جمعه, ۱۸ رمضان ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۳/۲۹م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
عقیدة ما هنوز هم در میان ما می‌درخشد
بسم الله الرحمن الرحيم

عقیدة ما هنوز هم در میان ما می‌درخشد

(ترجمه)

خبر:

نیروهای دریایی امریکا توقف تمرینات 300 دانشجوی سعودی را در چندین پایگاه نظامی‌اش اعلان کرد. آژانس رویترز به نقل از مسئولین امریکایی در بخش نیروهای دریایی برای خبرنگاران گفته است که 128 دانشجوی نظامی سعودی که برنامه تمرینات‌شان در پایگاه نظامی مایبورت در امریکا متوقف شده، برعلاوه 175 تنی می‌باشند که رویترز قبلاً از آنان یاد کرده بود.

بعد از حادثه تیراندازی که هفته گذشته توسط نظامی سعودی رخ داد، نیروهای دریایی امریکا برنامه تمرینات‌اش را در پایگاه نظامی بنساکولا به صورت موقت متوقف نمود. رویترز به نقل از مسئولین امریکایی بیان داشته است که 175 دانشجوی نظامی سعودی در امریکا بعد از آن که يك نظامی سعودی به کشتن سه تن و زخمی کردن هشت تن دیگر در پایگاه نظامی نیروهای دریایی امریکا در فلوریدا اقدام کرد؛ "توقف تمرینات‌شان منحیث برنامه تأمین امنیت صورت گرفته است".

تبصره:

گذشته از تبعاتی‌كه این واقعه نسبت به سرباز دانشجوی‌که مدت طولانی را در آغوش ارتش امریکا به سر می‌برد، در پی دارد و صرف نظر از احساسات و انگیزه‌های او در برابر ارتش که در میان مسلمین با قتل و کشتار فساد بر می‌انگیزد و با چشم‌پوشی از آن‌چه که این حادثه ناكامی کافر استعمارگر را در شستن عقل‌های فرزندان ما در نیروهای مسلح و نابودی احساسات و افکارشان که در عمق وجودشان از دشمن‌شان به سبب آن‌چه که در شهرهای ما مرتکب می‌شوند، در پی دارد و بدور از عكس‌العمل‌هایی‌که پیاپی از جانب حاکمان نابینایِ دور از امت در بيزاری و انکار آن‌چه كه سربازِ مذكور در این پایگاه بزرگ انجام داده است، صرف نظر از همه این‌ها پرسشی وجود دارد که خودش طرح می‌شود و آن اين‌كه چرا این تعداد از فرزندان ما به آشیانه کفار امریکايی جهت تمرین هنرهای رزمی و جنگی فرستاده شوند؟

پاسخ این پرسش دو وجه دارد که هرکدام در جای خود قابل اهمیت است، نخست این‌که ارتش‌های ما صاحب امكانات و تجارب نیست که با دیگر شهرهای همانندش در جهان برابری کند. در روش سیاسی مورد پیروی در سرزمین‌های اسلامی واضح است که حکام مزدور ارتش‌های امت را برای خدمت مصالح باداران‌شان در غرب و اجرای ساز و برگ‌های پلیدشان در سرزمین‌های ما به کار گرفته‌اند، پس سیاست سربازگیری و آموزش آن‌ها منحصر به اجرای دستورات بدون در نظر داشت و درک از دشمن حقیقی و از وظیفة حقیقی در برابر این دشمن است. ارتش‌های ما و رهبران مزدورشان فکر نمی‌کنند که مسوولیت‌شان دفاع از ملت‌های‌شان و حمایت آنان از شر دشمنان‌شان و به کارگیری توانائی‌های‌شان در آن‌چه که پروردگار جهانیان از ایشان خوشنود گردد، می‌باشد.

وجه دوم در حرصِ بادارانِ حکامِ مزدور بر جهت دادنِ عقیده عساکر نظامی ما و منحصر ساختن آن در اجرای دستورات کسی‌که آنان را تمرین داده و تحت نظرش تربیت کرده است، حاکمان ما بر این‌که ارتش‌های ما را چون وسایلی‌که دستورات آن‌ها و رهبران‌شان را بدون درک و فهم اجرا کنند، حرص ورزيدند. پس از این عجیب نخواهد بود که دستورات از طرف کفار استعمارگر بالای این ارتش‌ها مستقیماً صورت گیرد تا اين‌كه ارتش مسلمانان به دشمنان عقیدوی‌اش به این دید نگاه کنند که آن‌ها نسبت به او برترند و باید از ایشان به جان و دل فرمان برداری صورت گیرد. علاوه بر اين تمرین و آموزش فرزندان ما در کشورهای غربی، با ديدن نیروها و توانائی‌های غرب کافر، در دل‌های‌شان نسبت به تغییر احساس ضعف، کوتاهی و ناتوانی را می‌کارد.

اما آن‌چه را که غرب نمی‌داند اینست که عقیده اسلامی ما عقیده زنده، قوی و انگیزه‌دهنده است؛ عقیده‌ای‌که در درون خود چیزی را در بر دارد که آن‌ها در دل‌های‌شان آن را گم کرده‌اند و آن اعتماد به خالق آفریدگار است که مالک تمام کارهاست. اسلام عقیده و نظامی است که هردو بر قدرت، نصرت و توانائی الله متعال استوار است و هرگز امكانات‌شان قدرت نابود کردن عقائد عمیق مسلمان‌ها را که ارتش‌های تمرین داده شده ما در کشورهای‌شان حمل می‌کنند، نخواهد داشت.

و هرگز تلاش‌ها و کوشش‌های پیاپی غرب در سرزمین‌های ما برایش مفید نخواهد بود؛ بلکه مصرف مال‌های‌شان سبب پشیمانی و حسرت آن‌ها خواهد شد و شكست‌شان بر علاوه ناامیدی‌های زیادی‌شان در سرزمین‌های ما حتمي‌ست؛ پس با ندامت و حسرت‌تان بمیرید، عقیده ما هرگز در دل‌های ما نخواهد مرد؛ هرچند ثروت‌های هنگفت انباشته شده را مصرف کنید و هرچه آماده کنید و به هر اندازه فریب‌کاری نمائید؛ نصرت الله و قدرت او با ماست و برای‌تان جز خسران دنیا و آخرت چیز دیگری باقی نخواهد ماند.

مترجم: احمد صادق امین

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه