پنجشنبه, ۱۷ رمضان ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۳/۲۸م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

pr header

 

 

تاریخ هجری :29 رمضان 1438
تاریخ میلادی : شنبه، 24 جون 2017م

شماره صدور:۰۱۱TR–BA–۲۰۱۷–MB–TR

دفتر مطبوعاتی

اعلامیه مطبوعاتی

ستیزه جویان فکر می کنند که صدای یلماز سیلیک را خاموش خواهند کرد

(ترجمه)

یلماز سیلیک حین افطاری توسط نیروهای پولیس در شهر انقره بازداشت و روانه زندان گردید. این گونه استبداد برای یک مسلمان در این ماه مقدس خصوصاً در آستانه ی عید تا ابد به عنوان یک لکه ی سیاه به صورت شان باقی خواهد ماند. یلماز چلیک که از چندین سال بدینسو مسوولیت پیشبرد دعوت اسلامی را عهده دار بود؛ اما در حال حاضر یکی از قربانیان بی گناه محکمه ی قضایی ظالم ترکیه قرار گرفته است. این در حالیست که پیش از این یلماز چلیک به ناحق و غیر قانونی چندین بار تحت پیگرد قرار گرفته بود.

دو قضیه ی دعوایی جداگانه که ادعای زندانی بودن او را در این روزهای مقدس دارند، خیلی مسخره و طعنه آمیز اند. یلماز چلیک به عنوان سخنگوی رسمی حزب التحریر-ولایه ترکیه در سال ۲۰۰۵م، یک کارت تبریکی عید رمضان را به چندین غیرنظامی و مووسسات رسمی ارسال کرد و با شکایت سینان آیگون رئیس شورای مرکزی مجرم شناخته شده بود که بعداً وی با اتهامات ساختگی در مقابل رسانه های مزدور به ویژه رسانه ی فیتو((FETO قرار گرفته و این اتهامات را رد نمود. امروز یک بار دیگر بنابر آن خصومت های قبلی و به جرم دست داشتن با حزب التحریر از سوی محمکه ی قضای ترکیه به مدت هفت و نیم سال زندان نیز محکوم شد. وقتی کسانی که از سازمان مخفی سیکولران فاشیست ترکیه به دادگاه خواسته می شوند، بلافاصله بدون تاخیر آزاد شده و در کنار آن میلیون ها لیره نیز به عنوان جبران خساره به آنان پرداخت می شود. این در حالیست که دعوا و یا قضیه ی محکمه یلماز چلیک توسط این دادگاه سال ها به درازا می کشد.

از سوی هم هنگامی که سیکولرها و کمالیست ها درخواست دادخواهی می کنند، فوراً از جانب دادگاه پذیرفته شده و محکمه ی آن ها روی دست گرفته می شوند؛ اما تقاضای دادخواهی یلماز را هیچ کس نپذیرفته و از طرف این دادگاه رد می شود که این خود نشان دهنده ی محاکمه ی خصمانه علیه حزب التحریر می باشد. این وضعیت یک تحقیر خشِن و فرجام بد برای کسانی است که ستم پیشه کرده اند و ظلم می کنند.

با توجه به این وضعیت، کسانی که در اریکه قدرت به سر می برند، مقامات و مسوولین و همه ستمگرانی که در این گونه  ظلم و ستم شریک اند، خطاب قرار داده می گوییم: این شما هستید که افراد بی گناه را برای سال ها محکوم به زندان می کنید، در حالی که هیچ مدرکی از جرم یلماز چلیک یا هر عضو دیگری از حزب التحریر در دست ندارید. این شما هستید که علیه اعضای حزب التحریر از هیچ گونه ظلم و ستم دریغ نمی ورزید، در حالی که آن ها خود مخالف هر گونه خشونت و ترور می باشند. روزهایی بود که شما با دشمنان اسلام؛ یعنی کمالیست ها چنین می کردید، روزهایی بود که شما با دوستان قدیمی تان چنین می کردید که اکنون آن ها را به نام فیتو یاد می کنید و روزهایی بود که شما دیگران را با این جنایات آشنا می کردید.

ای ظالمین! آیا از الله سبحانه وتعالی نمی ترسید؟ آیا گاهی به فرجام خود فکر کرده اید؟ اگر شما به این فکر هستید که  با ظلم و ستم تان بالای یلماز وی را از هدف اش باز خواهید داشت، نا امید خواهید شد. این گونه ظلم و ستم های شماست که باعث می شود تا یلماز و بسیاری از مردم؛ همانند فولاد در دعوت به اسلام استوارتر گردند. این شما هستید که در آخرت به شدیدترین جزا محکوم خواهید شد. الله سبحانه وتعالی در کتاب مبین می فرماید:

﴿وَلَا تَحْسَبَنَّ اللَّهَ غَافِلًا عَمَّا يَعْمَلُ الظَّالِمُونَ ۚ إِنَّمَا يُؤَخِّرُهُمْ لِيَوْمٍ تَشْخَصُ فِيهِ الْأَبْصَارُ﴾

[ابراهیم: ١٤]

ترجمه: گمان مبر که الله سبحانه وتعالی از آن چه ظالمان انجام می دهند، غافل است(نه، بلکه کیفر)؛ آن ها را برای روزی به تأخیر انداخته است که چشم ها در آن روز(به خاطر ترس و وحشت) از حرکت باز می ‌ایستد.

 

دفتر مطبوعاتی حزب التحریر-ولایه ترکیه

ابراز نظر نمایید

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه