سه شنبه, ۰۶ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۴/۱۶م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
مبارزات‌ نمایشی کُشتی زنان یا میدان مبارزه بر ضد مفاهیم و اساسات اسلام!؟
بسم الله الرحمن الرحيم

مبارزات‌ نمایشی کُشتی زنان یا میدان مبارزه بر ضد مفاهیم و اساسات اسلام!؟

(ترجمه)

خبر:

برای نخستین‌بار مسابقات کشتی زنان در ریاض پایتخت عربستان سعودی از سوی سازمان کشتی تفریحی WWE برگذار شد. این رویداد بحث و تبادل نظر گستردۀ جامعه سعودی را برانگیخته است و برگذار کنندۀ این مسابقات را که سازمان تفریحی و سرگرمی به سرپرستی ترکی آل الشیخ است، متهم به زیر پای کردن ارزش‌های این جامعه اسلامی می‌نمایند و بیشتر کاربران شبکه‌های اجتماعی به رد این افعال پرداخته و اجرای چنین مسابقات را در سرزمین مقدس حرمین زشت و ناپسند خوانده اند. از طرف دیگر برخی از استفاده‌جویان حمایت خود را از این فعالیت‌ها ابراز داشتند. (منبع: شبکه الجزيره)

تبصره:

محمد بن سلمان توسط فاسد کردن مفاهیم مردم تحت نام طرح "اصلاحات" خود می‌خواهد وفاداری و فرمانبرداری‌اش را به کشورهای غربی ثابت کند. وی به کمک سازمان تفریحی و سرگرمی آنچه را که می‌خواهد، در میان مردم عربستان سعودی پخش می‌کند و از بدو تأسیس این سازمان تا کنون زشتی‌ها و فحاشی‏ها را گسترش داده و به تمام اساساتی‏که جامعه را رهبری می‏کند، ضربه می‌زند و هم‌چنین از ابتکارات این سازمان، ایجاد دولت سکولار و القای مفاهیمِ تمدنِ پوسیده غرب در بین مردم این سرزمین مقدس می‏باشد.

تغییرات و اصلاحات در سیاست خارجی و تغییر وزراء برای موافقه نمودن با روش‌های دلخواه که حکام این کشور در جهت جلب رضایت غرب انجام می‌دهند و تجدید وزراء برای جان دادن در سیاست خارجی بی‌جان و دیپلوماسی عقب‌افتاده‌اش، به ویژه پس از جنایات علیه مردم یمن و کشته شدن خاشقجی، انجام می‌گیرد. سیاست خارجی و اصلاحات وی هم‌چنین شامل راه‌اندازی ویزای توریستی برای نخستین‌بار در تاریخ این کشور بود. هم‌چنین اجازۀ ویزا برای 48 کشور جهان که اکثر آن‌ها از اروپا بودند؛ بخاطر تشویق ورود گردشگران صورت گرفت. فریاد خنده‌دار و گریه‌آمیز است که ویزا به بسیاری از کشورهای مسلمان که برای انجام حج یا عمره می‌روند، تحمیل می‌شود. به دلیل احیای جهان‌گردی در این کشور که اولین تجربه‌اش بود، به لطف آن، عربستان سعودی تنها در مدت 33 روز 77 هزار گردشگر خارجی با ملیت‏های مختلف را دریافت کرد که اکثر آن‌ها از چین و انگلیس بودند.

پوشش عظیم رسانه‌ای این رویداد که در سرزمین حرمین رخ داده است، برای برجسته ساختن آن تا در نتیجه فضا را تحت کنترول خویش درآورند و آشکار نمودن آن تا اين‌كه دور و نزدیک بدانند که در سرزمین مقدس حرمین چی می‌گذرد؛ اما اين فریب‌شان برای امت اسلامی آشکار و واضح می‌گردد؛ هرچند این حکام احمق در پی گسترش فساد در آن سرزمین مقدس و پوشاندن عزت و بزرگی آن باشند؛ حتی بعد از این‌که دهان علماء را توسط کشاندن‌شان بسوی زندان‌ها ببندند و علمای درباری که نه حق را می‌گویند و نه هم از دین دفاع می‌نمایند را جایگزین‌شان نمایند.

با "لباس متوسطی" -که ما آن را می‌نامیم– مسابقه‌ای کشتی را برای زنان در سرزمین مقدس حرمین میان دو زن برگزار کردند، یکی‌شان از افسانه‌های کُشتی زنان است و دستاوردهای زیادی دارد؛ دیگری نیز یک زن تازه به دنبال مشهور شدن در جهان است. به گفته استفانی مکماهون که بیان داشت: با این کُشتی قصد دارد زنان را در عربستان سعودی به شکل گله گوسفند جمع نماید تا این‌که دیگر زنان آن‌هار را مشاهده و الگوی خویش قرار داده و در مسیر آن حرکت کنند.

یک سال از آن زمان می‌گذرد که ادارۀ ورزش عربستان سعودی بخاطر ظاهر شدن زنان با "لباس‌های نامناسب و به‌شکل نیمه برهنه" در تلویزیون در جریان جشن مهرگان در مسابقات بزرگ موترهای "رویال رامبل" معذرت خواهی کرد؛ ولی امروز موقف کاملاً متضاد را به دلیل ظاهرشدن این مسابقات و افزایش اختلاط بین زنان و مردان افتخار نمودن به آن را که یک چالش آشکاری در مقابل ارزش‏ها، اساسات جامعه و عرف و عنعنات‌اش محسوب می‏شود، اختیار کرده است.

مترجم: احمد صابر خالد

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه