جمعه, ۱۸ رمضان ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۳/۲۹م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
تنها راه بدست آوردن از دست رفته‌های مان در نتیجۀ نبود خلافت؛ تأسیس دوبارۀ خلافت است!
بسم الله الرحمن الرحيم

تنها راه بدست آوردن از دست رفته‌های مان در نتیجۀ نبود خلافت؛ تأسیس دوبارۀ خلافت است!

(ترجمه)

بد‌ترین، مصیبت‌بارترین و سیاه‌ترین روز در تاریخ امت اسلامی ۳ مارچ ۱۹۲۴م است که در آن روز خلافت اسلامی توسط استعمارگران و به کمک مزدوران داخلی‌شان سقوط کرد. از بین رفتن خلافت، از بین رفتن یک دولت ملی نبود؛ بل با از بین رفتن آن حاکمیت قانون از بین رفته و رهبری اسلامی تجزیه شد و امت به پارچه‌های گوناگون تقسیم گردید. بعد از ین روز، هیچ‌گونه مصیبتی نیست که بالای امت اسلامی نیامده باشد؛ چون این امت بعد از از دست دادن خلافت اسلامی، وقار، منصب و سپر خود را از دست داده، قلمروش به شکل وحشت‌ناکی اشغال شده، اطفالش به فجیع‌ترین شکل ممکن قتل عام شده و دارایی‌هایش به یغما رفت. با از بین رفتن خلافت اسلامی، امت اسلامی از دین، قدرت سیاسی، قدرت نظامی، غنامندی اقتصادی و قدرت استراتیژیک خود به شکل رقت‌باری بی‌بهره شد.  

از بین رفتن خلافت کار یک شبه و زودهنگام دشمن نبود؛ بل آن‌ها برای ۳ قرن متمادی در خصوص جمع کردن فرش حاکمیت این دولت ابرقدرت، پلان‌گذاری و برنامه‌ریزی کردند تا بتوانند در درازمدت و با پلان‌های جامع‌شان خلافت اسلامی را سقوط دهند. دولت‌های استعماری و مخصوصاً دولت‌های غربی و کافر به خاطر فهم‌شان از قدرت خلافت، برای سالیان دراز و با تمام امکانات دست‌داشتۀ ‌شان به خاطر سقوط آن کار کردند و حالا می‌خواهند، با تمام امکانات دست‌داشتۀ شان مانع تأسیس دوبارۀ آن شوند. مهم‌ترین پلان‌های آن‌ها قرار ذیل بود:

۱- تجزیۀ سرزمین واحد اسلام به کشور‌های مختلف و جابجایی رهبران اجیر و مزدور در آن‌ها که بتوانند از طریق آن نظام‌های کفری، راه و روش زنده‌گی و افکار پلید غربی را بر امت اسلامی تحمیل نمایند.

۲- قرار دادن امت اسلامی در حالت استعمار و جنگ دایمی و روبه‌رو کردن آن‌ها با مرگ، قتل‌های عام و سرکوب است، که بزرگ‌ترین مثال آن کمک‌های مستمر و پی‌در‌پی آن‌ها به دولت یهود است که از طرف دولت‌های استعماری همانند خنجری به سینۀ امت فرو رفته است.

استعمارگران به این بسنده نکرده و راه‌های دیگری را نیز به پیش گرفتند که به واسطۀ آن باعث شوند، امت اسلامی هیچ‌گاهی نتواند به پای خود بایستد و هیچ‌گاهی باهم‌دیگر یک جا نشده و به رهبری خلافت اسلامی، که سپر آن‌هاست دست نیابند. بناءً آن‌ها دست به شایعه‌پراگنی و دروغ‌های محض می‌زنند تا بتوانند از این طریق مسلمانان را از روحیۀ خلافت‌خواهی به دور سازند. استعمارگران ادعاء دارند که خلافت اسلامی وجیبۀ مسلمانان نبوده؛ بل یک دوره‌ای از تاریخ آن‌هاست. آن‌ها همواره دست به کمپاین‌هایی زده‌اند که بتوانند به واسطۀ آن‌ها اوراق تاریخ خلافت اسلامی را سیاه جلوه داده و مسلمانان را از آن به دور سازند و بر کسانی‌که برای تأسیس دوبارۀ آن کار و مبارزه می‌نمایند، از هیچ بی‌عدالتیی دریغ نورزند.

ولی با این‌همه دسیسه‌ها، شایعه‌پراگنی‌ها و فعالیت‌های خبیثانۀ‌ شان، آن‌ها هیچ‌گاهی قادر به از بین بردن روحیۀ خلافت‌خواهی در بین امت نبوده‌اند، امت اسلامی بیش از هر وقتی حالا نبود خلافت اسلامی و اهمیت آن را احساس می‌نماید و از آن با روحیۀ قوی، ثابت و راسخ دفاع می‌نماید. کسانی‌که برای جلوگیری از تأسیس دوبارۀ خلافت اسلامی تلاش دارند، همان‌هایی اند که حتی به مزرعه‌ها و حیوانات امت اسلامی رحم ننموده و آن‌ها را به وحشیانه‌ترین شکل ممکن از بین برده‌اند. آن‌ها رهبران مزدور و دست‌نشاند‌های کفار در سرزمین اسلامی اند که به جای پیروی از اوامر الله سبحانه وتعالی از استعمارگران فرمان می‌برند و آن‌ها ابله‌هان و احمقانی اند که خود را از راه و روش اسلامی به دور ساخته و گرویدۀ فرهنگ جاهلانۀ غرب شده‌اند.

خلافت واقعی اسلامی برای مسلمانان افتخار، وقار، جاه و جلال است؛ اما این خلافت برای دشمنان اسلام تحقیر، شکست و خارِ چشم می‌باشد. با تأسیس این دولت مقتدر، سرزمین‌های اشغال‌شدۀ اسلامی دوباره آزاد شده، توده‌ها و سرزمین‌های مختلف اسلامی به امت واحد تبدیل شده و امت عزت گمشدۀ خود را دوباره خواهد یافت. این دولت، نظام استعماری و اشغال‌گران دنیا را از بین خواهد برد و در دنیا به اذن الله سبحانه وتعالی سرزمین و قدرت درجه اول بشمار خواهد رفت. با تأسیس این دولت مقتدر، عدالت اسلامی زنده‌گی همۀ انسان‌های مظلوم، اعم از مسلمان و غیرمسلمان را فرا خواهد گرفت و کسانی را که از طریق فساد نظام سرمایه‌داری همواره سرکوب شده و به بی‌عدالتی‌های بی‌نظیر رو‌به‌رو شده‌اند، به عدالت خواهد رساند. مفاد دولت خلافت اسلامی تنها مختص به مسلمانان نبوده، بل از مزایای آن غیرمسلمانان و هر رنج دیده‌ و مظلومی مستفید خواهد شد.

ای مسلمانان! خلافت اسلامی بر شما فرض است؛ بل تاج الفرایض است. بر علاوه، تأسیس دوبارۀ خلافت وعدۀ الله سبحانه وتعالی و بشارتی پیامبر اکرم صلی الله علیه وسلم است. الله سبحانه وتعالی وعدۀ خود ار تحقق خواهد بخشید و این خلافتی‌که قرار است آفتاب آن طلوع کند، به قول و بشارتی پیامبر اکرم صلی الله علیه وسلم خلافت راشدۀ ثانی و بر منهج نبوت خواهد بود.

مفکورۀ خلافت اسلامی برای مسلمانان، مفکورۀ تیوری و خیالی نیست. این دولت و آزادی امت حقیقت‌ها و وعده‌های الله سبحانه وتعالی اند که ان‌شاءالله  محقق خواهد شد. پیامبر اکرم صلی الله علیه و سلم فرموده‌اند:

«ثُمَّ تَكُونُ خِلَافَةً عَلَى مِنْهَاجِ النُّبُوَّةِ»

ترجمه: و بعد از آن خلافت بر منهج تأسیس خواهد شد.

حزب التحریر-ولایه ترکیه

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه