پنجشنبه, ۱۷ رمضان ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۳/۲۸م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

pr header

 

 

تاریخ هجری :4 صفر 1439
تاریخ میلادی : سه شنبه، 24 اکتبر 2017م

شماره صدور:۰۳/۳۹

دفتر مطبوعاتی
ولايه عراق

اعلامیه مطبوعاتی

سخنان امریکا به منظور محدود ساختن ایران و جنگجویانش، اکثریت را فریب داده و آن‎ها را از تغییر باز می‎دارد

(ترجمه)

به تاریخ ۲۴ اکتوبر ۲۰۱۷م، سایت بی‎بی‎سی-عربی گزارش داد که ریکس تیلرسون وزیر خارجۀ امریکا از جنگجویان مورد حمایت ایران خواست که با پایان یافتن جنگ با داعش، عراق را ترک کرده و به خانه برگردند؛ زیرا جنگجویان خارجی مجبور اند از عراق بیرون شده و بگذارند تا مردم عراق دوباره اوضاع را تحت کنترول خود در آورند. در کانال فرانسوی ۲۴ گفته‎های تیلرسون به گونۀ دیگری مطرح شد: «جنگجویان ایرانی که در عراق هستند، باید به خانه بر گردند.» به گفتۀ مقامات بلند پایۀ امریکایی، سخنان تیلرسون، سپاه پاسداران و نیروهای قدس را نیز مورد اشاره قرار داده است.

پخش چنین بیانیه‎ها توسط وزیر خارجۀ یکی از بزرگ‎ترین تولید کنندگان و حامیان تروریزم در جهان، در حالی‎که شاهد به وجود آمدن شورای هماهنگی سعودی و عراق و امضای توافق در این شوراء توسط سلمان و عبادی در ریاض بود، این موضوع را روشن می‎سازد که امریکا می‎خواهد، این مفکوره را که گویا در تلاش محدود ساختن نفوذ ایران در شرق میانه است، فضاء گیر سازد. این مفکوره(محدود ساختن نفوذ ایران در شرق میانه توسط امریکا) ادعای غلطی است که با تمام حقایق در تضاد قرار دارد. امریکا کشوری که در حال حاضر عراق را مدیریت کرده و هر دو گروه مسلح، اعم از عراقی و ایرانی را که به طرفداری از ایران در مبارزه علیه داعش می‎جنگند، اجازه داده است و حتی به کمک هوایی آن‎ها زیر نام ائتلاف بین المللی می‎پردازد.

فضاء ساختن لغو "توافق‎نامۀ هسته‎یی" ایران توسط ترامپ و یا هم در دوران اوباما، درست به همین شکل بوده است که با وضع بعضی تحریمات گاه‎گاهی بالای مووسسات و یا شخصیت‎های ایرانی افکار عامه را اغفال نمایند. ایران یکی از متحدین دایمی امریکا بوده و همیشه دسایس آن را در سرزمین‎های اسلامی مورد حمایت قرار داده است. این کشور منبع شورش و نگرانی‎ها در منطقه است و با رد و بدل شدن مقدار بزرگ جنگ افزار به کشورهای خلیج بخاطر کسب توافقات نظامی و امنیتی با امریکا، روسیه و سایر ممالک، خزانۀ امریکا را مملو می‎سازد.

بدین جهت، بحث روی حمله و محدود ساختن ایران، تبلیغات رسانه‎یی محض بوده که افکار مردم عادی و کسانی‎که راه تغییر واقعی را ترک کرده‎اند، مشغول می‎سازد. چرا که آن‎ها کسانی‎اند که بدون تلاش خودشان منتظر وقوع معجزه‎اند؛ مگر الله سبحانه وتعالی بنده‎های خستگی ناپذیر و فعالی دارد که با تمام قوت شان در تلاش برگرداندن طریقۀ زنده‎گی اسلامی در زیر سایۀ خلافت راشده به منهج نبوت هستند.

﴿وَيُرِيدُ اللَّهُ أَنْ يُحِقَّ الْحَقَّ بِكَلِمَاتِهِ وَيَقْطَعَ دَابِرَ الْكَافِرِينَ  لِيُحِقَّ الْحَقَّ وَيُبْطِلَ الْبَاطِلَ وَلَوْ كَرِهَ الْمُجْرِمُونَ﴾

[انفال: ۷]

ترجمه: ولی الله(سبحانه وتعالی) میخواست حق را با سخنان خود ظاهر و استوار گرداند و کافران را ریشهکن کند تا بدین وسیله حق را پابرجا و باطل را تباه گرداند، هرچند مجرمان(کفار و طغیانگران) آن را نپسندند.

دفتر مطبوعاتی حزب التحریر-ولایه عراق

ابراز نظر نمایید

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه