شنبه, ۱۰ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۴/۲۰م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

pr header

 

 

تاریخ هجری :14 صفر 1441
تاریخ میلادی : یکشنبه، 13 اکتبر 2019م

شماره صدور:H.T.L 1441/03

دفتر مطبوعاتی
ولایه لبنان

اعلامیه مطبوعاتی

مقامات، مهاجرین را به رژیم جنایت‌کار بشار تسلیم می‌کنند

﴿وَمَا نَقَمُوا مِنْهُمْ إِلَّا أَن يُؤْمِنُوا بِاللَّهِ الْعَزِيزِ الْحَمِيدِ﴾

ترجمه: و آن‌ها هیچ ایرادی بر مؤمنان نیافتند، جز آن‌که به‌الله پیروزمندِ درخور ستایش ایمان آورده‌بودند.

(ترجمه)

با آماده‌گیِ جهانی در پی حمله‌ی ترکیه بر کردهای سوریه، درخدمت به امریکا و برای تسلیم کردنِ مهاجرین به بشار جنایت‌کار، دولت لبنان در قلب نگرانی‌های مردم این کشور، به‌خاطر ترسِ ازدست‌دادنِ سرمایه‌ی‌شان در نتیجه‌ی سقوط اقتصادی متوقعه و ترس ازدست‌دادنِ مواد سوختی و غذا و به‌خاطر فسادِ شایع در دولت و بازی شنیع بانک مرکزی، دولت لبنان با نقض تمام قوانین، رسوم، منشورات و... تعدادی از مردم سوری را به رژیم جنایت‌کار سوریه تسلیم می‌کند.

دولت لبنان این قضیه را به آرامی -در یک روز رخصتی عمومی- انجام می‌دهد، بناءً او از این موضوع بدون سروصدا می‌گذرد! در یک اقدامی‌که کار یک دولت شرافت‌مند نبوده، بل کارگماشته‌گانی‌ست که نه قانون را در نظردارند و نه هم انسانیت را. به‌سختی می‌توان توضیحی به آن یافت، بیش‌تر از آن ژرفا و درازای دستِ رژیم سوریه و متحدان‌اش بین نهادهای وابسته و حالت پریشان‌اش، طالب توضیح می‌باشد.

این قضیه در زندان رومیه، میان زندانیانی‌که محکومیت‌شان پایان‌یافته و یا در حال اتمام می‌باشد، وضعیت وحشتناکی را به‌وجود آورده است. بناءً آن‌ها خود را با دستان خویش به‌دار می‌آویزند، چراکه این برای‌شان از توحش رژیم جنایت‌کار سوریه آسان‌تر بوده است. اما به‌خواست الله سبحانه وتعالی چهارتن شان زنده‌ماندند و پنجمی براساس گزارش‌ها در یک وضعیت خطرناک قرار دارد.

امروز، به‌خاطر بی‌قانونی و تخلف از تمام قواعد به دولت هشدار می‌دهیم و از او می‌خواهیم که سریعاً به این موضوع پایان ببخشد، تمام نماینده‌گی‌های قضایی و امنیتی را کنترول کرده و با تمام کسانی‌که تخلف می‌کنند و در برابر قانون بی‌اعتنا اند، برخورد کند. درغیرآن، این چیزی نیست که قابل تحمل و چشم‌پوشی باشد؛ تحقیر و بی‌احترامیِ‌که به مهاجران سوری در لبنان صورت‌ می‌گیرد و بی‌عدالتیِ سیستماتیکی‌که در تسلیم‌کردن آن‌ها به قاتل و دشمن شان -رژیم جنایت‌کار بشار- انجام می‌شود، قابل تحمل نیست.

دفتر مطبوعاتی حزب‌التحریر-ولایه لبنان

مترجم: تمیم افشار

ابراز نظر نمایید

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه