جمعه, ۱۸ رمضان ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۳/۲۹م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
فتوای دیگر علیه حزب التحریر و صفحۀ دیگری از دروغ و تهمت
بسم الله الرحمن الرحيم

فتوای دیگر علیه حزب التحریر و صفحۀ دیگری از دروغ و تهمت

(ترجمه)

خبر:

در 10 جنوری 2020م، ادارۀ امور مذهبی ایالت جوهر مالیزی به تمام مساجد این ایالت دستور داد تا خطبه‏ای با عنوان "فاصله‌گیری از حزب التحریر" ارائه دهند، که حاوی تهمت‏های مضحک بسیاری علیه حزب التحریر بود. نکته تأسف‌آور این است که تمام مساجد این ایالت به مکانی برای پخش دروغ در برابر حزب التحریر تبدیل می‏شوند. اصل این است که مساجد الله سبحانه وتعالی مکانی برای هدایت و عبادت خالصانۀ اوتعالی باشد. متأسفانه خانۀ الله سبحانه وتعالی در این شهر به بلندگویی برای تهمت و دروغ علیه حزب التحریر و آسیب رساندن به آن تبدیل شده است.

تبصره:

پس از آن‌كه ایالت‏های سلانگور و صباح حكم‏های ظالمانه‌اى علیه حزب التحریر صادر كردند، اکنون ایالت جوهر با ادعاهای شدیدتر و تهمت آمیزتری در مقایسه با سلانگور و صباح، اقدام نموده است. این حوزه‌هاى مذهبی آستین بر خدشه‏دار نمودن حیثیت مردمی جریان‏های اسلامی‏ای برزده‌اند که با آن‌ها هم مسیر نیستند و در کمین جریان‏های اسلامی نشسته و در انتظار بروز کوچکترین خطایی از جانب آن‌ها می‌باشند و اگر نتوانند مشکل و یا ضعفی در آن‌ها پیدا کنند، برای صدمه زدن به حیثت مردمی این جریان‌ها از هیچ‌گونه تهمت علیه‌شان دریغ نمی‌کنند.

باوجود این‌که حزب التحریر آن‌ها را هشدار داده و گوش‌زد نموده بود تا قدم در مسیر تطبیق این پلان شوم برندارند، آن‌ها نقشۀ خود را عملی کرده و بدون  دلیل علیه حزب التحریر خطبه ارائه نمودند و با این عمل خود واضحاً نشان دادند که گویا مساجد ملکیت شخصی‌شان بوده و منابر تنها به آن‌ها تعلق دارد که از طریق آن می‏توانند با آبروی هرکسی‌که خواسته باشند، بازی کنند. بنابر این، آن‌ها مساجد را از مکان آموزش و هدایت امت به جایگاهی‌که جریان‏‌های مخالف فکر خود را مورد تاخت و تاز قرار می‌دهند، تبدیل نمودند.

برخی نکاتی در خطبه به عنوان فتواهایی‌که توسط دارالافتای ایالت جوهر ارسال شده به حزب التحریر نسبت داده شده است. چیزی‌که ما را بیش‌تر متعجب ساخت مفتیانی بودند که امت ایشان را به چشم متقی می‏بیند و همین مفتیانی به اصطلاح متقی بودند که فتواهای دروغین علیه حزب التحریر صادر کردند؛ بدون آن‌که تحقیق کنند و بدون آن‌که دیدار و گفتگويی با خود حزب داشته باشند! آیا این روش مناسب برای صدور فتوا است که این دار الإفتاء از آن پیروی نموده است؟ آن‌ها بدون تحقیق در مورد صحت اطلاعات و بدون ملاقات یا مشوره با حزب علیه آن حکم صادر می‏کنند. بهتر این بود که دار الإفتاء ایالت جوهر از قبل با ما ارتباط برقرار می‏کرد تا افکار و آرای حزب را از طریق خود حزب مطالعه می‏کرد.

این تهمت‏ها به کارگردانی دارالإفتاء و ادارۀ امور مذهبی ایالت جوهر پیرامون دیدگاه‌های حزب التحریر در مورد عذاب قبر، اعتقاد داشتن به اين‌كه منشأ قضا و قدر فلسفۀ یونانی‌ست، عمل انسان هیچ ارتباطی به قضا و قدری‌که از جانب الله سبحانه وتعالی است ندارد، هدایت و گمراهی از طرف الله سبحانه وتعالی نیست؛ بلکه از جانب انسان است، اين علاوه بر آن است كه می‌گوید هركس می‌تواند اجتهاد کند و احكام‏ صادرکند؛ مانند جواز دست دادن زن با مرد و بوسیدن زنان بیگانه بدون قصد ارتكاب زنا. واضح است که دارالإفتای ایالت جوهر در خصوص این ادعای خویش اندک تحقیقی را انجام نداده است؛ زیرا آن‌ها فقط افتراءات قدیمی را به حزب نسبت داده‌اند که قبلاً از جانب مخالفان‌اش به آن مواجه شده بود. آن‌ها هم‌چنین ادعا کرده‌اند که حزب التحریر وحدت مسلمانان، امنیت ملی و صلح را تهدید می‏کند.

حال پرسش این است كه چگونه می‏توانند براساس پیش فرض‌ها فتوا صادر كنند؟ بدتر این‌که این تهمت‏ها با واقعیت مغایرت دارد؟! درحالی‌که بیش از 20 سال از حضور حزب التحریر در مالزی می‌گذرد، کمیسیون ایالت جوهر هیچ‌گاه آشفتگی و آشوبی را از طرف این حزب تجربه نکرده است! همان‌گونه که نیم دیگر خطبه‌ها به بدنامی و دروغ‌بافی ادامه داده و حزب التحریر را به اين‌كه مردم را به مبارزه و جنگ با حاکمی‌که اسلام را تطبیق نمی‌کند، مورد اتهام قرار داده است. به نظر می‌رسد که دارالإفتاء ایالت جوهر وقتی چنین اتهامات مستقیمی را وارد کرد که به حزب آسیب رساند، از هوشیاری وب ينش مناسبی برخوردار نبوده است.

ما برای این دارالإفتاء الله سبحانه وتعالى و هشدارش در مورد انتشار دروغ و افتراء را یادآور می‌شويم كه می‌فرمايد:

﴿وَالَّذِينَ يُؤْذُونَ الْمُؤْمِنِينَ وَالْمُؤْمِنَاتِ بِغَيْرِ مَا اكْتَسَبُوا فَقَدِ احْتَمَلُوا بُهْتَاناً وَإِثْماً مُّبِيناً

[احزاب: 58]

ترجمه: و آنان که مردان و زنان باایمان را به خاطر کاری‌که انجام نداده‌اند، آزار می‌دهند؛ بار بهتان و گناه آشکاری را به دوش کشیده‌اند.

اين روشن است نتیجۀ دروغ هرچند دامنه‏اش گسترده شود، به زیان صاحب‏اش خواهد بود. بدون شک تمام دروغ‌بافی‌ها و نیرنگ‌هایی‌که علیه حزب پخش و نشر نموده‌اند، نه در دنیا و نه در آخرت برای‌شان هیچ‌گونه خیری را در پی نخواهد داشت. بهتر این است که مسیر حق را انتخاب نموده و بدون این‌که بار خطاهای کسانی را که به ایشان افتراء بستند، بدوش داشته باشند و در برابر الله سبحانه قرار گیرند.

نویسنده: دکتر محمد – مالزی

مترجم: یاسین سادات

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه