پنجشنبه, ۰۸ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۴/۱۸م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
حق شام این است که مرکز دارالاسلام باشد!
بسم الله الرحمن الرحيم

حق شام این است که مرکز دارالاسلام باشد!

(ترجمه)

خبر:

ارزش کمک‏های مالی جمع‌آوری شده توسط کمپاین «حق شام» در مدت دو روز در حدود 150 میلیون ریال (41 میلیون دالر) می‏رسد که این کمپاین به خاطر حمایت از پناهجویان سوری در قطر ‌راه‌اندازی شده بود. انجمن خیریه قطر در صفحۀ تویتر خود اعلان کرد که کمک‏های مالی اهداء شده‌ای‌که در روز جمعۀ گذشته به همت تلویزیون قطر و مقامات دولتی جمع‌آوری شده است، بالغ به 149035781 ریال قطر (41 میلیون دالر آمریکایی) می‏رسد. انجمن خیریه قطر اظهار نمود که از کمک‏های مالی جمع‌آوری شده، در این کمپاین که در آن بیش از 30 هزار اهداءکننده اشتراک ورزیده بود، بیش از 185 هزار پناهجوی سوری مستفید خواهند شد.

تبصره:

مردمِ شام، آواره‌شده‌گان مستضعفی‌اند که وضعیت‌شان مشابه وضعیت اکثر مسلمانان جهان بوده و «به یتیم‏های روی سفرۀ بخیلان می‏مانند» که دولت‏های بزرگ در قبال مشکلات‌شان اشک دروغین ریخته، حکومت‏های مزدور با ریختاندن اشک تمساح با ‌آن‌ها اظهار هم‌دردی می‏کنند و با این اشک‏های خود در واقع علیه آنان دسیسه‌سازی کرده و نقشه‏های دشمنان را تنفیذ می‏سازند، دشمنانی‌که در تلاش گسترش سیطرۀ‌شان بر سرزمین‏ها و سرمایه‏های مسلمانان بوده و قصد دارند که فرهنگ غرب را بر مسلمانان تحمیل نموده و نظام سکولاریزم را بر ‌آن‌ها حاکم سازند.

برای کسی‌که این کمپاین را ‌راه‌اندازی کرده است، لازم است که حق شام را بداند. بر او لازم است که جایگاه سرزمین شام را بداند و در راستای دفاع از آن و دفاع از مردم مظلومش کار نماید. چنان مردمی‌که حالت دردناک‌شان را مارک لوکوک معاون سرمنشی سازمان ملل در امور بشری در روز دوشنبه 17 فبروری سال 2020 میلادی چنین خبر داد و تاکید کرد که: «درگیری‏ها در شمال‌غرب سوریه به حالت بسیار وحشت‌ناکی رسیده و از زمان حملۀ نظامی‌که در ماه دسمبر 2019میلادی شروع شده بود تا به حال منجر به فرار 900 هزار نفر شده که بیش‌تر‌شان را زنان و اطفال تشکیل می‌دهند.»

حق شام این نیست که برای مردم آواره‌اش هدیه تقدیم نموده و یا هم تظاهر به همکاری و پناه دادن‌شان کرد؛ بلکه حق شام این‌ست که مردم‌اش را علیه بشار اسد (طاغوت عصر)، علیه همکارانش و علیه هرآن‌کسی‌که همراه‌اش بر انقلاب شام و اهل شام دسیسه‌سازی می‏کند، نصرت داد! حق شام این‌ست که حکام مسمانان به سوی آن لشکرکشی نمایند تا که حاکمیت کفار را سقوط داده و شام را به اهلش بسپارند.

حق شام این‌ست که اهل آن با سربلندی و افتخار به سوی کشورشان بازگردند و فخرکنان فریاد زنند که: "نظام را سقوط دادیم" و ‌درحالی باز گردند که بشارت سردار جهانیان تحقق یافته باشد و شام «مرکز دارالاسلام» گردد. سرزمین شام از جایگاه بس رفیعی برخوردار است که پیامبر بزرگوار ما محمد مصطفی صلی الله علیه وسلم در بسیاری از احادیث جایگاه آن را بیان نموده‌اند که هم اکنون به بیان بعضی از آنان می‏پردازیم:

امام ترمذی در صحیح‌المسلم و امام احمد در سنن‌اش از زید بن ثابت رضی الله عنه روایت نموده‌اند که فرمود: از رسول الله صلی الله علیه وسلم شنیدم که می‏فرمودند: «خوشا به حال شام، خوشا به حال شام»، گفتم: وضعیت شام چگونه است؟ فرمودند: «فرشتگان بال‏های خود را بر شام گسترانیده‌اند» و در ادامه فرمودند: «پناهگاه مسلمانان در روز نبرد بزرگ، در منطقۀ غوطه به جانب شهری‌که دمشق نامیده می‏شود، می‌باشد که از بهترین شهرهای شام به حساب می‌آید.»

حق شام و حق سرزمین‏های دیگر مسلمانان این‌ست که قطعات پراکنده ‌آن‌ها با هم بپیوندد و در یک ساختار واحد که به شریعت الله سبحانه وتعالی حکم می‏کند (دولت خلافت راشده بر منهج نبوت) متحد شوند، دولتی‌که هر دستی را که علیه یک مسلمان در سرزمین‏های مسلمانان فعالیت کند، قطع می‏کند و اسلام را به عنوان هدایت و رحمتی برای جهانیان عرضه می‏دارد و این نزد الله سبحانه‌وتعالی دشوار نیست.

نویسنده: زینت الصامت

مترجم: محمد مزمل

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه