جمعه, ۰۹ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۴/۱۹م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

pr header

 

 

تاریخ هجری :22 ربیع الاول 1439
تاریخ میلادی : یکشنبه، 10 دسامبر 2017م

شماره صدور:۰۴/۳۹

دفتر مطبوعاتی
ولايه عراق

اعلامیه مطبوعاتی

ای حکام سیکولر! قوانین اسلام همانند قوانین ناکام پارلمان نیست

در بارۀ خود و ملت خویش از الله سبحانه وتعالی بترسید!

(ترجمه)

قانون‎گذاران در پارلمان عراق تحت حاکمیت احزاب شیعه‎های بی‎خبر از سیاست، غارت‎گران ثروت ملت و دوست‎داران موقف‎های دولتی، در مسایل مهم و حیاتی مانند سن ازدواج، خواستار تغییرات گردیده‎اند. قانون ازدواج رایج درین کشور از سال ۱۹۵۹م به بعد تطبیق شده است، و تأکید قانون‎گذاران این کشور بر این است که مطابق شریعت سن ازدواج از ۱۸ سالگی غربی به ۹ سالگی تنزیل نماید. در ضمن این تغییرات بیان می‎دارند، هنگامی‎که شخصی تغییر دین دهد، زنان اجازۀ ازدواج با غیرمسلمانان را نداشته و اطفال باید پیرو دین پدران خود باشند و از میراث خود بهره‎مند شوند.

تلاش برای آوردن اصلاحات و تغییرات درین زمینه در عکس‎العمل علیه مراجع تأثیرگذار دینی؛ مانند: حزب الفضله، حسن الشمری وزیر اسبق عدلیه-کسی‎که خون هزاران مسلمان را نوشیده و جزاهای سنگینی؛ مانند اعدام را از روی کینه و تعصب اجراء کرده- و محمد یعقوبی و همکاران دیگرش که جامعه را بر اساس سیکولریزم و سازمان‎های جامعۀ مدنی عیار می‎سازند، صورت گرفته است.

در واقع انتخابات پارلمانی، احزابی را روی صحنه آورد که نتوانستند از حقوق مردم محافظت کنند؛ اما بر عکس با عدم آگاهی کامل از دین و برای منفعت‎شان، با فتواهای مراجع خویش تحریک و به جز جلب حمایت افراط‎گراها چیزی دیگر انجام ندادند. اما وقتی‎که زنگ رأی دادن به پارلمان زده شد، سیکولرها مسیر خویش را برای دادخواهی اصلاحات تغییر داده و از مردم خواستار تظاهرات گردیدند و شعارهای حمایت از زنان و حقوق بشر را سر دادند.

با تعمق بیشتر دانسته می‎شود که خواست‎های آن‎ها مختلف بوده و از طریق کنفرانس‎های مطبوعاتی توسط زنانی‎که طرف‎دار پارلمان‎اند، صورت گرفته است. صباح التمیمی نائب پارلمان عراق درین مورد بیان داشت: «تغییر قانون سن ازدواج نمایان‎گر توهین بزرگ برای زنان عراقی می‎باشد.» هم‌چنان این وکیل کردستانی علاوه نمود: «این کار، دختران خوردسال را تشویق به عروسی کرده و اعمال ناشایست آی اس آی اس را که با دختران موصل و سوریه انجام دادند، دوباره تازه می‎سازد.» در ضمن، ام پی کاظم الشمری و انجمن وکلاء از خطرهای این تغییرات هشدار داده و می‎گویند که این کار خشونت‎های قانونی و اساسی را که ممکن عراق را ۱۰۰ سال عقب بزند، در پی خواهد داشت و نمایندگی از انحطاط عمیق در رابطه به تأسیس دولت مدنی بر اساس مدنیت گردیده و فرقه‎گرایی را مقدس می‎سازد.

بعضی‎ها حالت عراق را تحت قوانین شیعه‎‎ها و شهزاده‎های احمق چنین ارزیابی می‎کنند: «کشور دامن‎گیر جنگ و بحران بوده و بیشتر از ۴۰ درصد مردم زیر خط فقر قرار دارند. از سوی دیگر، قرضه عامه به بیش از ۱۲۳ ملیارد دالر افزایش پیدا کرده و دست پارلمان این کشور با قوانینی‎که استفادۀ جنسی اطفال و ازدواج آن‎ها را مشروعیت می‎بخشد، آلوده است.»

با بررسی بیشتر می‎توان نتیجه گرفت که هر دو گروه از حقیقت دور و در مورد الله سبحانه وتعالی دروغ بسته‌اند. آن‎ها با مشروعیت دادن رأی در پارلمان، برتر دانستن پارلمان نسبت به احکام الله سبحانه وتعالی و با تعصب و منفعت‎جویی مرتکب گناه بزرگ شدند؛ در ضمن آن‎ها این حق را به خود دادند تا از بعضی قوانین پیروی و از بعضی دیگر سرپیچی کنند و در پاسخ آن‎ها باید بدین فرمودۀ الله سبحانه وتعالی توجه شود:

﴿وَمَا كَانَ لِمُؤْمِنٍ وَلَا مُؤْمِنَةٍ إِذَا قَضَى اللَّهُ وَرَسُولُهُ أَمْرًاً أَنْ يَكُونَ لَهُمُ الْخِيَرَةُ مِنْ أَمْرِهِمْ وَمَنْ يَعْصِ اللَّهَ وَرَسُولَهُ فَقَدْ ضَلَّ ضَلَالًا مُبِينًا﴾

[احزاب: ۳۶ ]

ترجمه: هیچ مرد و زن با ایمانی حق ندارد، هنگامیکه الله(سبحانه وتعالی)ا و پیامبرش(صلی الله علیه وسلم) امری را لازم بدانند، اختیاری(در برابر فرمان الله سبحانه وتعالی) داشته باشد و هرکس نافرمانی  الله(سبحانه وتعالی) و رسولش(صلی الله علیه وسلم) را کند، به گمراهی آشکاری گرفتار شده است.

و کسانی‎که با احکام الله سبحانه وتعالی مخالفت کنند، جرم آن‎ها سنگین‎تر است؛ زیرا آن‎ها قوانین الله سبحانه وتعالی را دلیل ظلم زنان و تحقیر آنان دانسته و علت عقب‎مانی مسلمانان را در ساختن ملت‎های متمدن می‎دانند.

﴿كَبُرَتْ كَلِمَةً تَخْرُجُ مِنْ أَفْوَاهِهِمْ إِنْ يَقُولُونَ إِلَّا كَذِبًا﴾

[کهف: ۵]

ترجمه: سخن بزرگی از دهانشان خارج می‌شوند، آنها فقط دروغ می‌گویند.

انگیزۀ آنان واضح است؛ زیرا آن‎ها در آیین و مذهب باداران خویش و اشغال‎گران اند و در صدد تطبیق کامل نظام پلید دموکراسی هستند. در ضمن قانون‎گذاران با این کار خویش می‎خواهند، از قوانین الله سبحانه وتعالی برای تنظیم امور مردم جامعه و دولت ممانعت کنند و هراس ازین دارند که مردم به حاکمیت الله سبحانه وتعالی باز گردند. بنابر این، آن‎ها کوشش می‎کنند که هرکس را ازین حقیقت دور ساخته و حکام مسلمانان را اجازه نمی‎دهند که حتی تصادفاً در مورد قوانین الله سبحانه وتعالی سخن گویند.

﴿وَمِنَ النَّاسِ مَنْ يُجَادِلُ فِي اللَّهِ بِغَيْرِ عِلْمٍ وَلَا هُدًى وَلَا كِتَابٍ مُنِيرٍ﴾

[حج: ۸]

ترجمه: و گروهی از مردم بدون هیچ دانش و هیچ هدایت و کتاب روشنی بخشی، درباره الله(سبحانه وتعالی) مجادله می‌کنند.

در واقع اساساً مسلمان باید از خود بپرسد که کدام اوامر را مطابق به شریعت پیروی کند، از کدام آن اجتناب ورزد و آیا اجازۀ ترک آن را به اختیار خود دارد یا خیر؟ در ضمن، جایز نیست تا از افکار کفار اشغالگر پیروی نموده و خود را در معرض عذاب الله سبحانه وتعالی قرار دهد. هم‎چنان اگر می‎خواهیم در مورد احکام اسلام بدانیم، باید در جستجوی علمای واقعی باشیم که بدون ترس از هیچ کس حقایق را به زبان می‎آورند و به غیر از الله سبحانه وتعالی از هیچ کس نمی‎هراسند.

﴿فَاسْأَلُوا أَهْلَ الذِّكْرِ إِنْ كُنْتُمْ لَا تَعْلَمُونَ﴾

[نحل: ۴۳]

ترجمه:  اگر نمی‌دانید، از آگاهان بپرسید(تا تعجب نکنید از اینکه پیامبر اسلام صلی الله علیه وسلم از میان همین مردان برانگیخته شده است).

قبل از آن‎که به نتیجه‎ای برسیم، این فرض است تا احکام الله سبحانه وتعالی را در مورد ازدواج بیان کنیم. علمای اسلام به اتفاق آراء بر ازدواج دختر جوان قبل از رسیدن به بلوغیت موافقت کردند و چیزی‎که بالای آن تأکید می‎گردد، توانایی‎های فکری و حالت فزیکی یک دختر است. تعیین سن مشخص برای ازدواج فرض نبوده؛ ولی بستگی به شرایط خاص خود دارد. بعضی فقهاء؛ مانند: الجاسس از مذهب حنفی، ابن قدامه از مذهب حنبلی، النوی و السویوتی از مذهب شافعی، ابن المنذر از مذهب مالکی و دیگران، نظریات خویش را بر اساس این فرمودۀ الله سبحانه وتعالی استنباط نمودهاند.

﴿وَاللَّائِي يَئِسْنَ مِنَ الْمَحِيضِ مِنْ نِسَائِكُمْ إِنِ ارْتَبْتُمْ فَعِدَّتُهُنَّ ثَلَاثَةُ أَشْهُرٍ﴾

[طلاق: ۴]

ترجمه: و از زنانتان، آنانی‎که از عادت ماهانه مأیوساند، اگر در وضع آنها(از نظر بارداری) شک کنید، عدۀ آنان سه ماه است.

و جای استنباط حکم از فرمودۀ الله سبحانه وتعالی است(دخترانی‎که به حالت حیض نرسیده‌اند)، ثبوت دیگر این فرمودۀ الله سبحانه وتعالی است:

﴿قُلِ اللَّهُ يُفْتِيكُمْ فِيهِنَّ وَمَا يُتْلَى عَلَيْكُمْ فِي الْكِتَابِ فِي يَتَامَى النِّسَاءِ اللَّاتِي لَا تُؤْتُونَهُنَّ مَا كُتِبَ لَهُنَّ وَتَرْغَبُونَ أَنْ تَنْكِحُوهُنَّ﴾

[نساء: ۱۲۷]

ترجمه: از تو دربارۀ حکم زنان سؤال می‌کنند؛ بگو: الله(سبحانه وتعالی) دربارۀ آنان به شما پاسخ میدهد: آنچه در قرآن دربارۀ زنان یتیمیکه حقوقشان را به آنها نمی‌دهید، و می‌خواهید با آنها ازدواج کنید.

نظر به آیت قبل، تنها حالت یتیم بودن قبل از سن بلوغیت مد نظر گرفته می‎شود. هم‎چنان مثال‎های از سیرت وجود دارد که قابل اهمیت است؛ مانند: ازدواج پیامبر صلی الله علیه وسلم با مادر مؤمنان، حضرت عایشه رضی الله عنها هنگامی‎که وی ۹ سال داشت، ازدواج حضرت فاطمه دختر حضرت محمد صلی الله علیه وسلم با حضرت علی رضی الله عنه در حالی‎که حضرت فاطمه رضی الله عنها ۱۳ سال داشت و ازدواج دختر حضرت علی رضی الله عنه، ام کلثوم با حضرت عمر رضی الله عنه که وی نیز ۱۳ سال داشت.

حاصل سخن این‎که: سخن‎های کافران و نوکران‎شان را ترک گفته و چیزی را که الله سبحانه وتعالی نازل کرده است، قبول کنید، که سبب کامیابی و زندگی جاویدانی در روز قیامت می‎گردد. یاالله سبحانه وتعالی! نصرت خویش را نصیب ما کن تا شاهد بر افراشته شدن پرچم خلافت راشدۀ ثانی مطابق منهج پیامبر صلی الله علیه وسلم در سرزمین مسلمین باشیم و برای ما فخر، عزت، امنیت و زندگی با سعادت را نصیب بگردان! یا الله! تنها تو والای همۀ قدرت‎ها هستی.

﴿وَيَوْمَئِذٍ يَفْرَحُ الْمُؤْمِنُونَ  بِنَصْرِ اللَّهِ يَنْصُرُ مَنْ يَشَاءُ وَهُوَ الْعَزِيزُ الرَّحِيمُ﴾

[روم: ۴-۵]

ترجمه: و در آن روز مؤمنان خوشحال خواهند شد، به سبب یاری الله(سبحانه وتعالی) و او هر کس را بخواهد یاری می‌دهد و او صاحب قدرت و رحیم است.

دفتر مطبوعاتی حزب التحریر-ولایه عراق

ابراز نظر نمایید

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه