جمعه, ۱۸ رمضان ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۳/۲۹م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
آزادی زنان عربستان سعودی نیازمند خلافت راشده می‌باشد
بسم الله الرحمن الرحيم

آزادی زنان عربستان سعودی نیازمند خلافت راشده می‌باشد

(ترجمه)

خبر:

محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی، اخیراَ مصاحبه‌ای را با شبکه‌ی تلویزیونی امریکایی "CBS" داشته است؛ او در اولین مصاحبه‌ی خود در این شبکه، موضوعات زیادی را از اقتصاد گرفته الی اصلاحات گستردۀ اجتماعی به بحث گرفت. او هم‌چنان در مورد پلان خود برای آزادی زنان عربستان سعودی با دادن حقوق مساوی به آن‌ها، مانند: حق تجارت، پیوستن به ارتش، اشتراک در کنسرت‌ها و ورزش، حق راننده‌گی وغیره صحبت کرد. او هم‌چنان گفت: «زنان همانند مردان می‌توانند لباس‌های آراسته و آبرومند بپوشند و تصمیم کاملاً به زنان واگذار شده است تا هرنوع لباسی‌که خواسته باشند، بپوشند.» علاوه بر آن، بن سلمان نگرانی‌اش را در مورد این‌که فقط ۲۲درصد زنان سعودی بیرون از خانه‌های‌شان کار می‌کنند، ابراز کرد و دیگر زنان را نیز تشویق کرد تا به نیروی کاری بپیوندند. او هم‌چنین گفت: «امروزه زنان سعودی به حقوق مکمل‌شان دست نمی‌یابند، با وجودی‌که حقوق آن‌ها در اسلام تصریح گردیده است؛ اما طوری‌که آن‌ها راه زیادی را پیموده اند، فقط راه کوتاه باقی مانده است تا به حقوق مکمل‌شان برسند.» (منبع: rights. http://google.com/newsstand/s/CBIw4tGO-jc)

تبصره:

این به همه جهانیان به‌شمول مسلمانان به‌خوبی واضح است که تحت نام مبارزه با فساد، اصلاحات اجتماعی و آزادی زنان در عربستان سعودی، در واقع چه چیزی جریان دارد. هم‌چنان این‌که از دهه‌ها بدین‌سو، عربستان سعودی بطور مداوم با دولت امریکا رابطه‌ی غلام و ارباب را داشته است، نیز بر جهانیان پوشیده نیست. حال رژیم فعلی عربستان سعودی به رهبری شاه سلمان ۸۲ ساله و پسر قدرت‌مندش محمد بن سلمان، بیشترین تلاش‌شان را می‌کنند تا وفاداری بیشتر‌شان را به ارباب‌شان ثابت کنند. در حالی‌که یک تعداد زیاد از زنان سعودی از مفکوره‌ی "آزادی" محمد بن‌سلمان در قبال زنان سعودی استقبال کردند و رویای کشوری را که از هر نوع سوء استفاده بدور و به حقوق اساسی و آزادی‌شان برسند، می‌بینند؛ اما واقعیت از رویای آن‌ها تفاوت بسیار دارد که بعضی از دلایل آن قرار ذیل می‌باشد:

۱- تعریف واقعی آزادی زنان هیچ ارتباطی با گرفتن حق راننده‌گی، شروع کردن یک تجارت ‌مثل مردان، رفتن به سالون کنسرت و یا تماشای ورزش ندارد. اگر چنین باشد، پس زنان غربی خوشحال‌ترین زنان جهان و بدور از هرنوع سوء استفاده و استثمار می‌بودند. بر اساس یک گزارش جدید شرکت مشاورتی(Gallup)، در امریکا از هر ۳ زن بیشتر از ۱ زن بطور معمول از تجاوز جنسی هراس دارند و از ۷۷ کشور که به سازمان ملل گزارش داده‌اند، سویدن، انگلیس، بوتسوانا و آسترالیا بیشترین آمار خشونت‌های جنسی را گزارش داشته‌اند؛ بخصوص امریکا بلند‌ترین آمار تجاوز جنسی را دارا می‌باشد. بنابر این، واضح است که مفهوم غربی آزادی چگونه فاجعه را در زنده‌گی زنان در غرب آورده است و آن‌ها را صرفاً وسیله‌ی جنسی برای برآورده ساختن خواسته‌های بی‌شرمانه‌ای مردان قرار داده است.

۲- محمد‌ بن سلمان تحت نام اسلام معتدل، در واقع کشورش را مطابق به میل اربابش(امریکا) سیکولر می‌سازد. در گذشته حُکام این کشور بصورت پی‌در‌پی وهابیت، شکل تحریف شده‌ی از اسلام را که توسط انگلیس ایجاد گردیده است، تطبیق می‌کردند و زنان را تحت نام اسلام مورد سوء استفاده قرار می‌دادند، و حال محمد بن سلمان این سرزمین را با ریشه‌کن ساختن تمام ریشه‌های اسلام به طرف سیکولر شدن می‌برد. پس تحت عنوان آزادی، زنان سعودی حالا نوع دیگری از سوء استفاده و انقیاد را مقابل می‌شوند و هیچ شکی و جود ندارد که در آینده‌ی نزدیک این آزادی دروغین حیثیت و وقار‌شان را منحیث یک زن مسلمان از بین برده و آن‌ها را به وسیله‌ی جنسی شرکت‌های چندین ملیتی مبدل سازد.

۳- اگرچه محمد بن سلمان اعتراف کرد که اسلام حقوق زنان را تضمین می‌کند، اما زنان سعودی باید بدانند که عربستان سعودی سیکولر و طبقه‌ی حاکم دست نشانده‌ی آن، که اسلام را از اول ترک کرده‌اند، هیچ‌گاهی قوانین شریعت را برای حفاظت از حقوق زنان سعودی-که اسلام برای‌شان داده است- تطبیق نخواهند کرد.

هر زن مسلمانی‌که از تاریخ با شکوه اسلامی آگاه است و می‌داند که تحت حاکمیت اسلام، زنان مسلمان در امور اشتراک سیاسی، مدیریت امور اقتصادی، فعالیت‌های اجتماعی و تحصیلات عالی از ستاره‌شناسی تا طبابت،‌ بیشتر از همه در وقار و امنیت نسبت به زنان به اصطلاح آزادی غربی، به سطح بلند رسیده بودند. در طول تاریخ اسلام، قوانین شریعت از حقوق زنان مسلمان به عنوان دختر، خانم و مادر حفاظت کرده است و دولت خلافت آن‌ها را منحیث افتخار دولت توصیف کرده که عزت و وقار آن‌ها به هیچ قیمت آسیب پذیر نبود.

بنابر این، برای دست یافتن به آزادی واقعی، زنان سعودی باید راه زنان صحابۀ رسول الله صلی الله علیه وسلم را در مبارزه برای تأسیس دوباره‌ی دولت واقعی اسلامی تحت پرچم خلافت راشده، پیروی کنند و تمام مفاهیم دروغین آزادی را دور بیندازند.

نویسنده: فهمیده بنت ودود

برای دفتر مطبوعاتی مرکزی حزب التحریر

Last modified onشنبه, 07 آوریل 2018

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه