سه شنبه, ۰۶ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۴/۱۶م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
تسهیل‌سازی قوانین قرنطینه در انگلیس
بسم الله الرحمن الرحيم

تسهیل‌سازی قوانین قرنطینه در انگلیس

خبر:

دولت انگلیس در قوانین قرنطینه، گشودن دروازه‌های رستورانت‌ها، مراکز خرید، آرایشگاه‌ها و سایر مراکز فروش را به روی مردم تسهیل کرد. و این وضعیت قرنطینه درحالی صورت گرفت که ویروس کرونا در انگلیس شروع به گسترش نمود.

تبصره:

دولت انگلیس در زمانی‌که ویروس کرونا در این کشور شروع به گسترش کرد، به خاطر حفظ جان مردم و خاموش کردن وحشت ایجاد شده، قوانین قرنطینه را وضع نمود. و این کشور  قوانینی را طرح نمود که تمام افراد و شرکت‎‌ها به پیروی از آن مکلف شدند. بنابر این، واضح بود كه اظهارات دولت و قوانین قرنطینه آن‌چه را كه در سطح زمین باید رخ می‌داد، نقض می‌كرد؛ گویی دولت واقعاً می‌خواهد شیوع ویروس را با مسدود کردن راه‌های حمل و نقل عمومی، فروشگاه‌های موادغذایی و پارک‌ها كنترل كند. با این حال نه او از نظر صحی مشکل ویروس را معالجه كرد و نه هم توانست مسئله شیوع آن را سازماندهی کند.

در نتیجه با وجود تطبیق قوانین قرنطینه، این ویروس به شکل غیر قابل کنترولی در انگلیس گسترش یافته تا این‌که میزان مرگ و میر ناشی از آن به چهل‌وچهارهزار نفر رسید.

از آغاز این بحران  دولت ادعا نمود که واکنش آن و قوانین قرنطینه‌ای که تصویب شده همه مبتنی بر علم است و به همین دلیل ادعا کرده است که در حال انجام مشاوره با سازمان اورژانس علمی (SAGE) است؛ زیرا این سازمان به دولت توصیه می‌کند که چگونه با ویروس و قوانینی‌که برای محدود کردن شیوع آن باید رعایت شود، اقدام کند. اما طولی نکشید که دولت وقتی خواستار تسهیل قوانین قرنطینه شد، با مخالفت این نهاد مواجه شد و در نتیجه این امر  یک نهاد علمی جدید تشکیل داد تا با وی در مورد نحوه برخورد با ویروس کرونا مشاوره کند.

بنابر این، به نظر می‌رسد که دولت انگلیس غیر از آن برنامۀ دیگری دارد که به مردم نشان می‏دهد که چگونه با ویروس مقابله کنند. شاید بارزترین قسمت این باشد که اگر ویروس گسترش یابد مهم نیست.

ما از الله سبحانه وتعالی می‌خواهیم تا ما را از شرارت‌ها و مکارگی‏های غرب کافر نجات داده و چشم‌های مان را با آمدن دولت اسلامی‌ که امور مارا طوری تنظیم می‌کند که مورد رضایت او سبحانه وتعالی و موافق فطرت انسانی باشد، روشن سازد! اللهم آمین!

نویسنده: عبد الرحمن ايوبی

مترجم: یاسین سادات

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه