جمعه, ۱۸ رمضان ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۳/۲۹م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
«کسی‌که ما را فریب دهد از ما نیست»
بسم الله الرحمن الرحيم

«کسی‌که ما را فریب دهد از ما نیست»

(ترجمه)

خبر:

علی آرباش وزیر امور مذهبی ترکیه و ایبوز ابراهیمی ترکمن وزیر ثفافت اسلامی ایران پیمان همکاری مذهبی را در انقره امضاء نمودند. (منبع: آژانس خبری)

تبصره:

با درنظرداشت این پیمان مذهبی بین ترکیه و ایران تاکید می‏شود که هر یک از دو کشور مطالعات را برای نبرد با افراط‌گرایی و تقویه کردن وحدت امت تنظیم خواهند نمود، چنان‌چه هردو کشور به وضع برنامه‏هایی خواهند پرداخت که به مسایل دو جانبه خصوصاً مسأله قدس ارتباط داشته باشد و پس از اتمام بررسی‏های واقعی پیرامون هردو طرف که به وحدت امت اسلامی و قضیۀ قدس ارتباط دارد، آشکار خواهد شد که بیش‌ترین موضوعاتی که مورد مناقشه قرار گرفته جز نیرنگ و دروغ چیزی دیگر نبوده است. به عبارت دیگر، قدس که از سال‌ها بدین سو منتظر آزادی خود بود؛ پس از  گذشت سال نهم انقلاب سوریه نقاب‏ها از چهره‌ها برداشته شد و چهره‌های واقعی نمایان شد؛ پس چه چیز باقی ماند؟ کشورها و رهبران کشورهایی‌که در رفتار، گفتار و در سیاست‌های پلیدشان تناقض وجود دارد، باقی ماندند.

خطاب به احزاب وابسته‌ای که ادعا می‏کنند که این پیمان به نفع امت اسلامی است! اکنون از طریق اعمال‌تان می‏دانیم که شما چقدر بی‌اخلاص هستید! ما می‏دانیم که در عوض متحد ساختن امت اسلامی، چگونه به‌وسیله دسیسه‌های گوناگون وحدت امت اسلامی را به نابودی کشانده‌اید و هم‌چنین این را می‌دانیم که شما چقدر برای متعهد شدن به پیمان سایکس-پیکو که امت اسلامی را به مرزهای جعلی متلاشی ساخت، آمادگی و تمایل داشتید. ما می‏دانیم که شما چگونه جلو وحدت امت اسلامی را به‌وسیلۀ افکار زهرآلود خود گرفتید. هم‌چنین می‏دانیم که شما چقدر به نقشه‏های غرب و برنامه‏های استعماری و فریبنده چنگ می‏زدید! کنفرانس‏های در سطح بالا که آستانه، ژینو و سوچی برگزار می‏شود، نمایش‏ها و درام‏هایی بیش نیست که توسط کفار استعمارگر به خاطر پایان دادن به انقلاب سوریه بر اساس خواستۀ کفار اجراء می‏شود. ما بازهم می‏دانیم که شما چقدر درین نمایش و درامه برای خودتان مخلص هستید و ما می‏دانیم که دیگر سخنان‌تان اعتبار نداشته و به افعال‏تان می‏نگریم که چگونه به پنهان نمودن واقعیت می‏پردازید!

سیاق این توافقنامه هرچه باشد، نقش ایران در جریان انقلاب سوریه به‌مثابه یک قاتل بوده و مطمئناً که سیاست ترکیه نیز در جریان انقلاب سوریه نیز بخاطر حمایت مسلمانان نبوده؛ بلکه به خاطر حمایت بشار اسد بوده است و هم‌چنین در عین حال که جنایات بازیگران این دو کشور توسط سخنان‌شان پیرامون آن‌چه برای امت اسلامی انجام می‌دهند، پوشانده شده است. تفسیر این واقعیت غیر از عبارت «خفته خفته را کی کند بیدار!» ممکن نبوده و از آن‌جایی‌که بی‌رحمی این دو کشور هم‌چون آفتاب معلوم است. درین صورت پیمان امضاء شده را جز نیرنگ و فریب چیزی بیش نمی‏توان گفت. حالآن‌که رسول الله صلی الله علیه وسلم می‏فرمایند:

«مَنْ غَشَّـنَا فَلَیس مِنَّا»

ترجمه: کسی‌که ما را فریب دهد، از ما نیست!

تفسیر بارز «تقویۀ وحدت امت اسلامی» برای امور مذهبی در ترکیه به حد ذات خود برای توضیح این‌که این تلاش نتیجۀ منطقی نمی‏دهد، کافی است. آیا ایران که دستانش با خون مسلمانان آغشته است و مسلمانان سوریه و یمن را پیوسته و به شکل وحشیانه به قتل می‌رساند، خواهان حمایت و تقویت امت اسلامی است؟ آیا ایران که در تمام نقاط جهان به مسلمانان خیانت نمود؛ می‏خواهد وحدت امت اسلامی را تقویه و حمایت نماید!؟ و یا ترکیه‌ای‌که آوازهای مسلمانان را نادیده گرفت!؟ همان سیاست‌مدارانی‌که به زندگی مسلمانان و به شرف و ارزش‏های‏شان اهمیت قایل نشده، تلاش می‏کنند که نقشه‌ها و برنامه‌های غرب را با تمام تلاش تنفیذ نمایند و کوشش می‏کنند که خیانت های‌شان را از طریق پیمان‌های امضاء شده با هم‏نوعان‌شان پنهان نمایند و مسلمانان را به‌وسیلۀ سخنان فریبندۀ خود فریب دهند.

ادارۀ امور مذهبی ترکیه در خصوص وحدت امت سلامی با تهران پیمان را امضاء نموده است و ترکیه با امضاء این پیمان باید که جنایتات وحشیانۀ افراد مسلح شبه‌نظامی ایران در طی 9 سال در سوریه را فراموش کرده باشد، همان که عدم اخلاص و سازش را اظهار نمود.

با اظهار تأسف! باید برادران ما اخبار را دریافت نموده باشند و با صدای بلند و از عمق قلب پیرامون پیمان «همکاری مذهبی» بین ترکیه و ایران گریسته باشند؛ همان دو کشوری‌که بخاطر تنفیذ برنامه‏های کفار استعمارگر در سوریه؛ زنان، اطفال، جوانان و هزارها انسان مسلمان را به فقر و گرسنگی گرفتار نموده و حتی به سرحد مرگ رسانده‌اند. باید این اشک‌ها بخاطر دروغ و فریب آن‌ها ریخته باشد؛ نه بخاطر سعادت و فخر.

در آن روزی‌که خلافت راشده با آن عظمت و شکوه خود برای بار دوم به زندگی برگردد؛ خواب را از سر کفار خواهد برد. در آن روز اذیت‏های کفار به‌وسیله روشنی خلافت از بین خواهد رفت. بعد از آن هیچ نیرنگ و همکاری با کفار باقی نخواهد ماند. در آن روز اشک‌هایی‌که می‏ریزد اشک سعادت‏، فخر و خوشحالی خواهد بود. الله سبحانه وتعالی می فرماید:

﴿وَیوْمَئِذٍ یفْرَحُ الْمُؤْمِنُونَ﴾

[روم: 4]

ترجمه: و در آن روز مؤمنان خوشحال و شادمان می‏شوند.

نویسنده: عبدالله امام أوغلو

مترجم: محمد مزمل

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه