جمعه, ۱۸ رمضان ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۳/۲۹م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
ناله‌های امریکا در زیر فشار کرونا
بسم الله الرحمن الرحيم

ناله‌های امریکا در زیر فشار کرونا

(ترجمه)

خبر:

وزارت دفاع امریکا )پنتاگون( از افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در بین کارمندان خود گزارش داد؛ درحالی‌که وزارت خارجۀ امریکا نیز از مبتلاء شدن بسیاری از کارمندانش به این ویروس خبر داد. این درحالی‌ست که شمار تلفات از اثر ویروس کرونا در امریکا، طبق آمار پوهنتون/دانشگاه «جانز هاپکینز» امریکا، به 3415 مورد افزایش یافته است و هم‌چنین در این احصائیه، آمار کلی مبتلایان به ویروس کرونا مجموعاً 166214 مورد ثبت شده است. مقامات آمریکایی از موج دیگری از ویروس کرونا هشدار می‏دهند که در جریان تابستان سال جاری به آمریکا حمله‏ور خواهد شد. (جزیره نت)

تبصره:

در این روزها، یاد امریکا به صورت غم‌انگیز در سر زبان‌ها است؛ چون: ویروس کرونا در آن‌جا شیوع نموده تا به شدت در آن صدمه وارد نماید. کم‌تر از دو هفته قبل رئیس جمهور امریکا این ویروس را دست‌کم گرفت و گمان می‌کرد که جز یک ضرر اندکی، آسیبِ دیگری رسانده نمی‏تواند. او فکر می‌کرد که توقف پروازهای‏ هوایی در آینده از اروپا و چین می‏تواند مانع صدمات این ویروس خطرناک و غیرمنتظره شود؛ اما با تشدید حرارت، شیوع این مرض در امریکا بالا رفت و صدها مریض روانۀ بیمارستان‌ها/شفاخانه‌ها شدند، تاجائی‌که منجر به بیکاره شدن نظام صحی امریکا شد. هم‌چنان بسیار زود امریکا به حالت ترس و وحشت رسید، تاجائی‌که رئیس جمهور آن از طریق تماس‏های تلفنی با رئیس جمهور چین و روسیه به دل‌جویی آنان پرداخت تا بدین منوال هواپیماها/طیاره‌های کمکی بشردوستانه به شکل سریع که حامل دستگاه‌های تنفسی مصنوعی می‏باشند، برایش برسد.

 رئیس جمهور امریکا به سرعت حالت اضطرار ملی را اعلام نمود و براساس آن برای نخستین‌بار در تاریخ امریکا به چاپ یا صدور اوراق خزانۀ جدید، به ارزش 2.2 تریلیون دالر پرداخت. این یک مقداری است که می‏تواند اقتصاد امریکا را از طریق ارث بردن‌اش از بدهی‏ها/قروض و سقوط پول آن به هلاکت برساند. ارتش امریکا به سرعت کشتی‏های بزرگ جنگی خود را برای علاج بیماران/مریضان فرستاد؛ مخصوصاً در نیویورک که ویروس کرونا در آن‌جا نسبت به مناطق دیگر صدمۀ بیش‌تری وارد نموده است. هم‌چنین ارتش امریکا اعمار صدها بیمارستان/شفاخانۀ صحرایی را جزء پروژۀ خود اعلام نمود. این درحالی‌ست که مردم با یک‌دیگر از سقوط بخش طبابت در آن‌جا سخن می‏رانند؛ طوری‌که پرستاران/نرس‌ها به دلیل نبود و نیازشان به عایق پوششی پلاستیکی که ارزش آن از یک تا سه دالر بیش‌تر نیست، به پوشیدن خریطه‏های آشغال روی آورده‌اند.

   در این حالت اضطراری، آمریکا فرماندهان ارشد نظامی خود را در جاهای مستحکم و استوار عین همان جاهایی‌که در ایام جنگ سرد، وقتی شرایط بحرانی و داغ می‌شد و انتظار جنگ هستوی می‏رفت که در آن حالت در آن‌جا پناه می‏بردند، قرار داده است. همۀ این آمادگی‏ها برای این است که ارتش امریکا در عدم حضور و چشم‌دید سیاسیون‌شان، رهبری کشور را تا آن هنگام که ویروس آن‌ها را بکشد، بدوش گیرند.

با همۀ این اقدامات و وضع ناتوان پزشکی/طبی شدید که بالای امریکا حمله‏ور شده است؛ چنان‌که قبلاً بالای اروپا حمله‌ور شده بود؛ یقیناً که عیب و فساد سیاسی‌که بر خدمت سرمایه‌داران استوار بود، نمایان گردیده است. حتی سیاست‏های نجات مالی بخش کوچکی از آن به خاطر حمایت از خانواده‌های امریکایی که وظایف‌شان را از دست داده‌اند، تعلق می‏گیرد. درحالی‌که جزء کلی 2.2 تریلیون دالر آن به خاطر مصالح شرکت‏های بزرگ مثل شرکت بوئینگ در نظر گرفته می‌شود. اما سوال بزرگی‌که امریکایی‌ها امروز می‏پرسند این است که: «فایدۀ نظام سرمایه‌داری قاتل و مستعمری‌که تمام انرژی‏های مردم را به خاطر خدمت به سرمایه‌داران بزرگ امریکایی مهار می‏کند چیست؟ امریکا از کدام عظمت سخن می‏راند؛ درحالی‌که دولت آن نمی‏تواند ماسک و دستگاه‏های تنفسی را فراهم کند؟ و به کدام هدف مردم بیش‌ترین مالیات اموال‌شان را به دولتی می‏پردازند که بحران کرونا ثابت کرد که آن دولت اصلاً آمادۀ خدمت برای مردم امریکا نیست؟! بلکه فقط این دولت آمادۀ این است که مرگ را به وسیلۀ کشتی‏های جنگی، طیارات/هواپیماها، هواپیما‏های بدون سرنشین و موشک‏ها منتشر نماید.»

این امریکا است که امروز با یک بحران فراگیر متلاشی می‏شود، همانی‌که فکر می‌کرد بزرگ‌ترین دولتی است که می‏تواند جهان را از هم‌چو بحران‏ها رهایی بخشد!

امید می‏رود کسی‌که دروس تاریخ را می‏خواند درک نماید که این فساد بزرگ در نظام سرمایه‌داری و در دولت امریکا به طور کلی متلاشی شدن و خروج آن را از عرصۀ بین‌المللی سرعت می‏بخشد و به شکل طبیعی جای خود را به دولت مبدئی‌ای می‏دهد که تمام خواسته‌اش نجات دادن عالم از هم‌چو بحران‏هاست. دولتِ مبدئی‌ای‌که قبل از آن بحران‌های نظام سرمایه‌داری وجود داشت که مردمش را خفه می‏نمود و بعد از روی کار آمدن آن دولت، نوری به وجود می‌آید که به واسطۀ آن تمام مردم جهان را هدایت می‏نماید، دولت خلافت راشده بر منهج نبوت به زودی تأسیس خواهد شد، باذن الله سبحانه و تعالی.

نویسنده: بلال التمیمی

مترجم: محمد مزمل

 

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه