پنجشنبه, ۱۷ رمضان ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۳/۲۸م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
تنها خلافت می‌تواند سربازان ترامپ را از شام بیرون و از اهل و دیارشان محافظت نماید!
بسم الله الرحمن الرحيم

تنها خلافت می‌تواند سربازان ترامپ را از شام بیرون و از اهل و دیارشان محافظت نماید!

(ترجمه)

خبر

ترامپ: «نیروهای ما برای محافظت از نفت و نگهداری گنج در سوریه هستند.»

سازمان‌های حقوق بشری:  «85 هزار خانواده در جریان ماه فبروری  از ادلب و حلب آواره شدند.» (منبع: تلویزیون الجزیره، جمعه، 6 مارس 2020)

تبصر

در ماه مارس 1924م مصطفی کمال خلافت را ملغا نمود و به جای آن دولت ملی سیکولار، "جمهوری ترکیه" را تأسیس کرد. کار غرب به دست آوردنِ میراث مردِ مریض بود، چناچه هنگامی‌که او سرزمین‌های مسلمان را ترک کرد و بر اساس توافق‌نامۀ "سایکس پیکو" در آن دولت‌های ملی را تأسیس نمود، طوری‌که امروز می‌بینیم، این دولت‌ها نمی‌توانند از شهروندان خود حمایت کنند؛ بلکه  آن‌ها را تعقیب کرده در زندان‌ها و پرتگاهای مرگ انداخته یا آن‌ها را به سمت‌های نامشخص تبعید می‌کنند. نه تنها در سوریه؛ بلکه این وضعیت برای اکثر سرزمین‌های اسلامی صدق می‌کند؛ از فلسطین و عراق گرفته تا لیبی، یمن و سومالی و کشور افغانستان. دولت‌های ضد اسلام که ملت خود را تعقیب کرده و به خاطر نزدیکی به  ترامپ و بت‌هایش (خدای خود) آن‌ها را به زندان می‌اندازند و یا برای تأمین ثروت باداران‌شان (غرب به رهبری امریکا) آن‌ها را در جنگ‌های بی‌هوده می‌کشند. در این‌جا ترامپ اعلام می‌کند که نیروهای وی در سوریه برای تأمین نفت و نگهداری از گنج هستند.

ای ملت محترم! غرب به ما به عنوان یک گنج نگاه می‌کند که باید آن را به دست آورد؛ زیرا طبق ادعای‌شان آن‌ها کسانی هستند که لیاقت این گنج را دارند و ما لیاقت چیزی جزء مرگ را نداریم؛ برای همین، حاکمانی را تعیین می‌کنند که در اجرای این امر به آن‌ها خدمت کند.

ای مسلمانان! برگشت خلافتی‌که این روزها فقط یاد و خاطره تخریب آن  در ذهن ما است، به اذن الله نزدیک می‌باشد و این وعده دروغ نیست:

﴿وَعَدَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنكُمْ وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ لَيَسْتَخْلِفَنَّهُم فِي الْأَرْضِ كَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِينَ مِن قَبْلِهِمْ﴾

[نور: 55]

ترجمه: الله به کسانی از شما که ایمان آورده‌اند و کارهای شایسته کرده‌اند، وعده داده است که بی‌شک آنان را در این سرزمین جانشین سازد، چنان‌که کسانی را که پیش از آنان بودند.

بهترین درود و سلامتی بر کسی باد که فرمود: «ثُمَّ تَكُونُ خِلَافَةٌ عَلَى مِنْهَاجِ النُّبُوَّةِ»  ترجمه: سپس خلافت بر منحج نبوت می‌آید. پس ما باید یک پایه و کمک برای آمدن آن باشیم، نشود با عدم کمک به دعوت‌گران سبب تأخیر آمدن خلافت شویم! پس وظیفه مهمی داریم و الله شما را بشارت می‌دهد که پیروزی نزدیک است: 

﴿إِنَّا لَنَنصُرُ رُسُلَنَا وَالَّذِينَ آمَنُوا فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَيَوْمَ يَقُومُ الْأَشْهَادُ﴾

[غافر: 51]

ترجمه: به یقین ما رسولانمان و کسانی را که ایمان آورده‌اند، در زندگی دنیا و روزی‌که گواهان [برای گواهی دادن] برخیزند، یاری می‌دهیم.

نویسنده : عبد الله باذيب

مترجم: محمدزبیر "سباوون"

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه