جمعه, ۱۸ رمضان ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۳/۲۹م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
بانک جهانی؛ مارِ خوش‌خط و خال
بسم الله الرحمن الرحيم

بانک جهانی؛ مارِ خوش‌خط و خال

 

(ترجمه)

خبر:

بانک جهانی تصمیم دارد تا هیئتی را جهت همکاری‏های لازم به پایتخت مؤقت یمن (عدن) بفرستد. (منبع: کانال تلویزیونی بلقیس الفضائیة، 19/10/2019)

تبصره:

بانک جهانی سازمان استعماری‌ست که غرب کافر خصوصا امریکا کشور اول جهان از آن بهره می‌گیرد و جهت مطیع کردن کشورهای ضعیف از آن استفاده می‌کند و این یک روش استعماری متفاوت از روش‏های قدیمی است. در وقتی‏که یمن تحت بحران‏های مرگبار و مصیبت‏های دردناک به سر می‏برد و فریاد و ناله‏های اطفال آن درنتیجۀ کشمکش‏های انگلیس و امریکا طنین انداخته است، بانک جهانی تصمیم دارد تا هیئتی را جهت همکاری‏های لازم به پایتخت مؤقت عدن بفرستد! و این سازمان استعماری چی کمکی می‌خواهد بکند؟! بجز از فرستادن کمک‌های غیر مفید و غیر توسعوی که تنها فایدۀ‌شان به حکومت دست نشاندۀ خودشان می‌رسد تا از این طریق مشکلات اقتصادی‌شان را جبران کرده و از فروپاشی آن جلوگیری گردد. درحالی‌که این کمک‏ها را تحت نام پروژه‌های سرک‌سازی، ساختن مدارس و شفاخانه‌ها ارسال می‌کنند، که درحقیقت این نوع پروژه‏ها هزینۀ دولت‏ها را افزایش می‌دهد؛ زیرا این کمک‌ها از طریق وام‌های سودی پرداخته می‏شوند که برعلاوه اصل پول باید سود آن نیز از طرف کشور مقروض پرداخته شود و این نوع سودها را تحت نام خدمات بدهی اخذ می‏کنند و علاوه بر سود آن یک بخش عظیمی از این بدهی صرف پرداخت معاشات مأمورین و کارکنان این سازمان‌ها و مصارف‌شان می‏گردد.

در واقع همین ارتباط کشورهای جهان با سازمان‏های استعماری مانند صندوق پول، بانک جهانی، سازمان تجارت جهانی و غیره سازمان‏های نشأت گرفته از سازمان ملل است که باعث جهان سوم شد‌شان گردیده است و سرمایه‌های‌شان بدست استعمارگران به باد می‌رود و اهل یمن از جملۀ همین دولت‏هاست. درحقیقت همین اعمالی حکام خائن و گشودن دروازه‏ها به روی غرب کافر وسازمان‏های آن است که سبب بحران‏های اقتصادی و جنگ‌های ویرانگرشده است.

ما خود را به دامن کفار انداختیم و در مقابل کفار با سرنوشت و ثروت امت بازی کردند؛ ثروتی‌که سرزمین سخاوت‌مند یمن از آن سرشار می‌باشد و تمام این مشکلات فقر، بی‏کاری، گرسنه‏گی وغیره نیست؛ مگر نتیجه روی آوردن به غیر اسلام و پذیرفتن نظام‌های غرب در روند زنده‏گی. راه بیرون رفت از آتش فراگیر نظام سرمایه‌داری برای اهل یمن و دیگر مسلمانان وجود ندارد، مگر تطبیق شریعتِ بی نقضِ پروردگار با شیوه درست و نظام سالم آن؛ نظام خلافت راشده بر منهج نبوت، که حزب التحریر به یاری الله سبحانه وتعالی در راستای اقامۀ آن تلاش می‏نماید تا آن که الله سبحانه وتعالی نصرت خویش را شامل حال امت اسلامی گرداند.

﴿وَاللّهُ غَالِبٌ عَلَى أَمْرِهِ وَلَكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لاَ يَعْلَمُونَ

ترجمه: و الله بر کار خود چیره و غالب است، ولی بیشتر مردم نمی دانند.

مترجم: یاسین سادات

Last modified onسه شنبه, 19 نوامبر 2019

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه