از خانه‌اش اختطاف شد. (منبع: شبکه الجزیره)

تبصره:

به قول نهاد ­­"دفاع از کودکان بین‌المللی"، کودکان فلسطینی از لحظۀ دستگیری‌شان به بد­­رفتاری و شکنجه توسط نیروهای سفاک یهودی مواجه می‌شوند، که در این میان از هر چهار طفل، سه طفل در جریان دستگیری و بازجویی مورد خشونت جسمی قرار می‌گیرند. اکثر نهادهای حقوق بشر اشاره به بازداشت تعداد نگران کننده‌ای اطفال زیر سن ۵ سال را نموده‌اند که بدون هیچ جرمی و بدون هیچ نمایندۀ رسمی، در زندان‌های دولت صهیونیستی یهود بازداشت شده‌اند. این از جمله جنایت‌هایی است که متأسفانه عساکر اشغالگر یهودی این اطفال را و به خصوص دختران را به بدترین شکل، مورد سوء استفاده و آزار و اذیت جنسی قرار می‌دهند.

در عین حال، امریکای که برای حقوق کودکان در جهان داد می‌زند و می‌جفد، حتی در برابر این نیروهای اشغالگر یک اقدامی اندکی هم از خود نشان نداد و با این حال، حتی خود را در این خصوص به کوری انداخته است. حالت اسفناک‌تر این‌که حکام مسلمانان به خصوص اردوغان، به مردم "اشک تمساح" ریخت؛ مگر در برابر دولت یهود حتی یک اقدام محسوسی را هم انجام نداد تا به دولت یهود عبرتی می‌بود که قبل از انجام این همه قصاوت و جنایات، یک‌بار با خود فکر می‌کرد.‌

 اخیراً ما شاهد دختر شجاعی بنام "احد تمیمی" هستیم که سرخط خبرهای بیشتری از رسانه‌ها شده است، که از خانه‌اش ربوده شد، و این به ما امت تعجب آور نیست که ما حتی یک بیانیۀ میان خالیی از زبان رئیس جمهور فلسطین در این خصوص نشنیدیم؛ چون حکام به این سکوت عادت کرده‌اند، که این حالت باعث نا­امیدی و تضعیف انگیزۀ جوانان مسلمان در زندان‌های دولت صهیونیستی یهود می‌شوند. این تنها حکایت یک قضیه بود، به­هر حال، صدها طفل دیگر زیر سن ۵ سال نیز در چنگال آن‌ها بوده و بدون آن‌که در معرض دید رسانه‌ها قرار گیرند، یا از سوی دولت اقدام قانونی برای آن‌ها صورت بگیرد، بازادشت شده‌اند.

بازجویی‌های جنایی دولت یهود در برابر جوانان، به منظور آسیب زدن روانی علیه آن‌ها بکار گرفته می‌شوند. در عین حال، تعداد اندکی از بچه‌های کوچکی را که با دوچرخه و یا توپ فوتبال خود بازی می‌کنند، از  آن‌ها تصاویر اخذ شده و در رسانه‌های اجتماعی ارسال می‌کنند که گویا به اطفال چیزی رخ نداده است. در حقیقت پسران و دختران از خانه‌های‌شان ربوده می‌شوند، مورد آزار و اذیت قرار گرفته و بالای‌شان تجاوز می‌شوند و در عین حال، عساکر یهودی از آن‌ها تحت فشار و ظلم اعترافات جعلی اخذ می‌کنند و سپس با این اعترافات جعلی، آنان را محکوم به حبس می‌کنند.

واقعیت امر این است که این کودکان افتخار ما بوده و بر ماست تا مسئولیت خود را در قبال آنان به درستی انجام دهیم؛ اما در این خصوص کاهلی کرده‌ایم و مسئولیت‌مان را به صورت باید و شاید انجام نداده‌ایم. سوال این‌‌جاست، که آیا ما از این امر عاجز مانده‌ایم که نمی‌توانیم، حتی از اطفال خود محافظت کنیم؟ و یا این‌که ترس ما را احاطه کرده است تا به این کار مبادرت نورزیم؟! کسانی را می‌بینیم که از تجاوزات گستردۀ این هیولاهای یهودی تصویربرداری نموده و نشر می‌کنند تا دیگران هم شاهد حال این مردم بی‌گناه شوند؛ در واقع این کافی نیست که در محدودۀ پوشش خبری قرار گیریم؛ بلکه باید با قاطعیت تمام دست به عمل شویم. در قدم نخست بر­ماست تا جوانان و نوجوانان فلسطینی را از این وحشت نجات بدهیم، ثانیاً ما باید این اطمینان را بدهیم که دیگر هیچ کودکی از قدس، الخلیل، غزه، رام‌الله و شهرهای دیگر، به چنین حالتی اسف‌باری مواجه نخواهد شد.

در نهایت، حرف ما این است که کجاست همان جنرالان نیرومند مسلمانان که به خاطر آزاد­سازی جوانان ما از چنگال دولت یهود، به ارتش خود دستور بدهند تا از طریق راه‌اندازی جهاد فی سبیل الله فلسطینیان مظلوم را نجات داده و زندان‌های اشغالگران را از سر و تنه نابود کنند؟!

نویسنده: منال بادر

برای دفتر مطبوعاتی مرکزی حزب التحریر

Last modified onدوشنبه, 15 ژانویه 2018

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه