جمعه, ۱۸ رمضان ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۳/۲۹م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
صلح از راه جنگ به ارزش خون بی‌گناهان
بسم الله الرحمن الرحيم

صلح از راه جنگ به ارزش خون بی‌گناهان

خبر:

در اثر بمباردمان‌های هوایی  نیروهای امریکایی روز سه‌شنبه ۶ میزان/۲۷ نوامبر در ولایت هلمند ۲۳ غیرنظامی کشته شد. یافته‌های سازمان ملل در افغانستان نشان می‌دهد که بیشتر کشته شده‌های این رویداد کودکان و زنان هستند.

این رویداد در حالی رخ می‌دهد که سه روز پیشتر در یک عملیات هوایی دیگر در منطقه نادعلی هلمند نیز ۲ غیرنظامی کشته و ۱۴ تن دیگر شامل ۱۰ کودک زخمی شدند.

تبصره:

زمزمه‌‌های پیشرفت صلح با طالبان در حالی اوج می‌گیرد که روزانه امریکا به بهانه فشار بالای طالبان ده‌ها زن و کودک افغان را در قریه‌ها و قصبات افغانستان توسط طیاره‌های بم افگن خود به خاک خون می‌کشاند. رایزانی‌های امریکا و طالبان به سر توافقات صلح در حالی صورت می‌گیرد که هزینه پیشرفت و کشیده‌گی آن را یک سره مردم بی‌دفاع افغانستان می‌پردازند.

مردم افغانستان در اوج سردرگمی و بلاتکلیفی در انتظار و استقبال صلح، ولی امریکا در پی هداف استراتیژیک خود از مذاکرات صلح با طالبان بهره برداری می‌کند. در اوایل مذاکرات صلح خلای سیاسی میان مردم و طالبان یک معضله خصوصی و قومی افغان‌ها از سوی ایالات متحده خوانده شده بود، اما پس از اعلام آتش بس سه روزه از سوی حکومت که در آن جلوه‌ی از هم‌پذیری مردم و طالبان نمایان شد امریکا در موقف و گفته‌های خود تجدید نظر کرده و با مسئولیت پذیری کامل گفت‌وگوهای صلح با طالبان را برخلاف اظهارات قبلی خود از سر گرفته و تلاش ورزیده تا از این روند سیاسی به نفع کشور و نیروهای خود در منطقه استفاده کند. و نهایت کوشش دارد تا با پائین آوردن طالبان از موقف شان اوضاع و احوال را به نفع خود بچرخاند که در این میان مردم افغانستان منحیث یک وسیله  تنها در ضرر این پروسه شامل اند.

صلحی را که امریکایی‌ها پی گیری می‌کنند در واقع مترادف جنگ به مردم افغانستان است. از آغاز روند صلح در سال ۲۰۰۶ تا به حال مردم افغانستان صدها قربانی داده؛ اما تا هنوز کوچک‌ترین تحول امنیتی در زندگی شان نشده است.

علی عزیز عزیزی

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه