پنجشنبه, ۱۷ رمضان ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۳/۲۸م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
ای مسلمانان! غفلت چی زمانی پایان می‌یابد؟
بسم الله الرحمن الرحيم

ای مسلمانان! غفلت چی زمانی پایان می‌یابد؟

( ترجمه )

خبر:

نماینده‌گان امریکا و افغان اعلان کردند که امریکا و هم‌پیمانانش در ناتو تمام نیروهای‌شان را در جریان 14 ماه از افغانستان بیرون خواهند نمود و این در صورتی است که حرکت طالبان به موافقت‌نامۀ صلح که در دوحه، پایتخت قطر امضاء کردند، التزام ورزند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا گفت: «این سفر طولانی و مشقت بار در افغانستان بود.» و افزود: «بعد از تمام این سال‌ها زمان آن رسیده که نیروهای ما به سوی کشور بر گردند.» ترامپ در بیانیه‌ای در قصر سفید گفته است‌ که حرکت طالبان «از مدت‌های طولانی به این طرف برای رسیدن به یک توافق صلح با ایالات متحده کوشش داشتند.» وی گفت که نیروهای امریکائی "هزاران" تروریست را در افغانستان کشتند و حالا زمان آن رسیده که اشخاص دیگری به این کار اقدام کنند که شاید طالبان باشند و یاهم یکی از دولت های منطقه. (منبع: بی بی سی)

تبصره:

آیا حقیقت دارد که مجاهدین قهرمان در افغانستان به ابزار جدیدی از ابزارهای امریکا در سرزمین اسلامی تبدیل می‌شوند که به نیابت از فرعون عصر امریکا به اعمال پلید اقدام کنند؟! آیا واقعاً نقش‌شان، که مبارزه با ارتش امریکا و تنگ ساختن زمین بر  آنان در افغانستان بود، دارد تبدیل به حمایت‌گر و آسان کنندۀ سفر‌شان و بلکه تکمیل‌کنندۀ جنایت‌های‌شان در حق مسلمان‌ها می‌شود؟! آیا واقعاً تبدیل به ابزار امریکا می‌شوند؛ آن‌هم بعد از این‌که مجاهدین، امریکا و هم‌پیمانانش را به چالش کشیدند و در زمان اقدام‌شان به هتک حرمت سرزمین و آبروی مسلمانان طعم تلخ شکست را برای‌شان چشاندند؟! آیا واقعاً تبدیل به ابزار امریکا می‌شوند؛ آن‌هم بعد از این‌که به جهان نشان دادند که چگونه برادر از برادرش حمایت می‌کند او را ذلیل نمی‌سازد، تسلیم دشمن نمی‌کند و شگفت‌انگیزترین نمونۀ فداکاری و قربانی را رقم زدند؟! آیا واقعاً تبدیل به ابزار امریکا می‌شوند؛ آن‌هم بعد از این‌که جهان عزت، غیرت، شجاعت و بزرگی مسلمان را در وجود ایشان مجسم دید؟!

آیا واقعاً طالبان تبدیل به ابزار امریکا می‌شوند؛ آن‌هم بعد از استقامت و پایداری بر مسیر حق و بعد از این‌که ظالمین کفار و مزدوران‌شان را به چالش کشیدند؟! آیا واقعاً تبدیل به ابزار امریکا می‌شوند؛ آن‌هم بعد از این‌که در مبارزه با ظلم و ظالمین الگوی جوان مسلمان گردیدند و آفاق گستردۀ بشارت‌دهنده را در مقابلش باز کردند که کافر را کوچک کرد و حقیقت آن را واضح ساخت که اژدهای خیانت‌کار و پرغرش؛ ولی ترسوی بیش نیست و سبب برگشت اعتماد جوان به توانائی‌اش در مبازه با استعمار و شکست دادن او و دور ساختنش از سرزمین‌های مسلمانان جهت بازگشتاندن قدرتش گردید؟!

آیا واقعاً بعد از تمام این‌ها بعضی از مجاهدین قهرمان در افغانستان می‌پذیرند که قربانی‌‌ها و خون‌های برادران‌شان را بفروشند و از تمام این دست‌آوردها در مقابل کالای ناچیز دنیا بگذرند؟!

امریکا چی چیزی را برای شما پیشنهاد کرده است که قبلاً پیشنهاد نکرده بود تا این‌که چیزی را که قبلاً در سخت‌ترین شرایط قبول نکرده بودید، حالا قبول کردید؟! آیا پیشنهاد مال‌های ناپاک؟! یا مشارکت در حاکمیت طاغوت شما را فریب می‌دهد؟!

آیا واقعاً تبدیل به ابزار امریکا می‌شوید؛ آن‌هم زمانی‌که امریکا به جستجوی راه گریز از گودالی است که شما آن را در آن انداختید و از جهنم مقاومت شما رو به فرار نهاده است و نزدیک است در مقابل شما ‌درحالی بیرون گردد که لباس خواری را با دامن شکست و ناامیدی به دنبال خود می‌کشاند؟ اما ناگهان شما دست کمک را برای این دشمن پست دراز می‌کنید و برایش راه نجات را از آن جهنم باز می‌سازید؟! بدترین تعهدی‌که شما در این توافق مملو از گناه کرده‌اید، در حدی‌که زبان توان گفتن و قلم یارای نوشتن آن را ندارد این است که شما متعهد شده‌اید، کسانی را که این توافق نامیمون را نپذیرند و در برابر آن قرار گیرند، تحت تعقیب قرار داده و با آنان برخورد خواهید نمود!

ای مؤمنان عاقلی‌که در صفوف طالبان به سر می‌برید؛ شما را چی شده است؟! چگونه دست این گروه را نگرفتید؛ ‌درحالی‌که تمام قربانی‌های تان را نابود می‌کند، رشتۀ مستحکم شما را از هم گسیخته می‌سازد و زندگی شما را در شهر شما به جهنم تبدیل می‌کند؟! بعد از این موافقت‌نامه چیز دیگری نیست؛ جز ذلت و فروتنی در برابر نقشه‌های امریکا که آن را با کار گرفتن از ارتش جهان اجرا کرده نتوانست و این از فضل استقامت شما بود. این موافقت‌نامه پناه بردن به زیر چتر خیانت و مزدوری است (نشستن از زیر باران به زیر ناودان) و بدون شک که ذلت دنیا و رسوائی آخرت را به دنبال دارد.

فراموش نخواهم کرد تا فریاد بر آرم، بر نقش حکام قطر در اجرای کاری‌که تمام دولت‌های کفر از انجام آن عاجز بودند، آن را به وسیلۀ ثروت‌های ناپاکش که شرافت انسان‌های ضعیف را با آن خریداری می‌کند ممکن ساخت. برای‌شان (دولت‌مردان قطری) می‌گویم: ای فرزندان ناخواندۀ امریکا! صبر کنید ،روزی خواهد رسید که در مقابل خلیفۀ مسلمان‌ها ایستاده خواهید شد و شما را در آن روز نسبت به این نقش دلالی‌تان که برای فروش سرزمین‌های مسلمانان و خون‌های‌شان برای دشمنان امت بازی می‌کنید، محاسبه خواهد کرد؛ قبل از آن روز بزرگی‌که به پیشگاه پروردگار جهانیان ایستاده می‌شوید!

اما امریکا به تکبر و حاکمیت خود در دولت‌های جهان هم‌چنان ادامه خواهد داد تا این‌که خلیفۀ راشد بیاید و جایگاه حقیقی‌اش را بدون طرفداران و پیروان او برایش نشان دهد؛ آنجا وسوسه‌های شیطان را فراموش خواهد کرد و این روز به اذن الله سبحانه وتعالی حتماً به زودی آمدنی است؛ زیرا این بشارت پیامبر ما و وعدۀ پروردگار بزرگ و بلندمرتبۀ ماست و اوتعالی وعده خلافی نمی‌کند و دیدن فردا نزدیک است.

برای تمام مسلمان‌هایی‌که احساس غم و خشم دارند و آرزو های‌شان توسط طالبان ناامید و تبدیل به یأس شده است، می گویم:

﴿وَلاَ تَهِنُوا وَلاَ تَحْزَنُوا وَأَنتُمُ الأَعْلَوْنَ إِن كُنتُم مُّؤْمِنِينَ﴾

‏[آل عمران: 139]

ترجمه: (از جهاد در راه الله به سبب آن‌چه بر سرتان میآيد) سست و زبون نشويد و (برای كشتگان‌تان) غمگين و افسرده نگرديد و شما (با تأييدات الله و قوّه ايمان راستين و نيروی حقی‌كه از آن دفاع می‌كنيد) برتر (از ديگران) هستيد (و پيروزی و بهروزی از آن شما است) اگر كه به راستی مؤمن باشيد (و بر ايمان دوام داشته باشيد).‏

نویسنده: أسماء الجعبة

مترجم: احمد صادق امین

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه