شنبه, ۱۰ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۴/۲۰م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

pr header

 

 

تاریخ هجری :5 محرم 1440
تاریخ میلادی : شنبه، 15 سبتامبر 2018م

شماره صدور:۱۴۴۰ AH/۰۱

دفتر مطبوعاتی
بريطانيا

اعلامیه مطبوعاتی

تونی بلَیر خودش سیکولریزم را از طریق بمب‌ها و گلوله‌ها تحمیل کرد؛ ولی اکنون از به چالش کشاندن افکار اسلامی دم برمی‌آورد!

(ترجمه)

سخنان تند اخیر تونی بلیر نشان می‌داد که او می‌خواهد افکار گروه‌های اسلامی را به چالش دعوت کند، که در این میان از حزب‌التحریر نیز نام برد.

واقعاً مسخره است، همان‌طور همۀ‌ جهان بخاطر دارند، او همان نخست وزیری بود که لیبرال-دیموکراسی را از طریق بمب‌ها و گلوله‌ها بر عراق و افغانستان تحمیل کرد؛ ولی حالا روی چوکی نشسته است و در مورد یک چالش فکری صحبت می‌کند. باید پرسید که کجا بود آن بحث‌های فکری، زمانی‌که میلیون‌ها تن بخاطر نارضایتی از تجاوز به عراق راهپیمایی کردند؟ کجا بود آن زمان که او حقایق را جعل کرد و در کنار امریکا ایستاد، طوری‌که به منظور کسب حمایت برای ماجراجویی‌شان در شرق‌میانه به جهان دروغ گفتند؟

ما در حزب‌التحریر به هر چلنج فکری در بارۀ افکارمان خوش‌آمد می‌گوییم. برعلاوه، ما نیز تونی بلیر را به این چالش دعوت می‌کنیم که برخیزد و افکارش را به بحث گیرد. بر اساس مناظره‌ای در گذشته، دروغ، ترس و جنگ‌های بی‌حاصل را می‌توان شیرازۀ طرز تفکر تونی بلیر دانست، ولی احتمالاً او این‌بار آماده است که به منظور ممانعت از بررسی‌های دقیق، تاکتیک‌های خائنانه‌اش را عقب بگذارد. احتمالاً او اکنون واقعاً می‌خواهد مباحثه کند. شاید این‌بار بخواهد واقعاً در مورد این‌که دولت انگلیس، نه تنها دشمن مسلمانان، بلکه هم‌چنان دشمن تمام دوست‌داران صلح در جهان می‌باشد، بحث نماید.

اگر از هر مسلمانی در برما، بیت‌المقدس، سوریه، عراق، افغانستان یا لیبیا بپرسید که آیا دولت انگلیس دشمن‌شان است؟ جواب حتماً بلی است. این انگلیس بود که دولت برمایی را ایجاد کرد، مسلمانان را از تمام جریان‌های سیاسی بیرون کرد و همۀ آن شکنجه‌هایی را که امروزه می‌بینیم، بذرپاشی کرد. این انگلیس بود که اشغال دولت یهود را فراهم کرد، طوری‌که همواره زمین‌های مردم فلسطین را به زور غصب می‌کنند و با وجود هزینۀ بزرگ و رنجی‌که تا به امروز بر زنده‌گی مردم فلسطین داشته‌است، باز هم تا امروز این اشغال را حمایت می‌کند. انگلیس دهه‌ها دیکتاتور لیبیا، قذافی و معاصر او صدام، را در عراق حمایت می‌کرد. سپس طیاره‌هایش را علیه لیبیا فرستاد، همان‌کاری‌که امروزه در سوریه انجام می‌دهد. انگلیس و امریکا به بخش‌های بزرگی از افغانستان و عراق تجاوز و آنان را اشغال کردند، طوری‌که بار ‌دیگر به گرفتن جان و ظلم بی‌شماری از مردم منجر شد.

این گوشه‌ای از جرایم بی‌شمار اخیر حکومت انگلیس است که علیه بشریت مرتکب شده‌است. بنابرین، عجیب و نادرست نیست این که مسلمانان آگاه سیاست، دشمنی را که انگلیس در برابر مسلمانان نشان داده‌است، آشکارا نمایان کنند.

جالب است؛ در حالی‌که مردم عادی سرزمین‌های اسلامی دشمنی دولت انگلیس را کاملاً خوب می‌دانند؛ اما دیکتاتورهایی‌که این کشورها را رهبری می‌کنند، از آن چیزی نمی‌فهمند. کسانی مانند محمد بن سلمان ولیعهد سعودی، که دستانش در خون مردم یمن غرق است، مهمان محترم انگلیس می‌باشد. واقعاً مسخره است، این خود تونی بلیر بود که به قذافی نزدیک شد. حتی زمانی‌که رئیس جمهور پیشین مصر، حسنی مبارک، سه تن از شهروندان انگلیس را، که خودم نیز در میان‌شان بودم، بعد از یک محاکمۀ غیرعادلانه به زندان انداخت. تونی بلیر به عنوان مهمان این دیکتاتور، که چندی بعد از طرف مردم مصر دور انداخته شد، در دریای سرخ مصر مشغول خوش‌گذرانی بود.

خنده‌آور است این‌که جنایت‌کار جنگجو و دروغ‌گوی مانند تونی بلیر افکار ناب اسلامی را زیر سؤال برده و به چالش بکشد. دولت‌اش نه‌تنها از دست‌گیری و ظلم علیه مسلمانانی‌که افکار سیاسی صلح‌خواهانۀ آنان مخالف منافع تجاری‌اش می‌باشد، حمایت می‌کند، بلکه هم‌چنان آشکارا اعلان کرد که حزب‌التحریر باید متوقف شود.

مردم عام انگلیس باید بدانند، زمانی‌که سران سیاسی وابسته به بلیر از چلنج افکار سخن می‌گویند، هدف‌شان هرچیزی به‌غیر مباحثۀ فکری می‌تواند باشد. آن‌ها خیلی خوب می‌دانند که دیگر این افکار سیکولری ضعیف توان ایستاده‌گی در برابر هر بازرسی دقیق را ندارد. آن‌ها تنها می‌توانند پشت سیکولریزم و سیاست‌های بدنام‌سازی مانند ممانعت کردن پنهان شوند که هدف آن ممانعت از نشر مقالات واقعی در مورد اسلام است.

یحیی نسبت

نمایندۀ مطبوعاتی حزب‌التحریر-بریتانیا

ابراز نظر نمایید

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه