جمعه, ۰۹ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۴/۱۹م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
گفتگو‌های تجارتی میان امریکا و چین هیچ کمکی به حقوق زنان‌مسلمان نمی‌کند!
بسم الله الرحمن الرحيم

گفتگو‌های تجارتی میان امریکا و چین هیچ کمکی به حقوق زنان‌مسلمان نمی‌کند!

(ترجمه)

خبر

شبکه CNBC به تاریخ 14 سپتمبر 2020 ارزیابی را که CEO "چوی‌هینام" رئیس املاک اتحادیه سرمایه‌گذاری کوریا، تهیه کرده بود، چنین گزارش داد: سرمایه‌گزاران نباید در مورد مارکیت‌‌ها بی‌نهایت خشن باشند؛ حتی‌ اگر تنش‌ها میان ایالات‌متحده و چین افزایش یابد. طور‌ی‌که این کشمکش‌ها بر اساس مشکلات‌ساختاری است؛ نه بر اساس منافع‌‌سیاسی. این مشکل من‌حیث یک تهدید‌اقتصادی‌جهانی ادامه خواهد‌یافت، اما سر انجام مخرب نخواهد بود.

تبصره

مقامات‌فیدرال‌نیو یارک در ماه جون سال 2020 یک بار ِکشتی به مقدار 13 تُن ‌‌موی انسان را دست‌گیر نمودند؛ گمان می‌رود که از زنان مسلمان اویغور که در پناه‌گاه غیر‌نظامیان چین بازداشت هستند، گرفته و تهیه شده است. محافظت‌گمرک و سرحدات ایالات‌متحده به تاریخ اول ماه می سال 2020 تحریماتی را بالای محصولات‌موی هیتین‌هاولین بعد از این‌که به کارگران  مسلمانان‌اویغور ارتباط داده شد، وضع نمودند. ترسناک‌تر این‌که مدارک فعالان‌حقوق‌بشر نشان می‌دهد که موی ممکن از هزاران زن شهید مسلمان جمع‌آوری شده باشد که بخاطر نگهداری اعضای بدن‌شان مانند حیوانات نگهداری می‌شوند.

بهترین تحلیل‌گران اقتصادی این واقعیت را درک‌کرده اند که بازی‌های سیاسی با سوء استفاده  شدید حقوق‌بشر جریان دارد و نشان می‌دهد که در واقع این تجارت‌معمول با جنایت‌کار‌ترین نهاد‌ها بستگی دارد. ما هرگز نمی‌توانیم که تحت سلطه نظام سرمایه‌داری حقوق‌بشر را نسبت به منافع‌اقتصادی اولویت دهیم. واقعیت منطقه امن،‌خاموش و دور از امکانات وارسی بازداشتگاه که از فضاء معلوم می‌شود، پیام واضح را می‌رساند که مسلمانان چین کاملاً آرزوی‌شان را از دست داده اند که از نفرت و بد‌رفتاری دولت‌شان بتوانند نجات پیدا کنند.

رهبران مسلمان ما این مسئله را نا دیده گرفته و در مقابل، خریداری ابزار‌جنگی را از شرکت‌های سلاح‌سازی‌غربی افزایش می‌دهند و بدین وسیله اقتصاد قاتلین مسلمانان را حمایت می‌کنند. در ضمن تدارکات عساکر شان به خوشی داده می‌شوند؛ در حالی‌که می‌فهمند این عساکر در یمن، سوریه و در برابر هر مسلمان دیگر هنگام ضرورت استفاده می‌گردند. در واقع، نمی‌توانیم با این خائنان بوده و در برابر شکنجه و معیوب‌سازی خواهران و برادران عزیز ما خاموش بمانیم. ما نمی‌توانیم زیر سایه شیطان بزرگ زنده‌گی کنیم که از یک طرف شعار آزادی را  به مردم می‌رساند و از سوی دیگر زندان‌های باز را در چین و فلسطین قبول می‌نماید.

ما تمام مسلمان را فرا می‌خوانیم تا برای تأسیس خلافت‌اسلامی کار کنند؛ طوری‌که الله سبحانه و‌تعالی دستور داده است، باید رهبری بر اساس قرآن و سنت را داشته باشیم تا امت رنج‌دیدۀ خود را آزاد سازیم. ما این کار را بدون ترس و تأخیر انجام می‌دهیم؛ طوری‌که در این زمان ضرورت مبرم ماست و ما خود را در این راه از تمام دروازه های غلط این دنیا متمایز می‌سازیم.

﴿ كُنْتُمْ خَيْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَتَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ وَتُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ[آل عمران: 110]

ترجمه: شما بهترین امتی بودید که به سود انسان‌ها آفریده شده اید چون امر به معروف و نهی از منکر می‌کنید و به الله ایمان دارید.

نویسنده: عمرانه محمد عضو  دفتر مرکزی مطبوعاتی حزب التحریر

برای دفتر مطبوعاتی مرکزی حزب التحریر

مترجم: بنیامین سادات

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه