شنبه, ۱۰ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۴/۲۰م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
خلافت، یگانه سپری‌ست که حقوق از‌دست‌رفته‌ی مردم کشمیر را می‌ستاند
بسم الله الرحمن الرحيم

خلافت، یگانه سپری‌ست که حقوق از‌دست‌رفته‌ی مردم کشمیر را می‌ستاند

(ترجمه)

خبر:

واشنگتن: در پی حملۀ انتحاری جامو و کشمیر، که 49 نظامیِ هندو در آن کشته‌شد، دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری امریکا گفت: «وضعیت خطرناک بین هند و پاکستان حاکم شده است.»‌ وی افزود: «امریکا تلاش دارد تا تشدید تنش بین این دو همسایه را کاهش دهد.» (منبع: گلف نیوز)

تبصره:

احمقانه خواهد بود که تصورکنیم امریکا در تلاش کاهش تنش‌ها بین این دو کشور است؛ چون یکی از دلایل اصلی واگذاری مبارزه‌ی کشمیر توسط پاکستان بعد از یازدهم سپتمبر، جنگ امریکا علیه تروریزم است. چی از این مسخره‌تر خواهد بود که ما نظر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری امریکا را در خصوص قضیه‌ی توحش جاری دولت هندو در کشمیر اشغال‌شده داشته باشیم. بیل کلینتون، رئیس‌جمهوری وقت امریکا یک‌بار آن ‌را "خطرناک‌ترین منطقه‌ی جهان" نامیده‌بود. فارغ از این حقیقت؛ در هرجایی‌که مسلمانان ساکن هستند، آن منطقه برای‌شان خطرناک شده است. کشمیری‌که توسط "راج" برای "گلاب سینگ" به 7.5 میلیون روپیه‌ی سیک، یک اسب، 12 بز و شش شال کشمیری فروخته شده بود، هنوز من‌حیث یک بخشی از سرزمین بی‌جان و مردم آن بی‌سرنوشت باقی‌مانده است. قضیه‌ی کشمیر برای پاکستان بیش از 70 سال عمر دارد و در این 70 سال، وقایع بی‌شمار تجاوز و قتل جوانان کشمیری را شاهد بوده است. از 1989م تا حال، نزدیک به 100هزار تن ناپدید و یا کشته‌شده اند که بیشترشان غیرنظامیان بوده و بسیاری از آن‌ها در قبرهای دسته‌جمعی دفن شده اند. فقط در سال 2018م، شمار افراد کشته شده بیش از 400 تن بود و نیمی از ایشان برچسپ "جنگ‌جو" را خورده اند. تعریف "جنگ‌جو "در قاموس دولت هندو مانند تعریف تروریست در قاموس غرب است و آن‌ها کسانی هستند که در اطاعت از حکومت بی‌عدالت و ظالم، سر تعظیم فرود نمی‌آرند. آنانی‌که در توقیف نگهداری شده و در زندان‌های بدنام دولت انداخته می‌شوند، من‌حیث افراد متفاوتی به جامعه بازمی‌گردند که اصلاً قادر به بهبودی نخواهند بود.

حمله‌ی انتحاری اخیر بر نظامیان هندو را می‌توان نتیجه‌ی میکانیزم واکنش جوانان محلی کشمیر دانست؛ آن‌هایی‌که حاضر اند در ازای زنده‌گیِ‌شان این مشکل بزرگ را حل کنند؛ اما این یک واکنش به رهبری‌ مسلمانان در جهان و بالاخص پاکستان است که برادران کشمیریی خود را در برابر قیمتِ بسیار کمتر از چیزی‌که راج انگلیسی دولت را معامله کرده بود، فروخته است. محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی، در دیدار اخیرش از هند، نریندرا مودی نخست وزیر هند را که به "قصاب گجرات" مشهور است، برادر بزرگ خود خواند. جای تعجب نیست که برادر جوان‌تر در سلاخی مسلمانان یمن از برادر بزرگ‌ترش در کشمیر پیشی گرفته است.

کشمیری‌ها شجاع اند و این را نمی‌پذیرند تا از مبارزه‌ی خود دست‌بکشند؛ اما چیزی‌که آن‌ها کمبود دارند، سپری‌ست تا از آن‌ها حفاظت کرده و شجاعت شان‌ را به شکل درست آن جهت دهد.

از این‌رو، فقط و فقط ارتش مسلمانان تحت رهبری دولت خلافت، برای آزادکردن کشمیر اشغال‌شده از دست ظلم کفار، لحظه‌ای درنگ نخواهد کرد و برای عاملین این شرارت و هم‌چنان کسانی‌که وانمود به همدردی می‌کنند، درس سختی خواهد داد. قضیه‌ی کشمیر تنها موضوع نزاع بین دولت هندو و پاکستان نیست؛ درواقع،‌ قضیه‌ی تمام امت؛‌ مانند تمام جنگ‌ها در مناطق مسلمانان، که تحت تأثیر نظام سرمایه‌داری قرار دارند، است. یگانه راه‌ برای حل این مشکل، وحدت سیاسی در قالب تأسیس یک دولت اسلامی بر منهج و طریقه‌ی پیامبر بزرگوار صلی‌الله علیه وسلم می‌باشد:

«إِنَّمَا الإِمَامُ جُنَّةٌ يُقَاتَلُ مِنْ وَرَائِهِ وَيُتَّقَى بِهِ فَإِنْ أَمَرَ بِتَقْوَى اللَّهِ عَزَّ وَجَلَّ وَعَدَلَ كَانَ لَهُ بِذَلِكَ أَجْرٌ وَإِنْ يَأْمُرْ بِغَيْرِهِ كَانَ عَلَيْهِ مِنْهُ»

(رواه مسلم)

ترجمه: بی‌گمان‌ امام(خلیفه) سپری‌ست که در عقب آن شما می‌جنگید و توسط آن از خود محافظت می‌کنید؛ بناءً اگر به تقوی امر کند و عدالت نماید، برایش اجر است و اگر به چیزی غیر از آن امر کند، علیه خودش خواهد بود.

نویسنده: اخلاق جهان

برای دفتر مطبوعاتی مرکزی حزب‌التحریر

Last modified onچهارشنبه, 13 مارس 2019

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه