شنبه, ۱۰ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۴/۲۰م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
دهه‌های آینده، آیندۀ منطقه را چگونه پیش‌بینی می‌کند؟
بسم الله الرحمن الرحيم

دهه‌های آینده، آیندۀ منطقه را چگونه پیش‌بینی می‌کند؟

(ترجمه)

خبر:

تحولات سیاسی در شرق میانه پیچیده و غیرمترقبه است؛ اما طبق گزاراشات و پیشبینی‏هایی‌که توسط مرکز تحقیقات "جیواستراتیژیک میدیا" به انجام رسانیده است؛ آن‌چه احتمال دارد به وقوع بپیوندد، اینست: از  2019 به بعد الی ختم 2030 میلادی شرق میانه از چنان مخمصه و تنگنایی عبور خواهد نمود که در طی صد سال گذشته آن‌چه قبلاً در لیبیا، عراق و سوریه در اثر تحولات و مداخلات بیگانه، از کشتار و خونریزی‏هایی‌که به وقوع پیوسته بود، وخیم تر است.

پیش‏بینی اتفاقات آینده یک امر دشوار است و این را می‏طلبد تا بر اساس آمارها و داده‏های که نشانه بر تحولات و تغییرات رخ داده، آن‏چه که در آینده واقع خواهد شد و ربط این‏ها باشد. دولت‏های عربی تلاش دارند تا هویت ملی خویش را که به وسیلۀ توافق سایکس-پیکو طی قرن گذشته وضع شده بود، حفظ نمایند؛ چرا که ایدلوژی‏های سیاسی عمده بر گِرد منافع کشوری می‏چرخد؛ نه بر اساس منافع ملیتی. پس برخی ازین دولت‌ها رو به سوی غرب نموده و برخی دیگر جانب شرق را گرفته‌اند‏ و هم‏چنان برخی دیگر تلاش جمع بین هردو را دارند. ممکن است چالش در برابر دولت‏های عربی اسلامیت و یا عربیت باشد؛ چون هردو تفکر نظام‏های منطقوی را رد نموده و با آن تناقض دارند. (منبع: جریدۀ اردنی رأی)

تبصره:

 تنها اهل اردن نیست که چنین وضعیت دارند؛ بلکه تمام سرزمین‏های اسلامی همین‏گونه است. آن‌گونه كه از خبر فوق واضح است، وضعیت حاضر نتیجۀ توافق و پیمان سایکس-پیکو می‏باشد؛ پیمانی‌که به رهبریی انگلیس و همکاری عده‌ای از یهودیان، ترک‏ها و اعراب منجر به انهدام خلافت اسلامی گردید.

از بارز ترین عمال و مزدوران آن، ایمانویل قراصو است. او از اولین مووسسین حرکت جوانان ترک بود. او مسئول برانگیختن مردم و تحریک آن‏ها علیه سلطان و خلیفۀ مسلمانان بود. درست قبل از آمدن مصطفی کمال یهودی است؛ کسی‏که از دانشگاه نظامی در مانستر مقدونیه تحصیل کرده و در همانجا به فعالیت تخریبی‏اش علیه دولت اسلامی، بر حسب دستورات یهود و انگلیس و ماسون‏ها آغاز نموده بود که به جمع از صاحب منصبان معرفی شد و توانست جمعیت وطن را تأسیس کند.

شخصی دیگر بنام شریف حسین یاد می‏گردد؛ کسی‏که انقلاب را كه به انقلاب بزرگ عربی مسمى است، به راه انداخت. او كسي است ‏که اولین تیر را از کمان مسلمانان علیه مسلمانان رها نمود. او کسی است که عرب زبانان را از غیر آنان جدا ساخت و بین عرب و ترک و عجم حایل ساخت.

حالا بعد از این‏که کفار متوجه شده‌اند که امت مسلمه به سبب وضعیت بد خودِ کفار و دست کم گرفتن مسلمانان توسط غرب و مزدورانش رو به بیداری است، دست به طرح دسيسه‌ها زده و با برنامه‌هاى تازه و نقشه‏های جدید می‏خواهند که امت را از سیر کردن به مسیر تعالی گذشته باز دارند تا امت اسلامى زمین‌گیر گردیده، کفار بتوانند خون‏های‌شان را بمكند و ثروتی را که الله سبحانه وتعالی برای امت مسلمه ارزانی کرده است، به تاراج ببرند.

به غرب کافر و مزدوران گناهکارشان که از اِيل و فاميل خودمان اند، می‏گویم: آرزوی‌تان به خاک یکسان شد؛ چرا که الله سبحانه وتعالی این امت را دوباره به برکت حزب التحریر بیدار می‏سازد؛ حزبی‌که امت را متوجه خواهد ساخت که درد چیست و دوایش در کجاست. امت اسلامی را به طریق شریعت ارشاد نموده؛ طریقی‌که عظمت دوباره و عزت گذشتۀ مسلمانان را در بین امت‏های سرگردان که به فساد روبرو شده و این فساد بشریت را به فساد گرفتار نموده است، برای‌شان خواهد بخشید. این امت بسان گذشته‏اش دوباره زمام امور را در دست گرفته اسلام را به دیگران نیز حمل خواهد نموده تا باقی بشریت را از ظلم و وحشت سرمایه‏داری نجات بخشد. همان‏گونه که الله سبحانه وتعالی می‏فرماید:

﴿كُنتُمْ خَيْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَتَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنكَرِ وَتُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَلَوْ آمَنَ أَهْلُ الْكِتَابِ لَكَانَ خَيْراً لَّهُم﴾

[آل عمران:110]

ترجمه:شما بهترین امتی هستید که برای مردم بیرون آورده شده است، به معروف امر می‏کنید و از منکر نهی می‏نمایید و به الله و روز آخرت ایمان دارید.

نويسنده: عبدالله عبدالرحمن

مترجم: عبدالقدیر مخلص 

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه