پنجشنبه, ۱۷ رمضان ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۳/۲۸م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
ای اهل مصر کنانه! روی خویش را به اسلام برگردانید، فرصت را غنیمت شمرده و رستگار شوید
بسم الله الرحمن الرحيم

ای اهل مصر کنانه! روی خویش را به اسلام برگردانید، فرصت را غنیمت شمرده و رستگار شوید

(ترجمه)

خبر:

بی‌مورد نیست که بگوییم مصر عصر روز جمعه وارد فاز جدیدی شد که عنوان آن "آغاز پایان رژیم رئیس جمهور عبدالفتاح سیسی" است، زیرا تظاهراتی که علیه رژیم آغاز شد و پیامدهای برجامانده از آن در روز یکشنبه نیز ادامه داشت، مورد توجه بسیاری از ناظران، قرار گرفت که آن به عنوان  شکسته شدن دیوار ترس و اساس گذاری تجمع "سرنگونی استبداد" تعبیر شد. این کشور طی روزهای گذشته شاهد تظاهرات گسترده در چندین ولایت/استان، درگیری بین معترضین و نیروهای امنیتی و کمپین دستگیری صدها معترض است.

تظاهرات‌ها در ۱۲ ولایت/استان مصر آغاز گردید و برای اولین‌بار به منطقۀ "الصعید"- مناطق جنوب شرقی مصر-که از وقایع انقلاب ۲۵ جنوری/ژانویه ۲۰۱۱ غایب بود، گسترش یافت، تا جایی که شهرهای "أسیوط و نجع حمادی" شاهد تظاهرات‌هایی بودند که خواستار کنار رفتن سیسی بود.

در قاهره، برای اولین‌بار از زمان روی کار آمدن سیسی، هزاران تظاهرکننده موفق شدند وارد میدان تحریر شوند، که نمادی از انقلاب جنوری ۲۰۱۱ بود. جمعۀ گذشته شعارهایی از جمله: «برو  ای سیسی» و «مردم خواهان سقوط نظام‌اند» را سر دادند. پیش از این که نیروهای امنیتی مداخله کرده و ده‌ها تن از آنها، از جمله روزنامه نگارانی که سعی در پوشش این رویدادها داشتند، دستگیر شدند و با استفاده از گاز اشک آور تظاهرات را شکستند. قاهره پس از آن به یک یک شهر نظامی تبدیل شد و کمین‌ها در پایتخت به ویژه در منطقۀ مرکز شهر گسترش یافت و اکنون هر جوانی را که مظنون به شرکت در تظاهرات‌ها بود، دستگیر می‌کنند.

در شرق مصر و در شهر السویس، اعتراضات روز جمعه ادامه یافت، که به جنگی خیابانی بین معترضین و نیروهای امنیتی با استفاده از گاز اشک آور تبدیل شدکه منتج به بازداشت ۲۲۰ نفر از تظاهرکننده‌گان از جمله ۳۴ زن، توسط نیروهای امنیتی، گردید. (منبع: قدس-عربی)

تبصره:

آنچه در مصر اتفاق می‌افتد برای هیچ کس پنهان نیست؛ قیم بلند مواد اولیه، فقر، جهل، گرسنگی، بیماری و فساد ابزارهای بدبوی رژیم‌اند که رسوایی آن سر زبانها است، همۀ مردم از فساد حاکمان و خیانت آنها آگاه هستند...اما مردم مصر باید بدانند که درمان مشکلات مصر تنها در تغییر سیسی بدون تغییر اساسی و ریشه‌کن کردن کل نظام از ریشه‌های آن نیست و هرگونه تغییر در چارچوب نفس نظام، مصر و مردم خود را در همان مداری بسته نگه می‌دارد و یک دیکتاتور جدید را که نزد غرب محبوب است و ممکن است بدتر از سلف‌اش باشد تجربه کند. تجربه بزرگترین دلیل این مدعا است.

ای اهل کنانه! تنها راه نجات شما از سیسی این است که به دنبال سرنگونی او و تغییر کل نظام  با تمام ستون‌ها و ارکان آن باشید. و در همکاری با حزب‌التحریر برای تأسیس خلافت راشده بر منهج نبوت باشید، بگذارید این خواستۀ شما باشد، نباید شما اندازۀ سر انگشت منحرف شوید، تاپروردگارتان از شمار راضی شده، و بدین ترتیب از سیسی و رژیم جنایتکارانۀ او رهایی یافته و از سلطۀ غرب کافر استعمارگر نیز خلاص شوید.

نویسند: محمد عبدالملک

مترجم: احمدقسیم راحل

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه