جمعه, ۰۹ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۴/۱۹م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
رهبران اروپایی بار دیگر منافقت خود را در یادبود هولوکاست آشکار ساختند!
بسم الله الرحمن الرحيم

رهبران اروپایی بار دیگر منافقت خود را در یادبود هولوکاست آشکار ساختند!

(ترجمه)

خبر:

رهبران اروپایی در اواخر ژانویه سال روان برای بزرگداشت حادثۀ هولوکاست و نبرد ضد یهودی در هفتاد و پنجمین سال‌روز آزادسازی کمپ اوسشوایش در قدس تجمع کردند. شهزاده چارلز، فرانک والتر شتاینمایر رئیس جمهور آلمان، ایمانویل مکرون رئیس جمهور فرانسه و میت فریدرکسن نخست وزیر دنمارک، از جمله رهبرانی بودند که در مرکز یادبود همایش جهانی هولوکاست(فیشاموکوکت) در این شهر شرکت کردند.

تبصره:

رهبران غربی هرروز باهم گِرد نمی‌آیند، اما در قدس اشغالی برای گرامی‌داشت آزادی اوسشوایش دیدار کردند. رویدادی‌که گفته می‌شود، در آن از قساوت‌های صورت گرفته علیه نسل بشر یادآوری می‌کنند. درحالی‌که این رویداد میزبان چندین سخنرانی بود که لزوماً حفظ ارزش‌های انسانی، بیش‌ترین و بالاترین نگرانی‌شان نیست.

در بین این سخنرانان ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه جنایت‌کار مشهور جنگ و مسئول قتل عام‌ها و جنایات مرتکب شده علیه مسلمانان چچین و سوریه بوده و به ترور و شکنجۀ مخالفان سیاسی و روزنامه‌نگاران منتقد نیز مشهور است.

سخنرانِ دیگری این نشست بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم یهود جنایت‌کار جنگی شناخته شده بود. وی مسئول قتل عام مردم در غزه و دارندۀ مفکورۀ نابودی مسلمانان در فلسطین است. علاه بر این، این رویداد در پولند؛ جایی‌که جنایت «اوشفیتز» رخ داده برگزار نشده است. این درحالی‌ست که بسیاری از قربانیان پولندی‌ها بودند. اما به جای آن این نشست در فلسطین اشغالی برگزارشد! یادبود قربانیان نسل‌کشی در کشوری‌که علیه مردم بومی آن (فلسطینی‌ها) نسل‌کشی انجام می‌دهد؛ نه تنها ریاکاری و منافت است، بلکه به تمسخر گرفتن این قربانیان است.

آن‌چه بیش‌تر شرم‌آور است، این است که مجرم و جنایت‌کارِ مثل نتنیاهو، کسی‌که مسئول کشتار هزاران زن بی‌گنا، پیر و کودک در غزه است؛ چهره مورد توجه این رویداد است. رهبران غربی هرباری‌که همراه باجنایت‌کاران جنگی مانند پوتین و نتیاهو ملاقات می‌کنند و جمع می‌شوند؛ چهرۀ واقعی خود را به نمایش می‌گذارند. با این حال این رفتارشان زمانی باعث انزجار و تنفر بیش‌تر می‌شود که زیر نام "رویداد انسانی" باهم نزدیک می‌شوند، تا جایی‌که این نفاق‌شان قابل تحمل نمی‌باشد.

معمولاً باید این‌گونه باشد که از یادبودها و حوادث هولناک تاریخی درس‌هایی آموخت، پس درس‌هایی‌که رهبران غربی از هولوکاست آموخته‌اند چیست؟ آیا از دهه 1930 یا 1940 به این طرف چیزی تغییر کرده است؟ زمانی‌که همه کشورهای اروپایی در این نسل‌کشی شرکت کردند و یا اجازه دادن به پناهندگان را که از ترس نسل‌کشی از کشورهای‌شان فرار می‌کردند، خوداری کردند؟

نه تنها این؛ بلکه آن‌ها به شکل مستقیم و غیرمستقیم در عملیات‎های نسل‌کشی شرکت می‌کنند؛ مانند مواردی‌که در بوسنی و روندا رخ داده است و اکنون آن‌ها همین کار را در یمن و سوریه انجام می‌دهند. امروز کشورهای غربی یا مستقیم و یا غیرمستقیم در کشتارجمعی این دو سرزمین اسلامی شرکت می‌کنند و پناهندگان را اجازه ورود نمی‌دهند و به حالت تنهایی رها می‌کنند که در نتیجه آن‌ها می‌میرند. این دقیقاً همان کاری است که آن‌ها در هولوکاست انجام دادند.

هیچ‌چیزی واقعاً تغییرنکرده؛ بلکه ریاکاری و منافقت آن‌ها بیشتر شده و فساد جهانی سرمایه‌داری آشکارتر شده است. هنگامی‌که مسلمانان جهت اطاعت از الله متعال برای برپایی دولت اسلامی و آزادسازی فلسطین اقدام نمایند؛ آن‌ها رفتار انسانی اسلامی را که قرآن بیان می‌کند، تطبیق خواهند کرد و به جهانیان نشان می‌دهند که چگونه عدالت از طریق تطبیق عملی اسلام ظاهر می‌شود و از خلال تاریخ گذشته‌مان در پشتیبانی از بیچاره‌ها و ایستاد شدن در مقابل ستم‌گران؛ به این جنایت‌پیشه‌های وحشی، طواغیت و کشورهای استعماری پند و اندرز بدهیم. همان طوری‌که الله سبحانه وتعالی فرمان داده است:

﴿يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ كُونُواْ قَوَّامِينَ بِالْقِسْطِ شُهَدَاء لِلّهِ...

[نساء: 135]

ترجمه: ای مؤمنان! به عدل و داد بپردازید و به خاطر الله (به حق) گواهی دهید؛ هر چند به زیان خود تان یا به زیان پدر یا مادر و نزدیکان تان باشد!

نویسنده: تیم‌ الله أبولبن

مترجم: پارسا امیدی

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه