جمعه, ۱۸ رمضان ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۳/۲۹م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
آشفته‌گی مسلمانان هند در نبود خلافت اسلامی
بسم الله الرحمن الرحيم

آشفته‌گی مسلمانان هند در نبود خلافت اسلامی

(ترجمه)

خبر:

نیویارک تایمز مقاله‌ای از سردبیر مجلۀ "ذی کارافان" هاتروچ سینگ، در دهلی‌نو، منتشر کرد که در آن گفته شده‌است: «خشونت‌های فرقه‌ای، منجر به آتش کشیدن چهار مسجد، 46 کشته و بیش از 250 نفر زخمی گردید. این خشونت‌ها هم‌زمان با سفر رئیس جمهور دونالد ترامپ به هند اتفاق افتاد. سینگ در مقالۀ خود که توسط "عربی 21" ترجمه شده و در تاریخ 3/3/2020 در وب‌سایت مجلۀ "ذی کارافان" با عنوان: «چرا پولیس دهلی مانع حمله به مسلمانان نشده است؟» منتشر کرده است که می‌گوید: «خشونت‌هایی‌که سه‌روز و سه‌شب در مناطق مسلمانان در شمال‌شرقی دهلی به طول انجامید، تعجب‌آور نیست. پس از آن‌که شش‌سال گذشته نخست وزیر نریندرا مودی و همکارانش در حزب ملی‌گرای هندو، بهاراتیا جاناتا (BGB) و ارتش آن‌ها از پشتیبانان الکترونیکی و بزرگ‌ترین شبکه‌های تلویزیونی هند با ایجاد نفرت، شکاکیت و خشونت نسبت به اقلیت مسلمانان در هند شروع کردند.» این نویسنده خاطر نشان می‌سازد که: «این قتل عام سازمان‌یافته در دهلی؛ پس از آن صورت می‌گیرد که دولت مودی در ماه دسامبر قانون شهروندی نژادپرستانه را تصویب نمود و هندی‌ها؛ به ویژه مسلمانان به این قانون اعتراض کردند و قبل از قتل عام در دهلی، 19 نفر در تظاهرات در ایالت همسایۀ اوتار پرادش کشته شدند، که تحت ادارۀ حزب BGB بودند.»

تبصره:

به هر طرف از شرق تا غربِ زمین که نظر بیندازیم، شاهد خون‌های جاری از زخم‌های امت اسلامی هستیم. هم‌چنان شاهد ذبح شدن، کشته شدن، آوارگی و حمله به اماکن مقدس و جنایات وحشیانه‌ای که بالای مسلمانان در اثر نفرتِ مدفون و دشمنی آشکار انجام شده است، می‌باشیم. مسلمانان هند نیز از این جنایت، وحشی‌گری و دشمنی؛ به ویژه با قدرت گرفتن مودی محفوظ نیستند. کشتار مسلمانان به دلیل اتهاماتی؛ از قبیلِ: خوردن گوشت گاو، ذبح و تجارت با گاوها افزایش یافت و بسیاری از شهرهایی‌که دارای اسامی اسلامی هستند تغییر نام داده شد و برخی از کتاب‌های درسی برای کاهش سهم مسلمانان در هند تغییر یافت.

جنایاتی‌که در این اواخر هندوها علیه مسلمانان در هند انجام داده‌اند، خارج از سیاست‌های دولت هند نبوده و دشمنی آشکارِ آن دولت را با اسلام و مسلمانان نشان می‌دهد. هم‌چنین جنایاتی‌که علیه مسلمانان در کشمیر صورت می‌گیرد؛ نیز گواهی بر این امر می‌باشد. قوانین نژادپرستانۀ آن کشور علیه مسلمانان که آخرین آن‌ها تصویب قانون شهروندی است، میزانِ بالای تبعیض در مناطق مسلمان‌نشین، این امر به معنای محرومیت از خدمات زندگی، مشاغل و تحصیلات است، که این اقدامات تنها دشمنی دولت هند با اسلام و مسلمانان را نشان می‌دهد. براساس گفته‌های هاتروچ سینگ در "نیویورک تایمز" اتفاقات و وقایع اخیر در ایالت دهلی هند تحت نظر کامل پلیس؛ حتی با مشارکت آن‌ها رخ داده است.

در 2 مارچ سال 2020م، بی‌بی‌سی گزارشی را منتشر کرد که در آن شهادت زنان مسلمان، صحنه‌های ترور، خشونت و آتش‌سوزی اماکن مقدس و مسکونی مسلمانان را نشان می‌دهد که در جریان جنایات افراطی‌های هندی صورت گرفته بود. همچنین چگونگی پناهندگی با فرزندان‌شان در یکی از سالن‌های متعلق به تاجر مسلمان را بیان کرد. آن‌چه در یکی از شهادت‌ها بیان شده این است: «آتش‌سوزی خیلی زود همه اطراف ما را فوران کرد. آن‌ها کوکتل‌های موتلوف و سیلندرهای گاز را به سمت دکان‌ها و خانه‌های مسلمانان پرتاب می‌نمودند و هیچ آسیبی به خانه‌های هندوها وارد نمی‌کردند‌. ما هرگز فکر نمی‌کردیم که چنین خشونتی در آن‌جا اتفاق بیفتد و تنها اشتباه ما این است که ما مسلمان متولد شده‌ایم.» یکی دیگر از گفته‌های تأثیر برانگیزی‌که بسیاری از خانم‌ها روایت می‌کردند، این بود که: «اعمال مهاجمان به تجاوزهای جنسی نزدیک‌تر بود؛ زیرا روسری‌های‌مان را برداشته و لباس‌های‌مان را پاره‌پاره می‌کردند. «لاحول ولا قوة الا بالله»

ما در ماهی زندگی می‌کنیم که دو تاریخ با هم یک‌جا رخ داده‌اند (3 مارچ میلادی) و ( 28 رجب هجری)، در این ماه خلافت نابود شد که در نبود خلافت، ما مانند یتیمانی شدیم در کنار سفره‌های خسیسان؛ معانی غرور، عزت، شکوه و هیبت را گم کرده‌ایم، کافران جرأت ریختن خون ما را می‌کنند، مقدسات ما را زیر پای می‌نمایند، عزت و شرف ما را مورد حمله قرار می‌دهند و این حالت تغییر نمی‌کند؛ مگر به احیایی دوبارۀ خلافت راشده بر منهج نبوت و ما از الله سبحانه‌وتعالی می‌خواهیم که ما را از سربازان و شاهدین‌اش گرداند.

﴿وَيَوْمَئِذٍ يَفْرَحُ الْمُؤْمِنُونَ*بِنَصْرِ اللَّهِ يَنصُرُ مَن يَشَاء وَهُوَ الْعَزِيزُ الرَّحِيمُ﴾

[روم: 4]

ترجمه: آن روز مؤمنان به يارى خدا شادمان شوند. هر كه را خواهد يارى مى‌كند و او پيروزمند مهربان است.

نویسنده: برائه مناصره

مترجم: احمد صابر خالد

 

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه