جمعه, ۰۹ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۴/۱۹م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
نقاب
بسم الله الرحمن الرحيم

نقاب

(ترجمه)

خبر:

رشید‌ نکاز الجزایری، که در پرداختن جریمۀ زنان نقاب‌پوش در فرانسه شهرت دارد و فعال سیاسی در فرانسه و الجزایر می‌باشد، به روز جمعه ۹ مارچ ۲۰۱۸م در مقابل پارلمان دنمارک به همین مقصد کنفرانس مطبوعاتی را برگزار خواهد کرد.

تبصره:

اگر در حال حاضر  رشید نکاز به‌ خاطر نجات زنان مسلمان از پرداخت جریمۀ حجاب برای بسیاری‌ها معتصم باالله معاصر به نظر می‌رسد، در آینده‌های نزدیک دیده خواهد شد که وی با چه انگیزه‌ای این عمل را انجام می‌دهد. هنگامی‌که از او سؤال ‌شد، که چرا به دنمارک آمده تا تحریم پیشنهاد شده را خنثی سازد، بلافاصله تأکید کرد که او علیه نقاب است و احساس می‌کند که نقاب به یکپارچگی در کشورهای اروپایی آسیب می‌رساند؛ اما او در مورد چنین گفت: «من برای دفاع از اسلام و یا دین به دنمارک نیامده‌ام. من یک فعال حقوق‌بشر هستم و این‌که زنان نقاب بپوشند یا نه، این حق و آزادی شخصی آن‌ها است.»

از طرفی هم پاسخ سیاست‌مداران دنمارکی، طوری‌که انتظار می‌رفت، همین‌گونه بود. حزب محافظه‌کاران دنمارکی این عمل وی را به عنوان تلاشی برای تضعیف قانون دنمارک می‌بیند. ناصر خادر در این مورد گفت: «ما قبلاً در مورد چگونگی جلوگیری از این‌که یک اسلام‌گرای ثروتمند جریمۀ زنان را پرداخت می‌کند، بحث کردیم و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که ما می‌توانیم این نوع مجازات را، که جریمۀ نقدی است، به زندانی شدن تغییر دهیم.» از سوی دیگر، مارتین هنریکسن این  تصمیم محافظه‌کاران را فرصت خوبی برای بدست آوردن رأی اکثریت در پارلمان این کشور می‌داند که قبلاً در پیشکش این موضوع از طرف وی مورد حمایت پارلمان قرار نگرفته بود.

در مورد رشید نکاز باید گفت که به نظر می‌رسد تمرکز او بر موضع‌گیری در سیاست الجزایر، جایی‌که او برای ریاست جمهوری در سال آینده کار می‌کند، باشد. ظاهراً او می‌خواهد نقشی را به عنوان "مردی میانه‌رو" بازی کند، که سیکولرها و "اسلام گرایان" را با نشان دادن این‌که آزادی واقعی حق آزادی اسلام را تضمین می‌کند، مجذوب خود بسازد.

اما بدون شک از سیاست و سیاست‌مداران دنمارکی هیچ امیدی برای تغییر وجود ندارد. آن‌ها مانند همیشه از هر امکاناتی برای تنگ‌ساختن فضاء برای اسلام و مسلمانان به‌منظور سیکولر ساختن جامعه استفاده خواهند کرد. پیروزی در دنیا یک توهم است. استراتیژی‌ها و برنامه‌های آن‌ها شاید موفق گردد؛ اما رضایت شیطان و خشم الله سبحانه وتعالی را با خود همراه دارد. هم‌چنان مسلمانان با این وضعیت و حملات، دیگر وعده‌های دروغین و توهمات آزادی برای عمل کردن به اسلام در سایۀ سیکولریزم، تا زمانی مواجه خواهند بود که ما قدرت را در دست خود بگیریم. ما مسلمانان در غرب دیگر خود را منحیث اقلیت نمی‌دانیم؛ بلکه خود را بخش از کتلۀ مردمی می‌دانیم که یک پنجم نفوس جهان را تشکیل می‌دهد. ما پی برده‌ایم که فقط اسلام می‌تواند از ما محافظت کند، و این‌که حاکمیت اسلام به کار، فعالیت و قربانی‌های ما نیاز دارد، این چیزی است که ما منحیث یک مسلمان باید به آن تعهد نمایم.

نویسنده: جونزکاک

برای دفتر مطبوعاتی مرکزی حزب التحریر

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه