جمعه, ۰۹ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۴/۱۹م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
سگ زرد برادر شغال
بسم الله الرحمن الرحيم

سگ زرد برادر شغال

(ترجمه)

خبر:

نخست‌وزیر هند بزرگ‌ترین جایزۀ ملکی را از شهزادۀ امارات متحدۀ عرب محمد بن زاید‌ بن سلطان آل‌نهیان مشهور به محمد بن زاید در جریان دیدارش از مرکز ابو‌ظبی به روز شنبه با تأکید بر تقویت روابط دو کشور دریافت کرد. (منبع: الجزیره کام)

تبصره:

از زمانی‌که دولت وهند شرایط خاص را از دولت برداشته است، کشمیر اشغال شدۀ هند در حالت تکان‌دهندۀ قرار گرفته است. سومین هفتۀ حالت اضطرار فرا رسیده است و این وضع دلیل عدم اطمینان را نشان می‌دهد؛ نه عدالت را برای مسلمانان کشمیر و نه برای برادران و خواهران مسلمانی‌که در این قضیه خود را دخیل می‌دانند. وضع طوری‌ست که در یک طرف مسلمانان بی‌گناه و بی‌چارۀ را داریم که توسط قوای هندو در محاصره گیر‌مانده‌اند و از طرف دیگر میلیون‌ها مسلمانی وجود دارد که آمادۀ کمک به برادران و خواهران کشمیری خویش‌اند؛ ولی بد‌بختانه که در تلۀ دولت‌های خویش افتاده‌اند.

اما پاکستان با پیش‌کش نمودن عذر‌ و شعارهای عدالت‌خواهی خود را مصروف ساخته و در هنگام نیاز با تهدید‌های میان‌تهی می‌خواهد که مردم‌اش را آرام سازد؛ ولی تعجب‌آور این‌که امارات متحدۀ عربی از پاکستان چند قدم جلوتر رفته و برای مودی جایزۀ را اهداء می‌کند. دفتر خارجی بنگله‌دیش موقف خود را در مقابل اقدام هند در کشمیر با بیان این‌که «قضیۀ کشمیر موضوع داخلی هند بود» اظهار نمود. دیده می‌شود که بنگله‌دیش برای تحکیم روابط اش با دو کشوری‌که در مقابل نفوذ مسلمانان -هند و چین- بی‌باک‌اند، کار می‌کند. اما درواقع، خود بنگله‌دیش تمام ریکورد‌های وحشی‌گریِ جهان را در مقابل مسلمانان روهنگیا شکسته است.

این رفتار حکام مسلمان، نتیجۀ اتخاذ و در‌آغوش گرفتن مفکورۀ ایدیولوژیک ملیت‌پرستی‌ست که آن‌ها را وادار می‌نماید تا تنها مطابق بر منافع‌ملی وضعیت‌فعلی فکر و عمل نمایند. هند دومین بزرگ‌ترین شریک‌تجاری دُبی با ارزش دو‌جانبۀ 31.6 بیلیون دالر در تجارت غیر‌نفتی در سال 2018م تبدیل گردیده است که این رقم 17 در‌صد در مقایسه با سال 2017م افزایش یافته است؛ یقیناً که سال 2019 این سود رقم بالا را به خود خواهد گرفت.

در واقع مرجع تمام رهبریت فعلی مسلمانان را سرمایه‌داری شکل داده است و آن‌ها به خدای جدید‌شان که پول است نهایت وفادار و صادق گشته‌اند. قسمی‌که امارات متحدۀ عرب، آماده نیست تا مارکیت بزرگ تجارتی‌اش را در هند قربانی کند و از همه شرم‌آورتر این‌که در حال تقویت بیش‌تر روابط اش با هند و دیگر کشور‌های هم‌جوار کشمیر می‌باشد که هرکدام در پی حصول منافع شخصی خویش‌اند.

ممکن حکومت پاکستان این چنین اعمال دولت هند را محکوم کند؛ اما هیچ‌گاهی اردویش را برای دفاع مردم بی‌گناه کشمیر بسیج نخواهد ساخت؛ زیرا نارضایتی باداران امریکایی‌اش را تحمل‌کرده نمی‌تواند؛ فقط مانند امارات متحدۀ عرب بوده که در حقیقت دلیل بقای آن براساس فروش خون و سرزمین مسلمان‌هاست. این همان طریقۀ است که پادشاه عرب تجارت‌اش را آغاز نموده و درین بخش مجرب گردیدند و این همان چیزیست که الله سبحانه‌و‌تعالی آن‌ها را بدان مصروف ساخته است. این دولت‌ها با دشمنان مسلمین که بیش‌ترین ضرر را نثار مسلمانان ساخته است، رابطۀ دوستی ایجاد نموده و صمیمی گشته‌اند و به همین دلیل است که آن‌ها از انجام کار‌های خیر روزبه‌روز فاصله می‌گیرند.

حالا زمان آن فرا رسیده است تا افراد عاقل و با درک، در هر سرزمین و از هرجایی‌که هستند خود را از قید و زنجیر غلامیِ غرب آزاد ساخته و برای کمک به مسلمانان مظلوم کشمیر، یمن، سوریه، فلسطین و افغانستان رهسپار شوند. این خاینین از اظهار علاقۀ خویش با کفار نمی‌شرمند؛ پس چرا باید مسلمین در برابر ایستاده‌گی علیه آن‌ها و محکوم نمودن اعمال‌شان بشرمند؟ حالا زمان آن رسیده است تا ارتش مسلمین از سخن فراتر رفته و وارد عمل گردند. حالا زمان آن است تا تمام سربازان مسلمان به شکل واقعی جهاد را تجربه کنند و این چنین جهاد تنها تحت حاکمیت و رهبری واقعی خلافت بر منهج نبوت امکان‌پذیر است. خلافتی‌که تحت آن روابط بر اساس رضایت الله سبحانه‌و‌تعالی تشکیل و قلمرو‌ها به نام مالک حقیقی آن "الله سبحانه‌و‌تعالی" فتح شوند. پیامبر صلی‌الله‌علیه‌و‌سلم می‌فرماید:

«وَاعْلَمُوا أَنَّ الْجَنَّةَ تَحْتَ ظِلاَلِ السُّيُوفِ»

ترجمه: بدانید که جنت تحت سایه‌های شمشیرهاست.

نویسنده: اخلاق جهان

برای دفتر مطبوعاتی مرکزی حزب‌التحریر

مترجم: عبدالله صالحی

Last modified onچهارشنبه, 11 سبتامبر 2019

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه