جمعه, ۰۹ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۴/۱۹م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
آل‌عثمان و اردغان؛ تفاوت از زمین تا آسمان!
بسم الله الرحمن الرحيم

آل‌عثمان و اردغان؛ تفاوت از زمین تا آسمان!

(ترجمه)

خبر:

 روز پنج‌شنه به تاریخ ۵ آذر 2020م رئیس جمهور ترکیه، "اردوغان" از مسکو دیدار نمود. وی جلسه‌ای را با رئیس جمهور روسیه، "پوتین" به خاطر توافق آتش‌بس و تجدید پیمان سوچی در روسیه برگزار کرد.

تبصره:

با توجه به خون‌ریزی مداوم و از بین رفتن خانه‌های مردم ما در شام (سوریه) در زیر سایۀ نبرد روسیه و استفاده ‌از انواع سلاح‌های سقیله، جلسه گرفتن در این شرایط همراه‌شان شرم‌آور است و دوستی این اشغال‌گران هیچ اعتباری ندارد. برای هر مسلمانی اولویت باید این باشد که تقوای الهی پیشه کند و ترس از الله متعال داشته باشد. این مطابق شأن حاکمی کشوری نمی‌باشد که تاریخ آن واضح و روشن است و بیشتر از 6 قرن برای اتباعش بیرق اسلام را بلند نموده، جایگاه و حاکمیت بدون منازع در جهان داشت و کشور‌های کفری را فتح نمود.

آن نبرد بالونه چی شد؟ نبردی‌که در آن ارتش عثمانی بر ارتش روس پیروز گردید. در چنین روز‌ی دور است فرمانی مشهوری چون فرمان "خلیفه محمد رشاد" و قاضیِ‌که جهاد علیه روسیه را اعلان نمودند. اما تفاوت‌ها بین دیروز و امروز ترکیه وجود دارد! ترکیه دیروز در زمان خلافت عثمانی خادم برای امت اسلامی بود و حاکمیت آن به اساس شریعت الله سبحانه وتعالی انجام می‌گرفت؛ اما در عصر امروزی سیکولر و خادمی برای ناتوی صلیبی است. با موجودیت تضادهای مسلمانان و غربی‌ها نسبت به باورها و زندگی؛ متاسفانه جای تمام ارزش‌ها و مفاهیم اسلامی را در این سرزمین، ارزش‌ها و باورهای سکولاری پرکرده است و حتی این باورهای سیکولاری بر بخش‌های سیاسی و اقتصادی و حتی اخلاقی نیز سیطره نموده است.

اردوغان چگونه درخواست دیدار با پوتین را می‌کند؟ پوتین مجرمی است که قاتل سربازان ما در ادلب می‌باشد. این جنایت او توسط"جیمز جفری"، فرستاده امریکا در سوریه تأیید شد و گفت: «همانا هواپیماهای روسی بودند که عمداً این حمله را انجام دادند.»

ای مسلمانان! این‌ها سیکولرانی هستند که نابودی اسلام را می‌خواهند. حجوم نظامی ارتش ترکیه در سوریه به موافقه آمریکا صورت گرفت. این یورش واکنشی به خاطر کشته شدن عساکرش در خاک سوریه و پاشیدن خاک به چشم ملتش بود و به خاطر آرام کردن فضا صورت گرفت؛ نه به خاطر دفاع از مردم بی‌دفاع سوریه. آزاد گذاشتن خواست اردوغان در سوریه برای تکمیل کردن خیانت‌هایی است که برای انقلاب شام طرح نموده و برای برگشت حاکمیت نظام و واگذار کردن و تسلیم مناطق به رژیم تلاش نمود.

 مشکل ترکیه اینست که همراه با هویت ملی سیکولاری، اسرار دارد که جزء از غرب است و هرگز با پیمان‌هایی‌که مصطفی کمال مجرم انجام داده است، خلاصی ندارد؛ مجرمی‌که در این روز‌های از رجب سال ۱۳۴۲ هـ.ق به کمک خائنین عرب، خلافت را ملغا نمودند که حکام این‌ سرزمین‌ها غلامان غرب کافر و کینه توز گردیدند.

بر مخلصینِ از فرزندان‌مان در ارتش ترکیه که الحمدلله زیاد هستند! نافرمانی از خیانت‌های اردوغان کنند و حزب التحریر را نصرت دهند که خلافت بر منهج نبوت را دوباره به یاری الله سبحانه وتعالی برپا سازد و عزت گمشدۀ مسلمانان را برای‌شان برگرداند، اسلام را حاکم نماید، عدالت را گسترش دهد و تاریخ اولی‌مان را بر گرداند. روم را فتح نماییم که بشارت رسول الله است و چنانچه قسطنطنیه فتح شد و این‌ها از الله متعال ناممکن نیست. قال الله تعالى:

﴿إِنَّا لَنَنصُرُ رُسُلَنَا وَالَّذِينَ آمَنُوا فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَيَوْمَ يَقُومُ الْأَشْهَادُ﴾

[غافر: 51]

ترجمه: به يقين ما رسولان‌مان و كسانى را كه ايمان آوردهاند، در زنده‌گى دنيا و روزى‌كه گواهان [براى گواهى دادن] برخيزند، يارى مىدهيم.

نویسنده: عبد الله ناصر – ولايه اردن

مترجم: پارسا "امیدی"

 

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه