پنجشنبه, ۱۷ رمضان ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۳/۲۸م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
فریاد کشمیر و گوشِ ناشنوای جهان اسلام
بسم الله الرحمن الرحيم

فریاد کشمیر و گوشِ ناشنوای جهان اسلام

(ترجمه)

خبر:

هند 125هزار سرباز دیگر خود را به کشمیر اعزام نمود تا به 500هزار سربازی‌که از قبل وجود داشت، علاو گردند. در حالی‌که دروازه‌های مدارس/مکاتب دوباره باز گردیده‌اند، اما اکثریت صنوف تا هنوز خالی اند؛ زیرا پدران بودن فرزندان‌شان را در خانه‌های شان ترجیچ می‌دهند و می‌گویند: فرزندان‌شان را تا زمانی در خانه‌های‌‌شان نگه می‌دارند که تلفن‌های همراه دوباره فعال گردد و بتوانند با فرزندان خود به تماس شوند. نیروهای نظامی هندو در دو هفته گذشته به دست‌گیری کودکان خوردسال اقدام نمودند؛ چنانچه تعدادی از کودکان در اثنای درگیری زخم برداشته‌اند. طبق گفته‌های حکومت بنگلادیش، محاصره کشمیر توسط هند یک موضوع داخلی است. (منبع: اندین اکسپرس)

طبق معمول، وزارت خارجۀ ترکیه سازمان ملل را به ایفا نمودن "نقش برازنده" فراخواند و با زبان بادارش، امریکا، چنین سخن گفت: "باید این دعوا با بکارگیری اسالیب قانونی و از طریق گفت‌وگو حل گردد" و به استقرار آرامش و اجتناب از یک جانبه‌گی که می‌تواند باعث وخامت اوضاع گردد، فراخواند. پاکستان از قوی‌ترین همسایه‌های کشمیر از این بیانیه ذلیلانۀ ترکیه سپاس‌گذاری نمود و تصمیم گرفته است که قضیۀ تنش‌های کشمیر را به دادگاه عالی بین المللی مبتنی بر این ادعا که هند حقوق بشر را نقض نموده است، ارسال خواهد نمود؛ نه مبتنی بر یورش دولت هندو بر کشمیر! اما حکم دادگاه عالی نقشی را جز از رای مشورتی بودن در ذات خود و غیرلازمی بودن بر طرف‌های ذیربط، ایفا نمی‌نماید. (منبع: خبرگزاری‌ها)

تبصره:

این بدین معناست که اکنون 625هزار سرباز نظامی با تمام تجهیزات و ابزار جنگی خود برای رویارویی با حدود 25.1 میلیون غیر نظامی وجود دارند. برای وضاحت بیشتر، در حال حاضر یک سرباز نظامی هندو با تمام تجهیزات و ابزار جنگی خود در برابر 20 غیر نظامی، ضعیف و دست خالی در کشمیر (در جامو-کشمیر طبق نقشۀ انگلیس‌های استعمارگر) قرار دارد. اگر فرض کنیم که حدود 70 درصد از باشندگان کشمیر مسلمان باشند، پس در مقابل هر سرباز کافرِ مسلح 14 تن شهروند عادی و غیر نظامی قرار دارد و اگر از این هم ساده‌تر محاسبه کنیم: 3/1 سوم حصه مسلمانان ذکور بالغ هستند که توانایی مقاومت را دارند و 2حصۀ دیگر زنان و کودکان هستند و این به معنای موجودیت یک سرباز مسلح در مقابل حدود 4مرد مسلمان بالغ هست. خلاصۀ کلام؛ نخست‌وزیر دولت هندو از هدف خود مبنی منحصر نمودن کشمیر فقط برای هندوها و تخلیه نمودن آن از مسلمانان، به اندازۀ سر انگشت کنار نمی‌آید.

از همه‌ی تان خواهش می‌کنم برای خودتان اجازه بدهید که رنج و درد کشمیر را به شکل دقیق تصور نمایید! بدون شک، الله متعال بزرگ و عظیم هست. الله سبحانه وتعالی قادر است که مکر انسان‌های مکار را سر به نیست کند و این کار را در فلسطین، عراق و افغانستان و به‌ویژه در حالت سوریه ناامید و در تمام سرزمین‌های اسلامی مشاهده نمودیم. الله سبحانه وتعالی از ما مسلمانان و از تک تک ما می‌خواهد دست به کار شویم... و از قضیه کشمیر چه پندی باید گرفت؟

کشمیر تصویر ضعف مسلمانان است و نشان می‌دهد که ملت‌های کفری چگونه امت اسلامی را می‌بلعند! کشمیر دلیلی بر این است که امت اسلامی بعد از قطعه قطعه شدن به اقشارهای متعدد، بر میز غذای کفار تقدیم می‌گردد و همانند نان به حلقوم‌شان فرود می‌روند. امروزه سرزمین‌های اسلامی به سفره ملل کفر مبدل گردیده است. در این شرائط، حکام به عنوان پیش‌خدمت کشورهای استعماری به هدف فراهم نمودن زمینه به آن‌ها تا بتوانند از این سفره به آزادی استفاده نمایند، به کار گرفته می‌شوند. علاوه بر این، آن‌ها به این سادگی، اقدام‌های نمایشی، سخنرانی‌ها، بیانیه‌ها و محکوم نمودن‌های خود فخر می‌کنند و  به یک‌دیگر تبریک عرض می‌دارند و سلام می‌دهند. به عوض این‌که ارتش خود را با قلب مملو از ایمان در مقابل سربازان مسلح و نظامی هندوها بسیج نمایند، از سازمان ملل، دادگاه‌عالی بین المللی، امریکا و  رئیس جمهور آن، دشمن سرسخت مسلمانان، التماس کمک می‌نمایند، در حالی‌که تمام جهانیان می‌دانند این سازمان‌‌ها منافع کشورهای استعمارگر را تأمین می‌نمایند. حکام ما به آن‌ها متوسل می‌شوند... این به تنهایی‌اش دلیل بسنده به داشتن جرأت کامل کفار به توهین نمودن به افکار و احساسات مسلمانان است.

کشمیر پرداخت صورت حساب سکوت اختیار نمودن و عدم ایستادن در مقابل حکام ما مسلمانان است... و در نتیجه آن، ممکن است کشمیر اولین  قیمتِ گران بهایی باشد که بخاطر عدم قیام مان در برابر نظام‌های کفری و ستمگری‌های‌شان، می‌پردازیم. به عنوان آن قیمت نیروهای کافر هندو توانستند که در مقابل دروازه‌های خانه‌های مان درکشمیر صف ببندند و می‌توانند با یک اقدام تمامی باشندگان آن را طرد نمایند؛ قادر به اختطاف پدران، همسران و حتی کودکان خوردسال در اثنای یورش بردن در نیمه‌شب‌ها هستند و می‌توانند دست‌های کثیف‌شان را به زنان و دختران جوان مان برسانند. اشغال کشمیر کابوس وحشتناکی است که باید ما را بیدار سازد! و به غرض پایان بخشیدن به این کابوس باید از خواب عمیقی‌که در آن به سر می‌بریم، برخیزیم تا آن که از شر این حکامِ اجیر و دست نشانده خلاص شویم؛ حکامی‌که به کفار استعمارگر خدمت می‌نمایند و به عوض آنان رهبر و فرمانده بر حقی را که فقط خادم دین الله سبحانه وتعالی باشد، جای‌گزین نماییم! این قضیه سرنوشت‌سازی است که الله سبحانه وتعالی بر دوش ما نهاده است!

بناءً فریاد کشمیر گوش‌های مسلمانان جهان را کر و ناشنوا ساخته است! کجایی تو ای معتصم؟! کجایی تو ای خلیفه؟! تا نظام‌های غربی و حکام مزدور و خائنی را که سرزمین و امت مان را با مرزهای نشنلستی مختلف تجزیه نموده‌اند، برکنار نمایید! و به عوض آن، خلافت راشده بر منهج نبوتی را برپا سازید که نظام الله سبحانه وتعالی را تطبیق نماید و ارتش‌های ما را که به زانو در نمی‌آیند تا آنکه  کشمیر، تمامی سرزمین‌های اسلامی و تمام بشریت را نجات دهند، متحد و یک پارچه سازید! بدون شک هنگامی‌که خلافت برپا گردد -به اذن الله سبحانه وتعالی- کفر و ستمگری‌های آنان نابود و به پایان خواهند رسید!

نویسنده: زهره مالک

برای دفتر مطبوعاتی مرکزی حزب التحریر

مترجم: حمزه پارسا

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه