جمعه, ۱۸ رمضان ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۳/۲۹م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
مسلمانان اویغور و محو هویت اسلامی آن‌ها توسط چینی‌های ملحد
بسم الله الرحمن الرحيم

مسلمانان اویغور و محو هویت اسلامی آن‌ها توسط چینی‌های ملحد

(ترجمه)

خبر:

در یک تحقیقی‌که مجلۀ اتلانتیک آن را نشر نمود، آمده است: «چین نزدیک به یک میلیون مسلمان را در بازداشتگاه‌ها در منطقۀ سینگیانگ(ترکستان شرقی) حبس نموده است.» این تحقیق به نقل از کارشناسان سازمان ملل گفته است: «هدف از ایجاد این اردوگاه‌ها انجام عملیات شستوشوی مغزی مسلمانان ایغور بخاطر دست کشیدن آن‌ها از اسلام می‌باشد.» معلوم‌دار است که چین از جمله سرسخت‌ترین کشورها در دشمنی آشکار با اسلام می‌باشد. هم‌چنان، مجلۀ اینتلیجنس این اعلان چین را که: «قطعاً اسلام یک بیماری واگیر و مسری بوده و معالجۀ آن از هر راه ممکن؛ حتی توسط شکنجه و قتل لازم می‌باشد.» به نشر سپرده است.

تبصره:

این همه ظلم و شکنجه با برادران مسلمان ما در ترکستان شرقی صورت می‌گیرد و هیچ‌کس برای رهایی آن‌ها از این حالت حرکت نمی‌کند و حتی شاهد کوچک‌ترین محکومیتی‌که حکام مسلمین کاری به جز همین را انجام داده نمی‌توانند، در این مورد نیستیم. گویا این‌که برادران ایغور ما اصلاً مسلمانان درمانده و بیچاره‌ای نیستند و قطعاً یاری آنان بالای امت و حاکمان آن واجب است! آیا الله سبحانه وتعالی نفرموده است:

‏﴿وَمَا لَكُم لَا تُقَٰتِلُونَ فِي سَبِيلِ ٱللَّهِ وَٱلمُستَضعَفِينَ مِنَ ٱلرِّجَالِ وَٱلنِّسَآءِ وَٱلوِلدَٰنِ ٱلَّذِينَ يَقُولُونَ رَبَّنَآ أَخرِجنَا مِن هَٰذِهِ ٱلقَريَةِ ٱلظَّالِمِ أَهلُهَا وَٱجعَل لَّنَا مِن لَّدُنكَ وَلِيّٗا وَٱجعَل لَّنَا مِن لَّدُنكَ نَصِيرًا﴾

[نساء: ۷۵]

ترجمه: ‏چرا باید در راه الله(سبحانه وتعالی) و(نجات) مردان و زنان و کودکان درمانده و بیچاره‌ای نجنگید که(فریاد برمی‌آورند و) می‌گویند: پروردگارا! ما را از این شهر و دیاری‌که ساکنان آن ستمکارند(و بر ما بیچارگان ستم روا می‌دارند) خارج ساز و از جانب خود سرپرست و حمایت‌گری برای ما پدید آور و از سوی خود یاوری برای‌مان قرار بده(تا ما را یاری کند و از دست ظالمان برهاند).‏

قطعاً ترکستان شرقی یکی از بخش‌های اصلی قلمرو دولت اسلامی در گذشته بوده و چین هیچ وقت جرئت یکجا ساختن آن را در قلمرو خودش ننموده بود، مگر بعد از آن که خلافت اسلامی سقوط داده شد و سرزمین های اسلامی از هم پاشیدند؛ ولی حکام مسلمین که وظیفۀشان یاری رساندن به این برادران مسلمان ما می‌باشد، بعضی از آن‌ها شتاب‌زده به چین می‌روند تا دوستی آن را جلب نمایند؛ مانند عمر البشیر رئیس جمهور سودان که در رأس یک هیئت بلندپایه به زعم این‌که بخاطر اشتراک در نشست انجمن همکاری‌های چین و افریقا، که میزبانی آن را پایتخت چین داشت، شتاب‌زده خود را به چین رساند. در متن اخبار گفته شده است که رئیس جمهور البشیر با رئیس جمهور چین دیدار خواهد کرد؛ نه بخاطر این‌که در مورد مسلمانان ستمدیده در چین با او صحبت نماید؛ بلکه بخاطر تجدید نظر در مورد همکاری دوجانبه در چارچوب توافق مشارکت استراتیژیکی‌که در جریان دیدار اخیر البشیر از چین به امضاء رسید. چه بد کاری‌که این حکام انجام می‌دهند.

هیچ‌کسی به جز دولت خلافت راشده بر منهاج نبوت، که عنقریب به خواست الله سبحانه وتعالی برپا خواهد شد، برادران مستضعف ما را در ترکستان شرقی یاری رسانده نمی‌تواند و در آن روز مؤمنان از نصرت پروردگارشان خوشنود خواهند شد.

نویسنده: ابراهیم عثمان(ابوخلیل)

سخنگوی رسمی حزب التحریر-ولایه سودان

Last modified onشنبه, 16 فوریه 2019

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه