جمعه, ۱۸ رمضان ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۳/۲۹م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

pr header

 

 

تاریخ هجری :15 ربیع الاول 1442
تاریخ میلادی : یکشنبه، 01 نوامبر 2020م

شماره صدور:۱۴۴۲ AH / ۰۷

دفتر مطبوعاتی
بريطانيا

اعلامیه مطبوعاتی

کنفرانس بازگشت نظم نوین اسلامی؛ ندای جرئت و امید برای احیای خلافت اسلامی!

(ترجمه)

الحمدالله، به یاری الله سبحانه وتعالی، حزب‌التحریر – بریتانیا یوم شنبه ۳۱ اکتبر ۲۰۲۰ م، کنفرانس آنلاین تحت نام "بازگشت نظم جهانی اسلام" را موفقانه برگزار نمود. سخنرانان در این کنفرانس روی سلسله مشکلات بی‌شمار جهان امروزی همراه با راه‌حل‌های اسلامی به بحث پرداختند. محور این کنفرانس مشکلات ناشی از تطبیق نظام سرمایه‌داری و نظم سکولاری‌ بود که امروزه فاقد راه‌حل عقلانی و دائمی برای زندگی بشر است. این کنفرانس مورد توجه بیش از ۲۰۰۰ بازدیدکننده واقع گردید.

سخنرانان در جریان دو جلسۀ سوال و جواب روی موضوعات حاد و بحث برانگیز مثل دشمنی دولت فرانسه با اسلام و واکنش تأسف‌بار رئسای جمهور و نخست وزیران سرزمین‌های اسلامی نسبت به توهین به پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه وسلم صحبت کردند. یک‌بار دیگر این حُکام به‌جای استفاده از موقف‌شان و ابراز پاسخ قوی و دندان شکن، تنها به الفاظ بی‌معنی اکتفاء کردند و ضعف خود را هم‌چون دست‌نشانده‌های غرب به نمایش گذاشتند.

امروزه به بهانۀ آزادی بیان، روش زندگی اسلامی‌مان در رسانه‌ها مورد انتقاد قرار می‌گیرد، سیاست‌مداران ارزش‌های عقیده‌وی‌مان را عقب‌مانده می‌گویند، برادران و خواهران مسلمان‌مان در گوشه گوشۀ جهان سلاخی می‌شوند و به پیامبر گرامی‌مان توهین می‌شود. اما هنوز از مسلمانان تقاضای آن است تا در مقابل چنین حوادث بی‌شرمانه‌ای خاموش بنشینند! سخنرانان کنفرانس با یادآوری گذشتۀ زرین تاریخ اسلامی ثابت نمودند که این کار غیرقابل قبول است، و این‌که چگونه خلافت اسلامی در گذشته قادر بود پاسخ هم‌چون توهین‌ها را بدهد.

کنفرانس مذکور با بیان این موضوع خاتمه یافت که جهان بیش‌تر از هر زمان دیگر ندای تغییر سر می‌دهد تا از چنگال هژمونی هیولای سرمایه‌داری نجات یابد. آیا بیش از این کافی نیست که توان خود را صرف اصلاح کاپیتالیزم کنیم، در حالی‌که اسلام تنها راه حل همۀ مشکلات است و تنها با تأسیس خلافت اسلامی می‌توان به وحشت و دهشت نظم جهانی سکولار نقطۀ پایان گذاشت؟!

فعالیت برای اسلام به معنی فعالیت برای بازگرداندن خلافت به طریقه رسول الله صلی الله علیه وسلم است. هر همکاریی می‌تواند ظهور اجتناب‌ناپذیرش را به‌تأخیر بیندازد و باعث تداوم رنجی شود که جهانیان به جان می‌کشند. رسول الله صلی الله علیه وسلم به‌عنوان رحمت برای بشریت فرستاده شده‌اند، زیرا او صلی الله علیه وسلم همۀ انسان‌ها را به روش درست زندگی رهنمایی کرده و برای همۀ امور بشر راه‌حل داده‌اند. چشم‌پوشی و غفلت در اجرای شریعت اسلامی گناه بس عظیم است و حُکامی‌که مخالف شریعت قدم بر می‌دارند به کیفر اعمال خویش می‌رسند.

مسلمانان خواستار و قادر به رهبری جهان اند تا آن را از امواج متلاطم نظم سرمایه‌داری، که چیزی جز تاریکی، فقر و ظلمت به‌بار نیاورده‌است، به سوی روشنایی و کامیابی سوق دهند. اما این حُکام خائن و غدار سرزمین‌های اسلامی اند که سد راه این تغییر قرار گرفته‌اند و نقطۀ عطف این وضعیت را پایان قدرت خویش، که از جانب باداران غربی‌شان بخشش گرفته‌اند، می‌دانند.

فراموش نباید کرد که ماه ربیع الأول نه‌تنها ماه مولود رسول الله صلی الله علیه وسلم، بلکه ماه هجرت او صلی الله علیه وسلم نیز می‌باشد، حادثه‌ای که نمایان‌گر تطبیق احکام اسلام بر روی زمین است و مسیر تاریخ جهان را تغییر داده‌است. قبل از هجرت رسول الله صلی الله علیه وسلم به مدینه، اهل مدینه او صلی الله علیه وسلم را به حیث پیامبر پذیرفته بودند، اما بعد از این‌که به مدینه رسیدند ایشان را هم به عنوان رهبر و هم به عنوان پیامبر قبول کردند. قبل از هجرت، رسول الله صلی الله علیه وسلم تنها ارزش‌های حاکم قریش را انتقاد می‌کردند، اما پس از آن، ارزش‌ها و قوانین اسلام را به اجرا در آوردند. در آن زمان، اسلام از مرحلۀ اشاره و انگشت‌گذاری بر مشکلات و ارزش‌های غیراسلامی، به مرحلۀ مدیریت آن‌ها و ارائۀ راه‌حل برای‌شان گذار کرده‌بود. در واقع، رسول الله صلی الله علیه وسلم در این مرحله بود که توانستند قوانین اسلامی را در زندگی واقعی شهروندان‌شان با اجرا بگذارند، چنان‌چه حضرت عمر رضی الله عنه چنین فرمودند: «هجرت حق را از باطل جدا کرد، بناءً تاریخ را از آن روز محاسبه کنید.»

ما باید به مبارزات و قربانی‌های رسول الله صلی الله علیه وسلم و اصحاب‌شان رضی الله عنهم اجمعین افتخار کنیم. اما این‌کار را نه با روایت کردن محض داستان‌های آنان، بل با دنباله‌روی از گام‌های‌شان و تعامل با حوادث به طریقۀ آنان انجام دهیم.

زمانی‌که شاه فارس از ربیعه بن امیر، صحابۀ رسول الله صلی الله علیه وسلم پرسید به چه منظور آمده‌است، وی چنین فرمود: «الله عزوجل ما را فرستاده است تا شما را از پرستش مخلوق به پرستش خالق مخلوقات، از آبادی این جهان به وسعت این جهان و آخرت، و از ظلم این ادیان به عدالت اسلام انتقال دهیم. الله عزوجل ما را فرستاده است تا شما را از پرستش یکدیگرتان حفظ کنیم.»

یحیی نسبت

نماینده  دفتر مطبوعاتی حزب التحریر – بریتانیا

مترجم: امیر حسام

ابراز نظر نمایید

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه