سه شنبه, ۰۸ رمضان ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۳/۱۹م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
آزاد کردن داکتر عافیه هم‌چون برگرداندن خلافت است
بسم الله الرحمن الرحيم

آزاد کردن داکتر عافیه هم‌چون برگرداندن خلافت است

(ترجمه)

خبر:

داکتر عافیه صدیقی "نمی‌خواهد به پاکستان برگردد" و گزارش‌های داکتر محمد فیصل سخنگوی وزارت خارجه پاکستان، از بازگرداندن احتمالی‌اش، "حرف‌های پوچ و بی‌اهمیت" است. (منبع: پاک آبزرور)

تبصره:

هرچند مثال‌های بسیاری وجود دارند که ناکامی و ریاکاری‌های حکومت کنونی پاکستان را ثابت می‌کند؛ ولی حکومت برای پنهان کردن ناتانوانی‌اش آمادۀ انجام هرکاری است. وزارت خارجۀ پاکستان به‌عوض این‌که به‌خاطر تبعید و زندانی نمودن خواهر عافیه صدیقی احساس شرم کند، جرئت کرده‌است که این خواهرمان را -از طرف محافظان و حاکمانش مورد سوءاستفاده قرار گرفت- مقصر بداند. مفقود شدن عافیه و سپس ناکام ماندن تلاش‌ها بخاطر برگرداندن‌اش از چنگ ارتش امریکا، تصویر کامل این امت را -این‌که چگونه افتخار و مقام‌اش را در دست کافران و به‌کمک عده‌ای خائنان داخلی از دست داد و چگونه این خیانت‌کاران و جانشینان‌شان می‌کوشند مغز امت را بشویند و بگویند که افتخار و عزت ازدست‌رفته برنمی‌گردد یا اصلاً "افتخاری وجود نداشته است" نشان می‌دهد.

اگر احیای خلافت و بازگرداندن خواهرمان عافیه را در یک خط و مسیر قرار دهیم، خواهیم دانست که به هیچ کدام دست پیدا نمی‌کنیم؛ مگر این‌که بدون درنگ بایستیم و فهم کامل از این موضوعات داشته باشیم. سازش و مصالحه جواب نمی‌دهد؛ در واقع آنان تنها می‌خواهند این روند را به‌عقب اندازند و انرژی‌ما را تلف کنند. این خواهر متهم به جرایمی شده که هرگز انجام نداده‌ و به چیزی محکوم شده‌ که سزاوارش نیست؛ دقیقاً همان‌گونه که با اتهام سلطان به "سلطان خون‌ریز" دولت‌مان برچسب ظالم و ستمکار را خورد؛ در حالی‌که حکم غرب این بود که دولت خلافت را پارچه پارچه کند و مسلمانان را بدون پاسدار و محافظ رها کند؛ دقیقاً همان طوری‌که فرزندان خواهر عافیه را بدون مادر رها کرده‌اند.

طبق گزارش ملاقات عایشه فاروقی، جنرال قونسول پاکستان، در زندان تگزاس در ماه می ۲۰۱۸م، داکتر عافیه صدیقی در یک حالت وحشت‌ناکی به‌سر می‌برد. او در هنگام ملاقات با این جنرال قونسول از اذیت و آزار بدنی، احساسی و جنسی شکایت کرد. او نه‌تنها از رفتار کارمندان امریکا شکایت داشت؛ بلکه مقامات پاکستانی را نیز متهم کرد که پولی را که برای این قضیه تخصیص یافته‌بود، غیرصادقانه مصرف کرده‌اند. این کاملاً ظلم است که داکتر عافیه را به‌خاطر برنگشتن‌اش مقصر و مسئول بدانیم و نشان می‌دهد که چگونه مقامات پاکستانی برای پنهان کردن بی‌کفایتی‌شان دست به هرکاری می‌زنند.

آزادی داکتر عافیه یک موضوع بسیار مهم است؛ دقیقاً مثل برگرداندن و بازپس‌گیری سرزمین‌های مسلمانان. تنها اگر صاحبان قدرت مکلفیت‌های‌شان را درک کنند، در حقیقت آزادی و افتخار مسلمانان خیلی زود با زور شمشیرها حاصل خواهد شد. مسلمانان باید بدانند که ربودن و زندانی کردن این خواهرمان کمتر از اشغال مسجدالقصی نیست و ما برای برگرداندن عزت و افتخارات‌مان بایستی از نیروهای‌مان بخواهیم که در عوض استفاده از قدرت‌شان علیه مسلمانان، از آن برای یاری و نصرت اسلام و مسلمانان استفاده کنند. رسول الله صلی الله علیه وسلم فرمودند:

«مَثَلُ الْمُؤْمِنِينَ فِي تَوَادِّهِمْ وَتَرَاحُمِهِمْ وَتَعَاطُفِهِمْ مَثَلُ الْجَسَدِ إِذَا اشْتَكَى مِنْهُ عُضْوٌ تَدَاعَى لَهُ سَائِرُ الْجَسَدِ بِالسَّهَرِ وَالْحُمَّى»

ترجمه: مثال مؤمنان در محبت، ترحم و شفقت با یک‌دیگر هم‌چون یک بدن است؛ زمانی‌که یک عضو درد می‌کند، تمام بدن با درد و بی‌خوابی عکس‌العمل نشان می‌دهد.

نویسنده: اخلاق جهان

برای دفتر مطبوعاتی مرکزی حزب‌التحریر

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه