جمعه, ۱۸ رمضان ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۳/۲۹م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
وای بر کسی‌که هم‌پیمان آن امریکا و دوستش ترامپ است!
بسم الله الرحمن الرحيم

وای بر کسی‌که هم‌پیمان آن امریکا و دوستش ترامپ است!

(ترجمه)

دفتر مطبوعاتی حزب التحریر-ولایه ترکیه در یک اعلامیه مطبوعاتی گفت: «تضادهای حاصل از قضیۀ سوریه واضح و آشکار بوده و هیچ پوشیده‌گی ندارد.» این اعلامیه می‌گوید: «اگر حزب دمکراتیک اتحاد، که آمریکا تدارکات نظامی آن را فراهم می‌کند‌، طبق ادعای ترکیه یک سازمان تروریستی است؛ پس ترکیه چگونه می‌تواند که هم‌پیمان و دوست امریکا باشد؟ همان طور روسیه و ایران در کنار نظام اسد قاتل -طبق خطاب ترکیه- ایستاده و همرای آن همکاری می‌کنند. ترکیه چگونه می‌تواند آن‌ها را در آستانه و سوچی همراهی کرده و دوست و هم‌پیمان خود عنوان کند؟ اگر ترکیه در کنار مردم مظلوم سوریه و انقلاب راستین شان ایستاده است؛ پس تحویل مناطق آتش‌بس، نقاط تحت مراقبت، حلب و اکنون ادلب به نظام و هم‌چنین اظهار اشاراتی مبنی بر همکاری آشکار با نظام چه معنی دارد و یا این‌که چگونه می‌شود آن را درک کرد؟»

این اعلامیه می‌گوید: «کسی‌که جسورانه، صادقانه و باانصاف این پرسش‌ها را پاسخ ‌دهد، کاملاً درک خواهد کرد که دام بزرگی برای مسلمانان مظلوم پهن شده است. موضوع: تحت نام "تمامیت ارضی سوریه" بازگرداندن کامل سوریه به نظام اسد و سپس مشروعیت نظام ذریعۀ میزگرد‌های خیانت و اجتماعات دیپلماتیک می‌باشد. امریکا نقش‌های ترکیه، روسیه، ایران، حزب کارگران کردستانی pkk و مخالفانی‌که زیر نام "ارتش ملی" گردهم آماده و بر اساسی اوضاع و شرایط توسط ترکیه جهت داده می‌شوند، تعیین می‌کند.» این اعلامیه اشاره بر این دارد: ترکیه که از موج جدید جابجایی‌ها در جریان انحلال ادلب و تحویل آن به نظام، ابراز نگرانی می‌کند. می‌خواهد نقش‌اش را به وسیلۀ حزب دمکراتک اتحاد  اجراء کند. امریکا از یک طرف به تهدید ترکیه تظاهر کرده و از طرف دیگر کردها را در آغوش نظام قرار می‌دهد، تا این‌که بدین وسیله مناطق تحت کنترل کردها را تحویل نظام دهد.

خلاصۀ اعلامیه: این روند بستر یک صلح را فراهم می‌سازد، صلحی‌که با چراغ سبز آمریکا پروسۀ آن آغاز شده و هرگز به خیر اسلام و مسلمانان و یا حتی بخیر ترک‌ها و سوری‌ها نیست. هدف آن ساماندهی حزب دموکراتیک اتحاد هم‌پیمان امریکا، نظام و حامیان آن نیست؛ بلکه این روند بخشی از آماده‌گی‌های می‌باشد که برای راه اندازی جنگ علیه جناح‌های‌که تروریست خوانده شده اند، تدارک دیده شده است، جناح‌هایی‌که در ادلب در برابر نظام ایستاده‌گی کردند. این روند برای باز کردن میدانی‌که برای ورود هزارها سوری غیر نظامی از داخل سوریه و ترکیه باز خواهد شد، زمینه سازی می‌کند.

برگرفته از جریدۀ الرایه

مترجم: علی مطمئن

Last modified onیکشنبه, 27 اکتبر 2019

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه