جمعه, ۱۸ رمضان ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۳/۲۹م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
برای بلبلان درختان پربار حرام؛ ولی برای پرنده‌های دیگر حلال!
بسم الله الرحمن الرحيم

برای بلبلان درختان پربار حرام؛ ولی برای پرنده‌های دیگر حلال!

(ترجمه)

خبر:
دفتر خبرگزاری فرانسه بیان داشت که حکومت عربستان سعودی برای اولین بار در تاریخ‌اش اجازه ورود به سیاحان خارجی را صادر نمود تا ازین طریق دروازه‌هایش را بسوی گردش‌گران، به هدف بهتر ساختن اقتصادش که در حال حاضر وابسته به فروش نفت است، بازگشایی نماید. در خبرنامه آمده است که دولت سعودی به زودی خدمات ویزای سیاحتی را از طریق انترنت به شهروندان ۴۹ کشور ارایه می‌دهد و به زودی خدمات ویزای انترنتی با هزینۀ ۸۰ دالر، قابل دست‌رس خواهد بود، هم‌چنین در این خدمات قیودات بر سفر زنان بشکل تنهایی از میان برداشته شده، چنانچه این قیودات در گذشته موجود بود.
تبصره:
آزاد نمودن صنعت گردش‌گری یکی از مهم‌ترین اساسات "چشم انداز ۲۰۳۰" قلم‌داد می‌شود و این گام از سوی محمد بن سلمان ولیعهد عربستان برای آماده ساختن بزرگ‌ترین اقتصاد عربی برای مراحل بعد از نفت انجام می‌شود. محمد بن سلمان از زمان تسلیم شدن منصب ولیعهدی کوشش می‌کند تا تصویر بهتری از یک جامعۀ باز و آزاده را به نمایش بگذارد و کشور شاهی سعودی تغییرات بزرگ اجتماعی مهمی را زیر نام اصلاحات اقتصادی بوجود آورده است. رفع منع راننده‌گی زنان، فعال شدن دوباره سالون‌های سینما، باز شدن "دیسکوی حلال"، راه‌اندازی مسابقات موترهای فورمیولا و شماری از مجالس موسیقی از بارزترین آن‌ها می‌باشد... قبل بر این نمایشگاه‌‌ها، جشن‌های فرهنگی و گردهمایی‌های مختلط در روزهای میهنی ممنوع بود.
حالا با باز نمودن دروازۀ گردش‌گری، آسان گیری‌هایی را نسبت به قانون پوشش غیر معمول زنان بیگانه انجام می‌دهد، که می‌توانند بدون چادر بیرون شوند؛ اما برای زنان بیگانه پوشیدن لباس‌های مناسب الزامی گردانیده شده است.
نوعیت دینِ درخواست دهنده برای طلب ویزا معیار نمی‌باشد، اما برای غیر مسلمانان اجازۀ داخل شدن به مکه و مدینه داده نمی‌شود، کم‌ترین زمانی‌که یک گردش‌گر می‌تواند در داخل این کشور در طول یک سال اقامت داشته باشد، ۹۰ روز می‌باشد. این تسهیلات برای ۴۹ کشور اروپایی، آمریکایی و آسیایی داده شده است که هیچ کشور عربی در بین‌شان دیده نمی‌شود تا جایی‌که مقرارت بر شهروندان کشورهای عربی از زمان دخول‌شان مانند گذشته ثابت و پابرجا باقی مانده، هرچند زیاد نشود.
گمراهی و سرکشی حکام آل سعود روز به روز زیادتر می‌شود... فسق و فساد را زیاد نموده و ثابت نموده اند که آن‌ها ‌پلیدترین مردم در مقدس‌ترین مکان هستند... این حقارت‌شان حد اقل اندکی پنهان بود؛ اما حالا حقیقت‌شان را به صورت واضح، آشکار نمودند و به خواست الله سبحانه وتعالی این شروع ویرانی و نابودی زشتی‌های‌شان از این سرزمین پاک می‌باشد و میخ‌های خواهد بود که بر تابوت‌های پادشاهی‌شان کوبیده می‌شود، آنان مصداق این گفته الله سبحانه وتعالی قرار گرفته اند:

﴿وَإِذَا أَرَدْنَا أَن نُّهْلِكَ قَرْيَةً أَمَرْنَا مُتْرَفِيهَا فَفَسَقُوا فِيهَا فَحَقَّ عَلَيْهَا الْقَوْلُ فَدَمَّرْنَاهَا تَدْمِيرًا﴾ [١٧:١٦]
ترجمه: و هنگامی که بخواهیم شهر و دیاری را هلاک کنیم، نخست اوامر خود را برای «مترفین» (و ثروتمندان مست شهوت) آنجا، بیان می‌داریم، سپس هنگامی‌که به مخالفت برخاستند و استحقاق مجازات یافتند، آن‌ها را به شدّت درهم می‌کوبیم.

Last modified onشنبه, 02 نوامبر 2019

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه