سه شنبه, ۰۶ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۴/۱۶م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
کوتایی حکام مسلمانان در حق ترکستان شرقی؛ دولت خلافت راشده یگانه راه‌حل برای نجات آن از اشغال بیگانگان!
بسم الله الرحمن الرحيم

کوتایی حکام مسلمانان در حق ترکستان شرقی؛ دولت خلافت راشده یگانه راه‌حل برای نجات آن از اشغال بیگانگان!

خبر
روزنامۀ اوبزیرفر: چرا سرزمین‌های اسلامی در برابر حوادث ناگواری‌که برای اویغور پیش می‌آید، سکوت اختیار می‌کنند؟ (منبع: عربی 21)
تبصره
در ترکستان شرقی مسلمانان از سوی چینی‌های کافر فقط به خاطر این‌که می‌گویند پروردگار ما الله است؛ سخت مورد آزار و شکنجۀ قرار می‌گیرند! در این گزارش آمده است که چینی‌ها زنان مسلمانان را مجبور به سقط جنین می‌نمایند و یا هم از  باردار شدن آن‌ها جلوگیری می‌کنند و در صورتی‌که زنان مسلمان از دستورشان سرپیچی نمایند، به بازداشتگاه‌های سیاسی فرستاده می‌شوند! و نیز چینی‌ها اطفال مسلمانان را از مادران‌‌شان جدا نموده و آن‌ها را در مکاتب و مدارس چینی نگهداری می‌کنند تا ثقافت کفری را دور از خانواده‌های‌شان آموزش ببینند!
حکام مسلمانان به خاطر منافع تجارتی‌شان با چین کافر و ملحد در حق ترکستان شرقی کوتایی می‌کنند. این حکام خائن فراموش کرده‌اند که منافع‌شان در روزی‌که پشیمانی سودی ندارد، (روزقیامت) هرگز برای‌شان سودی نخواهد بخشید! الله متعال در کتاب مجیدش چنین می‌فرماید:
﴿ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا عَدُوِّي وَعَدُوَّكُمْ أَوْلِيَاءَ تُلْقُونَ إِلَيْهِم بِالْمَوَدَّةِ وَقَدْ كَفَرُوا بِمَا جَاءَكُم مِّنَ الْحَقِّ يُخْرِجُونَ الرَّسُولَ وَإِيَّاكُمْ أَن تُؤْمِنُوا بِاللَّهِ رَبِّكُمْ إِن كُنتُمْ خَرَجْتُمْ جِهَاداً فِي سَبِيلِي وَابْتِغَاءَ مَرْضَاتِي تُسِرُّونَ إِلَيْهِم بِالْمَوَدَّةِ وَأَنَا أَعْلَمُ بِمَا أَخْفَيْتُمْ وَمَا أَعْلَنتُمْ وَمَن يَفْعَلْهُ مِنكُمْ فَقَدْ ضَلَّ سَوَاءَ السَّبِيلِ﴾ [ممتحنه: 1]
ترجمه: ای مومنان! دشمنان من و دشمنان خویش را به دوستی نگیرید. شما نسبت بدی‌شان محبت می‌کنید و مودت می‌ورزید، درحالی‌که آنان به حق و حقیقتی که برای شما آمده است ایمان ندارند. آن‌ها رسول الله و شما را به خاطر ایمان آوردن‌تان به الله که پروردگارتان است (از شهر و دیار) بیرون می‌رانند. اگر شما برای جهاد در راه من و طلب خوشنودیم (هجرت کرده اید و از زادگاه خویش) بیرون آمده اید (با ایشان پیوند دوستی برقرار نسازید). در نهان با آنان دوستی می‌کنید، در حالی‌که من نسبت به هر آن‌چه که پنهان می‌دارید یا آشکار می‌سازید (از همگان) مطلع‌تر و آگاه‌تر هستم. هرکس از شما چنین کاری را بکند، پس به راستی که از راه راست منحرف گشته است.
ترکستان شرقی فقط نیازمند دولت خلافت راشده بر منهج نبوت می‌باشد که برای آزادسازی آن از اشغال کفار، لشکریان زیاد و فعالی را آماده می‌سازد. رسول الله صلی الله علیه و سلم فرمودند:
«إِنَّمَا الإِمَامُ جُنَّةٌ يُقَاتَلُ مِنْ وَرَائِهِ وَيُتَّقَى بِهِ»
ترجمه: امام (مسلمانان) به مثابه سپری است که از پشتش جنگیده می‌شود (با کفار) و به واسطه آن (مسلمانان از گزند دشمن) محفوظ نگهداشته می‌شود.
ای سربازان مخلص لشکرهای مسلمانان! حزب‌التحریر شما را به سوی سقوط دادن این حکام خائن و به سوی برپایی خلافت راشده بر منهج نبوت فرا می‌خواند و از شما می‌خواهد تا با امیر آن، عطاء بن خلیل أبوالرشته عالم فرزانه و جلیل‌القدر و خلیفۀ راشده بیعت نمایید تا شما را به طرف آزاد نمودن ترکستان شرقی رهبری نماید، پس او را یاری رسانید تا در هر دو دنیا سعادتمند شوید. الله متعال می‌فرماید:
﴿ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ اسْتَجِيبُواْ لِلّهِ وَلِلرَّسُولِ إِذَا دَعَاكُم لِمَا يُحْيِيكُمْ وَاعْلَمُواْ أَنَّ اللّهَ يَحُولُ بَيْنَ الْمَرْءِ وَقَلْبِهِ وَأَنَّهُ إِلَيْهِ تُحْشَرُونَ﴾ [انفال: 24]
ترجمه: ای مومنان! فرمان الله و پیامبرش را زمانی‌که شما را به سوی چیزی دعوت کند که به شما زندگی (دنیوی و اخروی) بخشد بپذیرید و بدانید که الله میان انسان و دل او جدائی می‌اندازد (و می‌تواند انسان را از رسیدن به خواسته‌های دلش باز دارد و او را بمیراند و نگذارد عمر طولانی داشته باشد که مهم‌ترین آرزوی دل هر انسانی است)، و بدانید که همه تان در پیشگاه الله سبحانه و تعالی گرد آورده می‌شوید (و به حساب و کتاب تان رسیدگی می‌گردد).
نویسنده: عبدالعزیز المنیس
مترجم: محمد "مزمل"

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه