پنجشنبه, ۰۸ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۴/۱۸م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
سِربرنیتسا: خلیفه و خلافت؛ التیام‌بخش زخم‌های مظلومین سربرنیتسا!
بسم الله الرحمن الرحيم

سِربرنیتسا: خلیفه و خلافت؛ التیام‌بخش زخم‌های مظلومین سربرنیتسا!

خبر

یادبود از بیست‌وپنجمین سال نسل‌کشی ساکنین شهر مسلمان‌نشین سِربرنیتسا (در بوسنی و هرزگوین امروزی) توسط ارتش جمهوری صرب بوسنی در ماه ژوئن/سرطان سال 1995م که منجر به قربانی هشت‌هزار تن بوسنیایی شد. (منبع: الجزیره، 2020/07/12م)

تبصره

نسل‌کشی مردم بوسنی نزد آنانی‌که کوچک‌ترین احساسی نسبت به اخوت اسلامی ندارند و اندک‌ترین اندیشه‌ای هم نسبت به وحدت افکار و مشاعر مسلمانان ندارند؛ تنها به حد یک یادبود می‌باشد و بس. از ابن عمر رضی الله عنهما روایت است که رسول الله صلی الله علیه وسلم فرموده‌اند:

«الْمُسْلِمُ أَخُو الْمُسْلِمِ؛ لَا يَظْلِمُهُ وَلَا يُسْلِمُهُ، وَمَنْ كَانَ فِي حَاجَةِ أَخِيهِ كَانَ اللَّهُ فِي حَاجَتِهِ، وَمَنْ فَرَّجَ عَنْ مُسْلِمٍ كُرْبَةً فَرَّجَ اللَّهُ عَنْهُ كُرْبَةً مِنْ كُرُبَاتِ يَوْمِ الْقِيَامَةِ، وَمَنْ سَتَرَ مُسْلِمًا سَتَرَهُ اللَّهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ»

ترجمه: مسلمان برادر مسلمان است؛ برایش ظلم روا نمی‌دارد و آن را تسلیم دشمن نمی‌کند و کسی‌که حاجت برادر مسلمانش را بر آورده سازد؛ الله (سبحانه وتعالی) حاجتش را بر آورده می‌کند و کسی‌که اندوه و مصیبت مسلمان را بر طرف سازد؛ الله سبحانه وتعالی اندوه و مصیبتی را از مصیبت‌های روز قیامت از وی دور می‌سازد و کسی‌که مسلمانی را بپوشاند، الله (سبحانه وتعالی) در روز قیامت آن را می‌پوشاند.

این سالیاد نزد آنانی‌که کم‌ترین علمی پیرامون وحدت امت اسلامی از مشرق‌زمین تا به مغرب‌زمین و پیرامون خلافت راشده بر منهج نبوت که از پیکر امت اسلامی حمایت می‌کند و به خاطر آزادی مسلمانان در هر زمان و مکان تلافی می‌کند، جز یادبودی بیش نیست.

در همین حال؛ سازمان ملل‌ وقتی‌که سرزمین‌های تحت قلمرو مسلمانان را تحویل گرفت، آن سرزمین‌ها و خود مسلمانان را به دست صرب‌ها سپرد و هم‌چنین حکام خائن مسلمانان خاموشی مطلق را اختیار کردند... پس تا به‌کی فرزندان امت اسلامی در سادگی بسر می‌برند و فریب غرب کافر و مووسسات کینه‌توز علیه اسلام و مسلمانان را می‌خورند؟!

ما به این حکام، که خود را برای غرب کافر ارزان فروختند، اعتماد نمی‌نمائیم و از آنان کمک نمی‌خواهیم، چون آن‌ها شعور ندارند، پندپذیر نیستند و اگر پندپذیر شوند، احساس و درک نمی‌کنند و اگر احساس پیداکنند، عمل نمی‌کنند... ما شما را باخبر می‌سازیم از این‌که امت اسلامی یک امت زنده بوده که هنوز کسانی را به دنیا می‌آورد و تقدیم جامعه می‌کند که برای صربی‌های کافر، روسی‌های ملحد و آمریکایی‌های متکبر خواهند گفت که زمان طلوع بامداد خلافت راشده نزدیک شده است و خلیفۀ مسلمانان هرگز جنایت‌های شما کافران را در حق فرزندان امت‌ اسلامی فراموش نخواهد کرد.

﴿وَسَيَعْلَمُ الَّذِينَ ظَلَمُوا أَيَّ مُنقَلَبٍ يَنقَلِبُونَ﴾

[الشعراء: 227]

ترجمه: و ظالمان خواهند دانست که بازگشت‌شان به کجا و سرنوشت‌شان چگونه است!!

نویسنده: استاد محمد طه الزیلعی

مترجم: محمد "مزمل"

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه